• Anonym (Anna)

Är jag en dvärg??

Hej

Jag är en kort tjej som slutade växa tidigt.. nu är jag 149 cm. En person sa att gränsen för dvärg är 150 cm och nu blir jag kallad dvärg och dvärgen samt dvärg-anna i skolan. Vet inte vad som är rätt, men vill inte bli kallad dvärg.

Tycker ni att jag är en dvärg?

• Svar på tråden Är jag en dvärg??
  • CoolJen

Ni som inte är så långa, har ni inte blivit erbjudna medicin (hormon?)

När jag gick i högstadiet så fick en outvecklad och kort vän det samt en väldigt lång vän.

• Anonym (s)

Så vitt jag vet är "dvärg" ingen längd, och om jag inte minns fel så var världens längsta dvärg 152 cm eller något. Kontra idioterna med att de kanske skulle öppna en bok eller iallafall googla på vad "dvärg" faktiskt är. Jag är två cm kortare än dig och jag är då inte dvärg. Och om du plötsligt växte 2 cm så skulle du enl dem sluta vara dvärg? Puckon

• Anonym (Bekant)
    Radhuspinglan skrev 2014-05-07 18:16:30 följande:

Det KAN ju bero på att du är extremt lång... Jag är 165 cm, vilket anses normalt. Tror snittet i Sverige ligger på 163 eller 168 för tjejer?

167 tror jag så kalla alla under 175 korta är ju rent trams! Jag har en kompis som är 187-det är oerhört sällan hon träffar på nån tjej ens i närheten av den längden,men inte går hon och runt och kallar tjejer under 180 för korta inte.
  • Anonym (Haha)
    youarefools skrev 2014-05-07 17:58:26 följande:
    Jag är 181cm lång och då jag går på stan slås jag över hur korta andra tjejer är. Jag håller såklart med om att dvärg är benämningen för andra saker än en kortväxt person. Men jag tycker att alla som är under 1.75 är extremt korta...
    Ja, på Jamaica så är du nog lång och ståtlig. Drömmer
  • traveler
    Anonym (Anna) skrev 2014-05-06 15:34:16 följande:
    Hej

Jag är en kort tjej som slutade växa tidigt.. nu är jag 149 cm. En person sa att gränsen för dvärg är 150 cm och nu blir jag kallad dvärg och dvärgen samt dvärg-anna i skolan. Vet inte vad som är rätt, men vill inte bli kallad dvärg.

Tycker ni att jag är en dvärg?

Du får helt enkelt be läkaren utreda om du har Akondroplasi syndromet
  • Indianica

Jag har en bror som är dvärg och han är inte bara kort, utan hans huvud är jättestort i förhållande till kroppen, plus att armar och ben är onormalt korta. Jag själv är bara 1.58, men har helt normala proportioner och ingen har antytt att jag oxå skulle vara ens i närhgeten av att vara dvärg.

Säg att du inte gillar att bli kallad för dvärg och att hon ska läsa på om dvärgar om hon nu är så intresserad av det. Men sedan tycker jag inte heller man ska kalla dvärgar för dvärg, är man dvärg vet man om det, men det är väl inget att poängtera?

• Michelle 341

Dvärgväxt är ett tillstånd där kroppen inte är proportionerlig, det handlar alltså inte om att man är kort. Jag är 1,55 och då har jag fått tillväxhormon i tonåren eftersom jag var beräknad att bli 1,43 Har alltid varit huvudet kortare än mina klasskamrater och har självklart blivit jätteretad för det, men det handlar om inställning. När folk påtalade min korthet blev jag glad och stolt och gillade uppmärksamheten. Att bli kallad dvärg är för mig inget skällsord utan en komplimang och hade jag fått välja hade jg hellre varit kortare än längre eftersom mycket av min personlighet sitter i att jag är "en liten person med stor personlighet"

Så var stolt över din litenhet, mobbarna kan bara mobbas om du tar illa vid dig och blir ledsen. Säg tack nästa gång någon kallar dig kort ;) 

• Michelle 341
    CoolJen skrev 2014-05-07 18:40:13 följande:
    Ni som inte är så långa, har ni inte blivit erbjudna medicin (hormon?)

När jag gick i högstadiet så fick en outvecklad och kort vän det samt en väldigt lång vän.
    ja, jag fick spruta en gång i månaden i 2 år som sköt upp min pubertet så jag fick längre tid att växa. Är 1, 55 men var först beräknad att bli 1,43
  • youarefools
    Radhuspinglan skrev 2014-05-07 18:16:30 följande:

Det KAN ju bero på att du är extremt lång... Jag är 165 cm, vilket anses normalt. Tror snittet i Sverige ligger på 163 eller 168 för tjejer?
    Men är du 15 då eller? :P
    Jag är 29 och det finns många andra tjejer som är lika långa och några som är längre.. 
    Jag tycker att det är snyggast med killar runt 187.. Men min egen just nu är kor, (181)...

Det jag tycker att tjejer borde förstå är att det inte spelar någon som helst roll hur du ser ut. Jag äälskar smala smala killar, men omständigheterna har gjort så att min har gått upp :S. Asså jag kan ju inte ha sex med någon jag inte är attraherad av.Han måste gå ner, men jag älskar att träna så han kan ju joina mig :)... Fast sist vi träffades "såg jag inte ens"  hur han såg ut, jag älskar honom, för him a badman same way :)...
  • youarefools
    Anonym (Bekant) skrev 2014-05-07 19:25:17 följande:

167 tror jag så kalla alla under 175 korta är ju rent trams! Jag har en kompis som är 187-det är oerhört sällan hon träffar på nån tjej ens i närheten av den längden,men inte går hon och runt och kallar tjejer under 180 för korta inte. smile2.gif
    Därför att majoriteten är ju mellan 175 och 180 typ..
Svar på tråden Är jag en dvärg??