Anonym (Hatar livet) skrev 2014-05-06 18:07:59 följande:
Jag är bara 140 cm, jag blev mobbad hela skoltiden och även som vuxen. Det är ett helvete att vara så kort, för alla tror att jag är ett barn och blir behandlad som ett sådant också. Har mycket små fötter också, stl 33, som jag också blir retad för, mest av vuxna tyvärr...
En sak, bland många är att gå och handla, det är för jävligt, för många varor är så högt upp, speciellt i sportbutiker och på Willys.
Eh nej.. Till en längd på 140 så hade det set fel ut med en s.k "normal" skostorlek på c:a 37-39.
Då hade man kunnat tala om att du hade haft stora fötter.
En kvinna, som jag, är 168 och har sko storlek 35 och det är på gränsen till proportionerligt "små fötter" i förhållande till min längd. Nu har ju jag lite bredare fötter framtill (över tårna sett),så jag får gå upp en till två storstekar på skorna (beroende på fabrikat) så jag maskerar ju den vägen min faktiska fotstorlek.
Du får ju sätta din skostorlek i proportion med din kroppslängd.
Så det låter som normalstora fötter, med skostorlek 33, om man ser till din kroppslängd 140cm, då du har normala proportioner i övrigt också.
Nåja Hatthyllan (brösten) är ju som den är.. Det är sällan den är proportionerlig till kroppen oavsett längd. Vanligast är att den är antingen lite för liten eller lite för stor sett till proportionerna.