• Anonym (Kille27)

Snoddar runt byxbenen

Hej, jag är en kille som undrar om ni tycker att det är okej att använda sig utav snoddar runt jeansbenen?
    Jag är nämligen 27 år och vill gärna veta vad folk tycker angående dessa.
    Skulle det se okej ut tror ni att ha snoddar runt ett par jeans och vara barfota till det? "på sommaren såklart".

• Svar på tråden Snoddar runt byxbenen
  • nozpa

Det var något som svepte förbi för 10-12 år sedan. Inte snyggt då, inte snyggt nu.

• Anonym (Kille27)
    Bibbidi skrev 2014-05-08 18:29:14 följande:
    Du är alldeles för gammal....
    För gammal för att ha snoddar och gå barfota? :S
    nozpa skrev 2014-05-08 18:30:32 följande:
    Det var något som svepte förbi för 10-12 år sedan. Inte snyggt då, inte snyggt nu.
    okej
  • Roxanan
    boundforglory skrev 2014-05-08 18:24:13 följande:
    Det där var mycket värre än jag trodde, hade förväntat sig att det skulle se ut som man typ hade försökt laga sina byxor men det ser helt idiotiskt ut. Det där kan inte vara på riktigt, måste vara något examensarbete från konstfack.

Täbystekarna, kallade täbbs(eller Partille-Johnny om du är från Göteborg) myntade stilen.
    Göteborgare i hjärtat
  • Anonym (Kille27)
    Roxanan skrev 2014-05-08 18:38:17 följande:

Täbystekarna, kallade täbbs(eller Partille-Johnny om du är från Göteborg) myntade stilen.
    Visst har jag hört att det kan se löjligt ut, men då har jag aldrig sett någon ha det och vara barfota till det.
    Det skulle nog se mindre löjligt ut då.
  • Tant Prysselius

Visade din bild för min 10-åring. Frågade om han ville ha så på sina brallor. Citat: "Då ger jag mig själv utegångsförbud! Aldrig i liiiiivet! Fy vad fult." 

Så när inte ens en tio-åring skulle kunna tänka sig visa sig så ute, då kan du ju föreställa dig hur löjligt fult resten av världen skulle tycka att du såg ut. Och måste bara fråga: barfota skriver du. Menar du att du planerar att gå barfota på stan eller vad? För hemma kan du väl loda omkring hur som helst utan att det ska störa någon.

• Limaliie

Haha, men fy så fult! Aldrig sett....

• Anonym (Kille27)
    Tant Prysselius skrev 2014-05-08 18:40:51 följande:
    Visade din bild för min 10-åring. Frågade om han ville ha så på sina brallor. Citat: "Då ger jag mig själv utegångsförbud! Aldrig i liiiiivet! Fy vad fult." 

Så när inte ens en tio-åring skulle kunna tänka sig visa sig så ute, då kan du ju föreställa dig hur löjligt fult resten av världen skulle tycka att du såg ut. Och måste bara fråga: barfota skriver du. Menar du att du planerar att gå barfota på stan eller vad? För hemma kan du väl loda omkring hur som helst utan att det ska störa någon.
    Kanske inte helt barfota på stan nej! Men inomhus och inte bara hemma utan där jag inte behöver ha skor så klart.
  • Roxanan
    Anonym (Kille27) skrev 2014-05-08 18:40:47 följande:
    Visst har jag hört att det kan se löjligt ut, men då har jag aldrig sett någon ha det och vara barfota till det. Det skulle nog se mindre löjligt ut då.

Barfota eller ej spelar ingen roll, det är faux pass för länge sedan.
    Göteborgare i hjärtat
  • Majsan70

Det är skitfult oavsett skor eller utan. Jag förstår inte grejen med det och gjorde inte när det var poppis heller? FULT FULT FULT på gammal som ung!

Svar på tråden Snoddar runt byxbenen