• Anonym (Kille27)

Snoddar runt byxbenen

Hej, jag är en kille som undrar om ni tycker att det är okej att använda sig utav snoddar runt jeansbenen?
    Jag är nämligen 27 år och vill gärna veta vad folk tycker angående dessa.
    Skulle det se okej ut tror ni att ha snoddar runt ett par jeans och vara barfota till det? "på sommaren såklart".

• Svar på tråden Snoddar runt byxbenen
  • Dovahkiin

Stilen kallas för Partille-Johnny, och var som mest populär för ca 5-6 år sedan (?). Flera tjejer och killar i min gymnasieklass gick omkring med snoddar runt byxbenen. Personligen gillar jag det inte riktigt, men jag är all for personlig stil. Gillar du det, kör på! Skit i vad andra tycker.

• Anonym (:P)

Ursprungligen var det meningen att antalet hårsnoddar skulle representera antalet personer man legat med. 

• Snodden 2014

Vad exakt tycker du att gummisnoddar skulle göra för nytta? Gå barfota om du vill, det är faktiskt upp till dig i fall du vill gå i folks spott och snor inne i stan. 
    Gummisnoddar var ju ett "mode" för 5-6 år sen. Bland snorungar.
    Men heeey, jag dömer ingen, vill du ha gummisnoddar så ska du ha gummisnoddar.

• Nape

Oj, det är verkligen inte fint. Alls.

Men om DU tycker det är snyggt och vill ha så kan du ju testa. Känns det inte ok, eller om folk glor så går det ju att plocka bort.

• Örontrumpet

Det är acceptabelt så länge man cyklar och det inte finns något kedjeskydd. Det är inte ok att inte ta bort snoddarna så fort man slutar cykla.

• rosyposy

Hahaha, var exakt i landet var det någonsin "mode"?

Låter ruskigt fult men om du gillar det TS så kör på.

• taquine
    rosyposy skrev 2014-05-09 08:04:01 följande:
    Hahaha, var exakt i landet var det någonsin "mode"?
    Låter ruskigt fult men om du gillar det TS så kör på.
    Det var skitfult och tror det var mest poppis i Götet. Min son hade det för typ 6 år sedan när han var 12 och snodde sin systers alla snoddar . Trodde detta var urdött för länge sedan
    Tror TS skojar lite med oss eller sovit under en sten några år..
  • Anonym (gammal)

Du är snart 30 år och att då ha ett mode som dels är ute och dels anammades mest av fjortisar när det begav sig ger bara ett desperat intryck. Som en vuxen med åldersnoja som försöker se ut som en tonåring i hopp om att kunna ragga på dem. Typ.

• isolande

Bor i Stockholms innerstad och har ALDRIG sett detta fenomen. Fult om ni frågar mig, men mode som hänger ihop med någon slags stekarstil är alltid det. Hade en punkare eller emo haft snoddar på benen hade jag ryckt på axlarna bara, oavsett om personen var närmare 30 (ja, de finns Flört)

• Anonym (Kille27)

Jag tänkte mest att om jag är barfota till det, så skulle det se mer speciellt ut "unikt".
    De som hade det tidigare var ju inte barfota till det, så det skulle bli mer unikt.
    Men om det skulle göra så att det ser mer löjligt ut så kommer jag inte att använda det.

• Lindsey Egot the only one

Hahaha..... Vill du vara en P-J (Partille-Johnny).

Det är as fult och var en fjortisgrej på högstadiet på västkusten för minst 5år sedan. Skit fult och töntigt. Helst med en frilla med överkonsumtion av frisyrgelé, vax och hårspray.

www.expressen.se/mode/johnny-hetast-pa-natet/

• Anonym (Kille27)

Va nej, vem har sagt att jag vill vara någon PJ? :S jag vill inte heller vara fjortis

• Bibbidi
    Anonym (Kille27) skrev 2014-05-08 18:31:49 följande:
    För gammal för att ha snoddar och gå barfota? :S

okej
    Ja. 
    Anonym (Kille27) skrev 2014-05-08 18:40:47 följande:
    Visst har jag hört att det kan se löjligt ut, men då har jag aldrig sett någon ha det och vara barfota till det.
    Det skulle nog se mindre löjligt ut då.
    Och det skulle inte se mindre löjligt ut bara för att du är barfota. 

Satsa på någonting annat. Glad
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (Kille27)
    Bibbidi skrev 2014-05-09 22:16:02 följande:
    Ja. 

Och det skulle inte se mindre löjligt ut bara för att du är barfota. 

Satsa på någonting annat. Glad

Ja, det skulle se mindre löjligt ut om man är barfota tror jag. eller har jag fel?
  • Anonym (Snyggasnoddar)
    Anonym (Kille27) skrev 2014-05-08 18:02:35 följande:

Hej, jag är en kille som undrar om ni tycker att det är okej att använda sig utav snoddar runt jeansbenen?
    Jag är nämligen 27 år och vill gärna veta vad folk tycker angående dessa.
    Skulle det se okej ut tror ni att ha snoddar runt ett par jeans och vara barfota till det? "på sommaren såklart".

Varför frågar du folk om du ska ha det när du redan har ett svar? Jag är 14 och tycker det är sketfult, men go for it!
Svar på tråden Snoddar runt byxbenen