• Anonym (hur gör man)

Studentfest med bonusbarn?

Hej

Jag bor ihop med en man vars barn snart tar studenten. Han och exfrun har en del problem och nu har det blivit tjafs om hur studenten ska firas. Hur gör man egentligen? Han vill absolut inte fira med henne, han mår otroligt dåligt av detta. Och hur gör egentligen jag? Borde jag vara med eller är jag helt utesluten? Present från mig är inga problem att ta emot men sen verkar jag inte vara välkommen på mer. Hur gör ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 13:32
    Tack för svar. Nu är allt ordnat. Jag ville bara ha råd om hur andra har gjort när relationer är infekterade, men nu har allt ordnat upp sig med studentens bästa för ögonen och alla är glada.

• Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?
  • Bling1975

Jag tycker det är ganska enkelt. Barnets dag så barnet bestämmer utifrån de möjligheter som finns platsmässigt och budgetmässigt. Sedan får de vuxna finna sig i att det inte är deras dag och hålla god min. Vill barnet ha dig med så är du med.

Precis som man inte kan välja sina kollegor så kan man inte välja alla i sin familj men man måste ändå arbeta tillsammans.

• sextiotalist

Sambon och hans ex går inte ihop, men sambon bet ihop och var med ändå
    Hur vi löste det, Exet och jag fixade tillsammans, hon hade ju levt ihop med min sambo och jag lever ihop med honom och en sak visste vi, ha inte med honom i planeringen, då blir det bara fel

Så hon och jag planerade och skötte studentfirandet.
    Sambon bjöd in hans sida och hon hennes sida.

Men det krävs ju att man kan prata med varandra.

• Volt

Hur man gör? Man skärper till sig för barnets skull. 

• Radhuspinglan

Din man får bita ihop och komma till studentmottagningen om det är meningen att den ska vara hos mamman. Han får bita ihop för barnets skull! Han är vuxen och kan nog klara några timmar i exets närvaro.

• Anonym (hur gör man)
    sextiotalist skrev 2014-05-13 08:40:46 följande:
    Sambon och hans ex går inte ihop, men sambon bet ihop och var med ändå
    Hur vi löste det, Exet och jag fixade tillsammans, hon hade ju levt ihop med min sambo och jag lever ihop med honom och en sak visste vi, ha inte med honom i planeringen, då blir det bara fel

Så hon och jag planerade och skötte studentfirandet.
    Sambon bjöd in hans sida och hon hennes sida.

Men det krävs ju att man kan prata med varandra.
    Ja, det är ju det som är problemet. Jag skulle gladeligen göra så, men jag verkar för det första inte vara välkommen alls? Och sambon har gråtit av förtvivlan i natt. Jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa honom. 
  • nymedlem
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 08:46:38 följande:
    Ja, det är ju det som är problemet. Jag skulle gladeligen göra så, men jag verkar för det första inte vara välkommen alls? Och sambon har gråtit av förtvivlan i natt. Jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa honom. 
    Varför tror du att du inte får vara med alls? Har någon sagt det, barnet, exet eller din sambo?

Vill du vara med?
  • Lovizas Mamma

Föräldrarna biter ihop och ler och firar barnets student...och om du inte ens är välkommen att fira tycker jag inte att du ska känna dig tvingad att köpa en present om du inte vill.

• Dixie

var vill den blivande studenten att det ska firas?
    i detta fall får ju han/hon bestämma och föräldrarna anpassa sig - man kan ju inte ha två mottagningar! 

• Litet My

Tycker den blivande studenten skall få bestämma, så får de vuxna bara köpa det även om det innefattar att TS är med (mamman får köpa det) eller att Pappan måste träffa mamman (det får han också köpa).

• Anonym (hur gör man)
    Lovizas Mamma skrev 2014-05-13 09:36:54 följande:
    Föräldrarna biter ihop och ler och firar barnets student...och om du inte ens är välkommen att fira tycker jag inte att du ska känna dig tvingad att köpa en present om du inte vill.
    Nej det blir ingen present. 
    Dixie skrev 2014-05-13 09:40:40 följande:
    var vill den blivande studenten att det ska firas?
    i detta fall får ju han/hon bestämma och föräldrarna anpassa sig - man kan ju inte ha två mottagningar! 

Varför kan man inte ha två? 
    nymedlem skrev 2014-05-13 09:20:33 följande:
    Varför tror du att du inte får vara med alls? Har någon sagt det, barnet, exet eller din sambo?

Vill du vara med?
    Jag skulle gärna vara med. Ingen har sagt det rakt ut men när det pratas så framgår det tydligt att jag är borträknad.
Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?