• Anonym (hur gör man)

Studentfest med bonusbarn?

Hej

Jag bor ihop med en man vars barn snart tar studenten. Han och exfrun har en del problem och nu har det blivit tjafs om hur studenten ska firas. Hur gör man egentligen? Han vill absolut inte fira med henne, han mår otroligt dåligt av detta. Och hur gör egentligen jag? Borde jag vara med eller är jag helt utesluten? Present från mig är inga problem att ta emot men sen verkar jag inte vara välkommen på mer. Hur gör ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 13:32
    Tack för svar. Nu är allt ordnat. Jag ville bara ha råd om hur andra har gjort när relationer är infekterade, men nu har allt ordnat upp sig med studentens bästa för ögonen och alla är glada.

• Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?
  • Anonym (hur gör man)
    Dixie skrev 2014-05-13 10:15:37 följande:
    är inte det det viktigaste?
    varför har ni inte gjort det innan - låter ju underligt att pappan ligger och gråter på nätterna inför studenten, men ni har inte bemödat er med att prata med den som tar studenten..
    Det är ju rätt mycket där som problemet ligger. Jag började fråga och undra om studenten i god tid men ingen visste något. Nu plötsligt kommer detta och jag är helt oförberedd, sambon är ledsen och jag är inte ens medräknad. 

Klart att studenten får bestämma. Känns bara så konstigt och jag ville veta hur andra gjort. 
  • Anonym (IQ)

Man biter ihop och skärper sig och firar sitt BARN gemensamt under viktiga högtider. Ska den stackars tjejen/killen behöva ha två vigslar, och dubbla födelsedagsfiranden och dop för barnbarnen, också i framtiden eller hur tänker de??

• Anonym (hur gör man)
    Anonym (IQ) skrev 2014-05-13 10:26:35 följande:
    Man biter ihop och skärper sig och firar sitt BARN gemensamt under viktiga högtider. Ska den stackars tjejen/killen behöva ha två vigslar, och dubbla födelsedagsfiranden och dop för barnbarnen, också i framtiden eller hur tänker de??
    Lugna dig. Ingen tänker tvinga någon till en massa dubbla uppsättningar av något alls. 
  • Anonym (Emma)

Vad är det biomamman gjort eftersom din sambo ligger och grinar? Har han dåligt samvete för nåt?

• Anonym (Emma)
    Anonym (IQ) skrev 2014-05-13 10:26:35 följande:

Allt för att pappa inte ska behöva gråta sig till sömns Gråter
  • Anonym (IQ)
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 10:28:38 följande:
    Lugna dig. Ingen tänker tvinga någon till en massa dubbla uppsättningar av något alls. 
    Lugna mig? Tror inte att jag behöver "lugna" mig. Vad ligger mannen hemma och gråter för? Säg till honom att skärpa sig och inte förstöra sitt barns examen!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (IQ) skrev 2014-05-13 10:36:22 följande:
    Lugna mig? Tror inte att jag behöver "lugna" mig. Vad ligger mannen hemma och gråter för? Säg till honom att skärpa sig och inte förstöra sitt barns examen!

Håller med

Tror TS och hennes sambo missuppfattat situationen en aning, det är BONUSEN som tar studenten och som är medelpunkten, inte de 2.

Hoppas mamman åtminstone har vett nog att ordna en studentfest till bonusen sedan får väl TS och hennes sambo gråta eller gnälla bäst de vill
  • Anonym (5)
    Anonym (Emma) skrev 2014-05-13 10:32:37 följande:

Allt för att pappa inte ska behöva gråta sig till sömns Gråter
    Fy fan så barnsligt skrivet...

Till ts. Nog för att jag inte är överförtjust i mitt bonusbarns mamma pga hur hon beter sig men nog hade jag bitit ihop under barnets dag iaf, om jag ens hade blivit bjuden dvs. Min sambo har ingen bra relation till mamman men det hade varit samma sak där, han hade bitit ihop för barnets skull.

Det som kommer bli "jobbigt" för oss är att våra barn är lika gamla och kommer därför (antagligen) ta studenten samtidigt. Nu är det många år kvar till vi behöver tänka på det och mkt kan hinna ändras. Med tanke på vad våra ex har hållit på med (mitt ex har inte direkt varit någon ängel efter separationen) så skulle en stor sammankomst med släkt, våra ex osv nog sluta i katastrof som det ser ut idag!

Kanske får bli så att vi får fira med varsitt barn helt enkelt. Jag med mitt och sambon med sitt.

Den som lever får se! ;)
  • Anonym (IQ)
    Anonym (5) skrev 2014-05-13 10:50:21 följande:
    Fy fan så barnsligt skrivet...

Till ts. Nog för att jag inte är överförtjust i mitt bonusbarns mamma pga hur hon beter sig men nog hade jag bitit ihop under barnets dag iaf, om jag ens hade blivit bjuden dvs. Min sambo har ingen bra relation till mamman men det hade varit samma sak där, han hade bitit ihop för barnets skull.

Det som kommer bli "jobbigt" för oss är att våra barn är lika gamla och kommer därför (antagligen) ta studenten samtidigt. Nu är det många år kvar till vi behöver tänka på det och mkt kan hinna ändras. Med tanke på vad våra ex har hållit på med (mitt ex har inte direkt varit någon ängel efter separationen) så skulle en stor sammankomst med släkt, våra ex osv nog sluta i katastrof som det ser ut idag!

Kanske får bli så att vi får fira med varsitt barn helt enkelt. Jag med mitt och sambon med sitt.
    Den som lever får se! ;)
    Så du menar att ingen av er är vuxna nog att låta era barn/bonusbarn stå i centrum och bli firade en dag, utan att era behov av att ställa till en katastrof skulle bli verklighet? Det låter fruktansvärt synd om barnen/bonusbarnen.
  • Dixie
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 10:24:39 följande:
    Det är ju rätt mycket där som problemet ligger. Jag började fråga och undra om studenten i god tid men ingen visste något. Nu plötsligt kommer detta och jag är helt oförberedd, sambon är ledsen och jag är inte ens medräknad. 
    men detta är väl inte din uppgift att ta tag i? 

varför går pappan omkring och är ledsen - är det inte bättre han tar tag i saker, pratar med sitt barn och planerar en studentmottagning! Det är ju hans barn som tar studenten! 

Det verkar ju inte som någon har planerat något, så hur kan du du inte vara medräknad? 
Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?