• Anonym (hur gör man)

Studentfest med bonusbarn?

Hej

Jag bor ihop med en man vars barn snart tar studenten. Han och exfrun har en del problem och nu har det blivit tjafs om hur studenten ska firas. Hur gör man egentligen? Han vill absolut inte fira med henne, han mår otroligt dåligt av detta. Och hur gör egentligen jag? Borde jag vara med eller är jag helt utesluten? Present från mig är inga problem att ta emot men sen verkar jag inte vara välkommen på mer. Hur gör ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 13:32
    Tack för svar. Nu är allt ordnat. Jag ville bara ha råd om hur andra har gjort när relationer är infekterade, men nu har allt ordnat upp sig med studentens bästa för ögonen och alla är glada.

• Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?
  • Ess

Vi mötte upp dem på skolgården och grattade, sedan gick dom bort till sin mamma och firade kvällen med henne och hennes släkt.

På helgen sen så fixade vi fest för dem med släkt och en del kompisar.

• FrökenKanSjälv

Vi hade mottagning hemma hos mig där både min släkt, pappan med fru samt pappans släkt var med, och studentens alla vänner förstås. Vi umgås inte i vanliga fall men vid såna här tillfällen så är det inget problem att kallprata några timmar.

Det kommer att bli likadant för de andra två barnen. Att mottagningen är hos mig och att jag planerar är naturligt eftersom barnen bos hos mig heltid.

• Lindsey Egot the only one

Som ung vuxen nybliven student borde studenten få bestämma hur mottagningen ska se ut och föräldrarna aka bara finna sig i det. Det kommer komma fler tillställningar där föräldrarna tvingas bita ihop eller svika sitt barn tex vid barnets bröllop, blivande barnbarns dop och födelsedagskalas. Jag hade aldrig haft två bröllop, två dop, två kalas bara för att behaga mina tjuriga föräldrar om de var skilda.

• Lillusen

Vi hade fest hemna hos oss och arrangerade till viss del tillsammans. På årets student så blir det samma sak förutom att det troligtvis inte blir så mycket areangeravtillsammans. Efter förra årets tjafsande och hur han hade gjort så mycket (mindre än 1/20 del av sakerna) så går han vara i år. Vi sköter det själva om han inte erbjuder sin frivilligt att ha hand om något.

• Lillusen
    Lillusen skrev 2014-05-14 06:48:17 följande:
    Vi hade fest hemna hos oss och arrangerade till viss del tillsammans. På årets student så blir det samma sak förutom att det troligtvis inte blir så mycket areangeravtillsammans. Efter förra årets tjafsande och hur han hade gjort så mycket (mindre än 1/20 del av sakerna) så går han vara i år. Vi sköter det själva om han inte erbjuder sin frivilligt att ha hand om något.

areangeravtillsammans=av att arrangera tillsammans
  • Mamman02
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-14 06:35:07 följande:
    Som ung vuxen nybliven student borde studenten få bestämma hur mottagningen ska se ut och föräldrarna aka bara finna sig i det. Det kommer komma fler tillställningar där föräldrarna tvingas bita ihop eller svika sitt barn tex vid barnets bröllop, blivande barnbarns dop och födelsedagskalas. Jag hade aldrig haft två bröllop, två dop, två kalas bara för att behaga mina tjuriga föräldrar om de var skilda.
    Fast det beror väl som betalar och vem som står för inbjudan?
  • Dixie
    Mamman02 skrev 2014-05-14 13:26:17 följande:
    så du tycker att man ska ha två bröllop för att ens föräldrar inte kan uppföra sig som vuxna??
  • Anonym (IQ)
    Mamman02 skrev 2014-05-14 13:26:17 följande:
    Vad? Det är väl ändå inte föräldern som firas??
  • Mamman02
    Dixie skrev 2014-05-14 13:31:27 följande:
    så du tycker att man ska ha två bröllop för att ens föräldrar inte kan uppföra sig som vuxna?? smile5.gif
    Nej, är det "barnet" som står för inbjudan, ordnar, fixat och betalar = bestämmer själv.
    Är det jag som förälder som står för kalaset, är det jag i samråd med "barnet" som bestämmer.
  • Mamman02
    Anonym (IQ) skrev 2014-05-14 13:31:32 följande:
    Vad? Det är väl ändå inte föräldern som firas??
    Nej, men det är föräldern som står för inbjudan eller hur?
Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?