• Anonym (hur gör man)

Studentfest med bonusbarn?

Hej

Jag bor ihop med en man vars barn snart tar studenten. Han och exfrun har en del problem och nu har det blivit tjafs om hur studenten ska firas. Hur gör man egentligen? Han vill absolut inte fira med henne, han mår otroligt dåligt av detta. Och hur gör egentligen jag? Borde jag vara med eller är jag helt utesluten? Present från mig är inga problem att ta emot men sen verkar jag inte vara välkommen på mer. Hur gör ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 13:32
    Tack för svar. Nu är allt ordnat. Jag ville bara ha råd om hur andra har gjort när relationer är infekterade, men nu har allt ordnat upp sig med studentens bästa för ögonen och alla är glada.

• Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?
  • Anonym (Vera)

Alla får bita ihop och samlas tillsammans för barnet/bonusbarnets viktiga dag.

• Dixie
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 09:51:31 följande:

Varför kan man inte ha två? 
    hur tänker du att det skulle funka praktiskt, man har ju mottagning på kvällen när studenterna gått ut skolan - ska då ditt bonusbarn åka mellan två mottagningar för att hens föräldrar inte kan uppföra sig som vuxna - nä, i detta fall får man ha en mottagning och studenten bestämmer var och när och föräldrarna får finna sig i detta! 
  • Anonym (hur gör man)
    Dixie skrev 2014-05-13 09:54:49 följande:
    hur tänker du att det skulle funka praktiskt, man har ju mottagning på kvällen när studenterna gått ut skolan - ska då ditt bonusbarn åka mellan två mottagningar för att hens föräldrar inte kan uppföra sig som vuxna - nä, i detta fall får man ha en mottagning och studenten bestämmer var och när och föräldrarna får finna sig i detta! 
    Jag tänkte mer på dagen efter. Jag vet många som gjort så.
  • Dixie
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 09:56:56 följande:
    åter till frågan - hur vill den blivande studenten göra?
    vill han/hon har två mottagningar? det är den viktiga frågan i detta fallet...
  • Radhuspinglan
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 09:56:56 följande:

Jag hade inte klarat av en mottagning dagen efter, kan jag säga...
  • Anonym (hur gör man)
    Dixie skrev 2014-05-13 10:01:34 följande:
    åter till frågan - hur vill den blivande studenten göra?
    vill han/hon har två mottagningar? det är den viktiga frågan i detta fallet...
    Det vet jag inte riktigt. Det återstår att ta ett samtal med studenten såklart. 
  • Nellee

Är det någon som överhuvudtaget pratat med den blivande studenten för att fråga hur och var han vill firas? Jag hade inte velat haft två stycken mottagningar, inte en chans. Det är dagen D som gäller och om töntiga vuxna "förebilder" inte kan tänka på sitt barn den dagen är de helt värdelösa. Vad är det för fel på folk? Och vem har sagt att du inte får vara med? Mamman? Din sambo? Barnet? Barnets farmor? Eller är det bara ett antagande från din sida? "Det framgår tydligt att jag är borträknad" hur då?

Don't you black or white me
  • Dixie
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 10:14:08 följande:
    Det vet jag inte riktigt. Det återstår att ta ett samtal med studenten såklart. 
    är inte det det viktigaste?
    varför har ni inte gjort det innan - låter ju underligt att pappan ligger och gråter på nätterna inför studenten, men ni har inte bemödat er med att prata med den som tar studenten……..
  • tjej87

Man rättar sig efter vad den blivande studenten vill och ser till att vara vuxna och lösa situationen snyggt. Håll det helt affärsmässigt, som om ni planerade ett projekt med en kollega ni inte tycker om men ändå måste samarbeta med.

• Volt
    Anonym (hur gör man) skrev 2014-05-13 09:51:31 följande:

Varför kan man inte ha två? 
    Så ungen ska behöva ha två olika mottagningar för att vuxna människor inte klarar av att uppföra sig eller bita ihop för sitt barns skull? 
    Är inte det rätt omoget?
Svar på tråden Studentfest med bonusbarn?