• kleemann

stora tuttar

Hej finns det nån kvinna här med mycket stora naturliga bröst här? H kupa eller större?

• Svar på tråden stora tuttar
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Tutte) skrev 2018-06-25 10:03:47 följande:

Tack Emma!

Har förstått att det inte enbart är bokstaven som talar om vilken storlek kvinnorna har på brösten. Antar att dina är medelstora

Kupstorleken beskriver hur stor skillnaden är mellan måttet runt bröstkorgen och måttet över själva bysten. En A-kupa innebär att skillnaden är liten, men själva bröstet kan ändå vara lika stort som ett D-bröst med mindre underbandsstorlek, men rent proportionerligt ser det ju mindre ut på en bredare kropp.

Mina faller nog under kategorin stora.

Förvisso engelska storlekar men förklarar ganska bra hur det hänger ihop:

• Anonym (Tutte)
    Anonym (Emma) skrev 2018-06-25 10:14:25 följande:

Kupstorleken beskriver hur stor skillnaden är mellan måttet runt bröstkorgen och måttet över själva bysten. En A-kupa innebär att skillnaden är liten, men själva bröstet kan ändå vara lika stort som ett D-bröst med mindre underbandsstorlek, men rent proportionerligt ser det ju mindre ut på en bredare kropp.

Mina faller nog under kategorin stora.

Förvisso engelska storlekar men förklarar ganska bra hur det hänger ihop:

• Pope Joan II
    Anonym (Emma) skrev 2018-06-25 09:49:15 följande:
    Fast det där med kupstorlekarna är nog helt sant. Varierar oerhört mycket bland de olika tillverkarna.

HM och Lindex är oerhört generösa i sina kupor men ganska snåla runt om, medan Change och Twilfit är tvärtom, små kupor och generösa underband.

På Lindex kan jag komma i en 80E men på Change är jag i regel en 75H, hos Twilfit måste jag gå upp till 70I.
    Du säger ju samma sak som jag? Bandstorleken måste ändras för att kupan ska vara densamma (vid sidan av att också påverkas av olka modeller som minimizer, balconette m.fl). 
  • Anonym (Emma)
    Pope Joan II skrev 2018-06-25 10:46:42 följande:

Du säger ju samma sak som jag? Bandstorleken måste ändras för att kupan ska vara densamma (vid sidan av att också påverkas av olka modeller som minimizer, balconette m.fl). 

Jag kan ha samma bandstorlek men olika kupor i olika modeller, material och tillverkare. Att TW kan ha samma underband men olika kupor är därmed inte omöjligt alls. Sen att principen bakom kupstorlekarna ser ut som den gör innebär ju inte att det finns standardiserade volymer på kupor.
  • Anonym (snygg man)

Håller med Emma här. Det är jätteskillnader mellan olika märken på bH. Speciellt när man kommer upp en bit i alfabetet.

Min svägerska kör med DD-kupa, vet ej märke, men hennes tuttar är klart större än någon visat upp härinne. Beror ju på bandet runtom också och det är nog relativt stort på henne. Galen skillnad på 75DD och 85DD t.ex.

• Pope Joan II
    Anonym (Emma) skrev 2018-06-25 15:48:53 följande:
    Jag kan ha samma bandstorlek men olika kupor i olika modeller, material och tillverkare. Att TW kan ha samma underband men olika kupor är därmed inte omöjligt alls. Sen att principen bakom kupstorlekarna ser ut som den gör innebär ju inte att det finns standardiserade volymer på kupor.
    Okej. Jag handlar inte på något av de ställen du nämnde och är inte bekant med deras varumärken så kanske har att göra med det då. 
    Anonym (snygg man) skrev 2018-06-25 17:22:09 följande:

Håller med Emma här. Det är jätteskillnader mellan olika märken på bH. Speciellt när man kommer upp en bit i alfabetet.

Min svägerska kör med DD-kupa, vet ej märke, men hennes tuttar är klart större än någon visat upp härinne. Beror ju på bandet runtom också och det är nog relativt stort på henne. Galen skillnad på 75DD och 85DD t.ex.

Jag håller också gärna med Emma. Hon brukar veta vad hon talar och brukar vad jag vet inte hantera sanningen ovarsamt.

Kul förresten att du Anonym (snygg man) har ett så öppet BH-förhållande till din svägerska. Kan väl inte vara helt vanligt - men å andra sidan, vad vet jag. 
  • Anonym (snygg man)
    Pope Joan II skrev 2018-06-25 17:50:26 följande:
    Okej. Jag handlar inte på något av de ställen du nämnde och är inte bekant med deras varumärken så kanske har att göra med det då. 
    Anonym (snygg man) skrev 2018-06-25 17:22:09 följande:

Jag håller också gärna med Emma. Hon brukar veta vad hon talar och brukar vad jag vet inte hantera sanningen ovarsamt.

Kul förresten att du Anonym (snygg man) har ett så öppet BH-förhållande till din svägerska. Kan väl inte vara helt vanligt - men å andra sidan, vad vet jag. 
    Nja, det är inte så jätteovanligt att storbystade småskryter lite med sin storlek.
  • Pope Joan II
    Anonym (snygg man) skrev 2018-06-25 17:52:49 följande:
    Nja, det är inte så jätteovanligt att storbystade småskryter lite med sin storlek.
    Måste vara i någon obskyr subkultur som det förekommer. Jag har då aldrig varit med om något sådant. 
  • Anonym (BröstÄr)

Det måhända att det är skillnader i alla bysthållare men det var inte riktigt roten i det hela.

Men om man ska vara petig så handlar det inte om vilken storlek man har utan hur stora det ser ut att vara med andra ord. Då dömmer man helst brösten i förhållande till kroppstyp.

Då har ex tw medelbröst och ex Emma om du är den Emma ifrån bildtrådarna stora bröst i mitt tycke.

De flesta som går upp i vikt får ju givetvis större bröst då de är mestadels fett.

Men återigen så var inte det problemet i hela diskussionen ifrån början.

• Anonym (BröstÄr)
    Pope Joan II skrev 2018-06-25 18:34:26 följande:

Måste vara i någon obskyr subkultur som det förekommer. Jag har då aldrig varit med om något sådant. 

När man kommer ut i vildmarken så förekommer mkt roligt familj sinsemellan. ;)