• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • KnytetsMamma
    emmaab skrev 2014-05-18 10:09:16 följande:

Ja tyvärr! Å förstår det jag hamnar själv snart där.... Man får försöka att inte tänka på det, fast ärligt talat så hur lätt är det?!
    Precis, det är extremt svårt....även att jag redan har en dotter som är snart 2 år (det är ju full fart hela tiden) så tänker och hoppas jag ju att jag snart ska få vara gravid igen....försöker dock verkligen vara i nuet också med min dotter så jag inte missar detta...man vet ju inte, OM vi inte lyckas bli gravida igen så är ju detta enda och sista gången med en 2-åring....lite sorgligt att tänka så men det kan ju bli så..
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-18 12:04:27 följande:
    Precis, det är extremt svårt....även att jag redan har en dotter som är snart 2 år (det är ju full fart hela tiden) så tänker och hoppas jag ju att jag snart ska få vara gravid igen....försöker dock verkligen vara i nuet också med min dotter så jag inte missar detta...man vet ju inte, OM vi inte lyckas bli gravida igen så är ju detta enda och sista gången med en 2-åring....lite sorgligt att tänka så men det kan ju bli så..

Ja det är full rulle :) har inga barn sen tidigare men har massor av syskonbarn så man går vara som en extra mamma :) så mysigt. Du ska de att det löser sig, går det inte nu så tar det sig nästa gång! Låter så enkelt när man skriver det såhär jag vet själv hur jag kommer oroa mig o bli super besviken om

Det inte tar sig snabbt.. Längtar ju så! Hur gammal är du? :)
  • KnytetsMamma

Då förstår jag att du har fullt upp med andras barn. Jag blir 34 i höst så hoppas att barn nr 2 kommer innan jag fyller 35 eller i alla fall inte så långt därefter. Hur gammal är du?

emmaab skrev 2014-05-18 17:00:35 följande:
    Ja det är full rulle :) har inga barn sen tidigare men har massor av syskonbarn så man går vara som en extra mamma :) så mysigt. Du ska de att det löser sig, går det inte nu så tar det sig nästa gång! Låter så enkelt när man skriver det såhär jag vet själv hur jag kommer oroa mig o bli super besviken om Det inte tar sig snabbt.. Längtar ju så! Hur gammal är du? :)

• emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-18 18:33:56 följande:
    Då förstår jag att du har fullt upp med andras barn. Jag blir 34 i höst så hoppas att barn nr 2 kommer innan jag fyller 35 eller i alla fall inte så långt därefter. Hur gammal är du?

Jo man har ju det :) jag är 23.... :)
  • fiapia01

Börjar med Pergo efter nästa mens... Jäkligt läskligt, vet inte riktigt vad jag ska vänta mig.. Jag ska börja med 1/2 tablett tydligen.

• KnytetsMamma
    fiapia01 skrev 2014-05-19 13:11:46 följande:
    Börjar med Pergo efter nästa mens... Jäkligt läskligt, vet inte riktigt vad jag ska vänta mig.. Jag ska börja med 1/2 tablett tydligen.
    Vad spännande, välkommen i tråden. Har ni försökt länge? Kan ju vara så att läkaren tror att du kan bli överstimulerad och att du därför får bara en halv tablett till en början.
  • fiapia01
    KnytetsMamma skrev 2014-05-19 13:23:57 följande:
    Vad spännande, välkommen i tråden. Har ni försökt länge? Kan ju vara så att läkaren tror att du kan bli överstimulerad och att du därför får bara en halv tablett till en början.
    Ja, jag tror det jag hade många ägg-anlag tydligen (jag kan typ inga termer för allt detta så ni får ha lite överseende)... Vi har försökt i 9 mån, men jag fick hjälp lite snabbare pga en historik med vväääääldigt oregelbunden mens. Allt känns nytt och läskligt typ:)
  • emmaab
    fiapia01 skrev 2014-05-19 13:11:46 följande:

Välkommen!! Ja det är lite läskigt när de är ngt nytt:) det känns super än så länge lite konstig huvudvärk har jag vet inte om de beror på pergon... Om så är fallet så är det säkerligen värt det
  • KnytetsMamma

Jag hade och har huvudvärk något oftare nu men vet inte om det beror på pergon eller något annat, men tänker som du, kan det leda till ett plus är jag supernöjd och strunt samma i lite huvudvärk....

emmaab skrev 2014-05-19 15:13:11 följande:
    Välkommen!! Ja det är lite läskigt när de är ngt nytt:) det känns super än så länge lite konstig huvudvärk har jag vet inte om de beror på pergon... Om så är fallet så är det säkerligen värt det

• emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-19 18:36:19 följande:
    Jag hade och har huvudvärk något oftare nu men vet inte om det beror på pergon eller något annat, men tänker som du, kan det leda till ett plus är jag supernöjd och strunt samma i lite huvudvärk....

Ja man vet inte om de kanske beror på det men som sagt hihi på vad jag längtar till denna kur med pergo är över så man får starta på riktigt hära :D spännande!!!
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon