• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • julii

Jag börjar oxå med pergotime imorgon och ska göra vul 26/5 :)

Det blir min andra gång jag tar pergo. Min läkare sa åt mig att inte göra äl tester hemma för att det bara orsakar onödig stress så jag gjorde inte det. På vul sist såg man 2 ägg på 16 mm. Nästa vecka ska min karl göra spermatest oxå :)

• emmaab
    Moasmostermia skrev 2014-05-17 21:32:46 följande:
    ja de hoppas jag med. Har den inte kommit imorgon blir de nog ett test på måndag. :) håller tummarna att de kommer funka fint för dig.

Spännande:) hoppas jag med! Tack:)
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-17 21:36:15 följande:
    Jag tog mina på morgonen, min gyn sa att det inte spelade någon roll så länge man tog dem vid samma tidpunkt varje dag. Först tänkte jag ta dem på kvällen för jag hade läst nånstans att man kunde minska ev. biverkningar då men sen bestämde jag mig ändå för att börja på morgonen.

Okej jag kommer oxå ta mina på morgon enklast å komma ihåg tycker jag :)
  • emmaab
    julii skrev 2014-05-17 21:40:30 följande:
    Jag börjar oxå med pergotime imorgon och ska göra vul 26/5 :)

Det blir min andra gång jag tar pergo. Min läkare sa åt mig att inte göra äl tester hemma för att det bara orsakar onödig stress så jag gjorde inte det. På vul sist såg man 2 ägg på 16 mm. Nästa vecka ska min karl göra spermatest oxå :)

Men vad kul! Då får du uppdatera mig om hur de går :) jo självklart kan de bli ett stressmoment jag får se hur jag gör med testerna... Okej min sambo fick göra spermatest för någon månad sedan, hade många o pigga simmare så det var skönt o höra! Det var oxå mkt nervöst o vänta på de svaret ;) hoppas de blir samma för er :)
  • KnytetsMamma

Jag vill bara spola fram tiden till typ 31/5 då jag tänkt göra ett grav.test om inte mensen kommit innan dvs...

• emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-17 22:00:54 följande:
    Jag vill bara spola fram tiden till typ 31/5 då jag tänkt göra ett grav.test om inte mensen kommit innan dvs...

Jag förstår det! Måste vara väldigt jobbigt och otåligt att vänta... Men tiden går fort ska du se! Fast jag vet hur jobbigt de är o vänta.... :/
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-17 21:54:34 följande:
    Men vad kul! Då får du uppdatera mig om hur de går :) jo självklart kan de bli ett stressmoment jag får se hur jag gör med testerna... Okej min sambo fick göra spermatest för någon månad sedan, hade många o pigga simmare så det var skönt o höra! Det var oxå mkt nervöst o vänta på de svaret ;) hoppas de blir samma för er :)

Okej, tog det lång tid att få svar på spermatestet? Gick ni privat?

Det hoppas jag med :)
  • emmaab
    julii skrev 2014-05-17 22:37:33 följande:
    Okej, tog det lång tid att få svar på spermatestet? Gick ni privat?

Det hoppas jag med :)

Det är privat....det tog nog ca 1-1,5 vecka kanske :)
  • KnytetsMamma
    emmaab skrev 2014-05-17 22:05:26 följande:

Jag förstår det! Måste vara väldigt jobbigt och otåligt att vänta... Men tiden går fort ska du se! Fast jag vet hur jobbigt de är o vänta.... :/
    Ja, det är jobbigt att att vänta och man överanalyserar ALLT man känner, "mår jag inte lite illa?", "har jag inte lite ont i brösten?", " är det inte lite molvärk i tjejmagen?" etc....
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-18 07:17:43 följande:
    Ja, det är jobbigt att att vänta och man överanalyserar ALLT man känner, "mår jag inte lite illa?", "har jag inte lite ont i brösten?", " är det inte lite molvärk i tjejmagen?" etc....

Ja tyvärr! Å förstår det jag hamnar själv snart där.... Man får försöka att inte tänka på det, fast ärligt talat så hur lätt är det?!
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon