• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-22 10:21:30 följande:
    Vilket märkligt svar, det är ju inget argument för att INTE erbjuda vul.....skumt!!

maka011 skrev 2014-05-22 09:14:05 följande:
    Kontaktade kvinnokliniken. Fick svaret att då vi inte varit barnlösa i ett år ännu får jag vara så vänlig att vänta. :(

Konstigt att dom säger så när du ändå ätit pergo och är inne i själva processen dom borde ju veta att de kan va bra o göra VUL & blodprov.? :/
  • maka011
    KnytetsMamma skrev 2014-05-22 10:21:30 följande:
    Vilket märkligt svar, det är ju inget argument för att INTE erbjuda vul.....skumt!!
    emmaab skrev 2014-05-22 10:31:54 följande:

Finns många knäppskallar som inte borde jobba inom vården man stöter på dom överallt tycker jag... Första gyn jag gick till fick jag absolut ingen hjälp hon förklarade inte ens vad pco var för något och hur det funkar och hur jag ska bära mig åt för att faktiskt bli gravid.. Hon gjorde VUL o tittade på mina äggstockar osv sen när de var klart var de bara " du måste gå ner i vikt för att få hjälp och skaffa barn, har du provat den här 5:2 dieten" ?!?! Jag är överviktig ja, jag jobbar på det hela tiden och har svårt att gå ner i vikt och hur man så okänsligt bara kan säga sådär blev ju totalt krossad för vikten är något jag jobbar med hela tiden tränar, promenerar osv... När jag sedan tog mig i kragen o ringde till denna gyn på ett annat ställe så ska ni tro att jag var rädd att då precis samma svar av henne... Men hon var helt underbar så hjälpsam och hon fokuserade inte på min vikt. Utan hon fokuserade på hur hon kunde hjälpa mig/oss istället... Och nu är vi här,
    Idag tar jag sista tabletten pergo!!! :D håller alla tummar o tår att de visar bra på VUL på måndag! Hojja vad mkt text det blev ;)
    Fick en återbudstid om en timme på första stället. Pratade med barnmorskan, som förövrigt är underbar och förtjänar himlens alla stjärnor, och hon höll med om att jag ska göra ett vul. Wish me luck!

Åh lycka till emmab! Håller verkligen tummarna för dig! :)

• KnytetsMamma
    maka011 skrev 2014-05-22 10:37:13 följande:
    Fick en återbudstid om en timme på första stället. Pratade med barnmorskan, som förövrigt är underbar och förtjänar himlens alla stjärnor, och hon höll med om att jag ska göra ett vul. Wish me luck!

Åh, vad spännande. Vilken cykeldag är du på idag? Du måste uppdatera sen hur det går....

Själv är jag totalt skeptisk till att det tagit sig för mig, tjuvtestade tyvärr i morse men det var totalt blankt :( Men försöker ändå intala mig att det är tidigt, ska hålla mig till slutet av nästa vecka nu....
  • maka011
    KnytetsMamma skrev 2014-05-22 10:54:05 följande:
    Åh, vad spännande. Vilken cykeldag är du på idag? Du måste uppdatera sen hur det går.... Själv är jag totalt skeptisk till att det tagit sig för mig, tjuvtestade tyvärr i morse men det var totalt blankt :( Men försöker ändå intala mig att det är tidigt, ska hålla mig till slutet av nästa vecka nu....

Pergotimekuren hade inte fungerat. Molandet i magen beror på en blödning som kroppen inte stöter ut. Kort sagt har jag mens utan blödning. Så får börja om med provera och sen dubbel kur pergotime. Är skönt att veta, men känns samtidigt så tröstlöst att börja om. Fungerar inte detta blir det sprutor. :(
  • KnytetsMamma
    maka011 skrev 2014-05-22 12:21:19 följande:

Pergotimekuren hade inte fungerat. Molandet i magen beror på en blödning som kroppen inte stöter ut. Kort sagt har jag mens utan blödning. Så får börja om med provera och sen dubbel kur pergotime. Är skönt att veta, men känns samtidigt så tröstlöst att börja om. Fungerar inte detta blir det sprutor. :(
    Vad tråkigt att höra men tänk ändå vilken tur att du fick ett vul och fick veta hur det såg ut?! Så man inte bara knaprar pergo i all oändlighet utan att veta om det ger resultat. Håller tummarna att dubbelkur gör susen, annars har jag förstått det som att sprutor är effektivt för att få igång ägglossningen...
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-22 10:31:54 följande:
    Finns många knäppskallar som inte borde jobba inom vården man stöter på dom överallt tycker jag... Första gyn jag gick till fick jag absolut ingen hjälp hon förklarade inte ens vad pco var för något och hur det funkar och hur jag ska bära mig åt för att faktiskt bli gravid.. Hon gjorde VUL o tittade på mina äggstockar osv sen när de var klart var de bara " du måste gå ner i vikt för att få hjälp och skaffa barn, har du provat den här 5:2 dieten" ?!?! Jag är överviktig ja, jag jobbar på det hela tiden och har svårt att gå ner i vikt och hur man så okänsligt bara kan säga sådär blev ju totalt krossad för vikten är något jag jobbar med hela tiden tränar, promenerar osv... När jag sedan tog mig i kragen o ringde till denna gyn på ett annat ställe så ska ni tro att jag var rädd att då precis samma svar av henne... Men hon var helt underbar så hjälpsam och hon fokuserade inte på min vikt. Utan hon fokuserade på hur hon kunde hjälpa mig/oss istället... Och nu är vi här,

Idag tar jag sista tabletten pergo!!! :D håller alla tummar o tår att de visar bra på VUL på måndag! Hojja vad mkt text det blev ;)

Precis samma för mig, fick höra att jag var överviktig o att det kan vara därför jag inte blivit gravid men när jag hitta en annan gyn var han jätte bra och sa "ja men att tänka på vad man äter behöver alla göra ibland"

Dessutom har jag djur så rör mig mycket, ganska aktiv på jobbet osv så enligt min mening kan man vara överviktig men det betyder inte att man är ohälsosam för det ")

Bär jag ändå skriver, jag ha tagit pergo på morgonen varje dag men idag, sista tabletten glömde jag, kom på när jag precis kommit till jobbet att jag glömt tabletten så får ta den i em när jag kommer hem. Tror ni det kan bli "fel" pga av det? ? :/
  • emmaab
    maka011 skrev 2014-05-22 10:37:13 följande:

Det var super att du fick komma iallafall men trist att det inte tog sig :( hopppas dubbel kur pergo gör susen för dig! Men det är ju den där väntan! Taaack snälla!! :)
  • emmaab
    julii skrev 2014-05-22 12:43:25 följande:
    Precis samma för mig, fick höra att jag var överviktig o att det kan vara därför jag inte blivit gravid men när jag hitta en annan gyn var han jätte bra och sa "ja men att tänka på vad man äter behöver alla göra ibland"

Dessutom har jag djur så rör mig mycket, ganska aktiv på jobbet osv så enligt min mening kan man vara överviktig men det betyder inte att man är ohälsosam för det ")

Bär jag ändå skriver, jag ha tagit pergo på morgonen varje dag men idag, sista tabletten glömde jag, kom på när jag precis kommit till jobbet att jag glömt tabletten så får ta den i em när jag kommer hem. Tror ni det kan bli "fel" pga av det? ? :/

Ja precis man kände sig verkligen så jävla dum nör min första gyn började prata om vikten o mat, träning som om man vore 5 år lixom o inte vet bättre.. Det var sjukt jobbigt!! Men är så tacksam fö att jag ringde min nurvarande gyn... :) jag vet inte faktiskt ang tabletten? Dålig på sånt :/ men förhoppningsvis är de ingen fara :)
  • Lindulf

Vad spännande! Jag börjar med pergo om 3 dagar! Har ätit provera för att få en blödning innan dess.

och emmaab, jag tror inte det är ngn fara :)

• KnytetsMamma
    Lindulf skrev 2014-05-24 01:21:14 följande:
    Vad spännande! Jag börjar med pergo om 3 dagar! Har ätit provera för att få en blödning innan dess.
    och emmaab, jag tror inte det är ngn fara :)
    Välkommen, vad spännande för dig nu då ett tag framöver. Fick du nån blödning av proveran? Har ni försökt få barn länge?
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon