• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • Lindulf

Tack!

Ja, tillslut kom blödningen, 6 dagar efter att jag ätit sista pillret.

Vi har ett barn sen tidigare som kom till efter hjälp av pergo. Då hade vi försökt i lite över ett år och sen tog det 7 månader med hjälp innan vi fick till vår lille grabb :) Men på fjärde försöket med pergo gick det somsagt tillslut!

Efter det fick jag aldrig ngn mens, så vi var tillbaka hos läkaren som gjorde ultraljud och sa att det såg ut som tidigare, dvs helt still i äggstockarna. Sen fick jag tabletter direkt, pang på rödbetan! :)

Känns kul och nervöst, men mer hoppfullt denna gången eftersom jag vet att det fungerat tidigare :)

• KnytetsMamma
    Lindulf skrev 2014-05-25 00:17:38 följande:
    Tack!
    Ja, tillslut kom blödningen, 6 dagar efter att jag ätit sista pillret.
    Vi har ett barn sen tidigare som kom till efter hjälp av pergo. Då hade vi försökt i lite över ett år och sen tog det 7 månader med hjälp innan vi fick till vår lille grabb :) Men på fjärde försöket med pergo gick det somsagt tillslut!
    Efter det fick jag aldrig ngn mens, så vi var tillbaka hos läkaren som gjorde ultraljud och sa att det såg ut som tidigare, dvs helt still i äggstockarna. Sen fick jag tabletter direkt, pang på rödbetan! :)
    Känns kul och nervöst, men mer hoppfullt denna gången eftersom jag vet att det fungerat tidigare :)
    Vad spännande och precis som du säger så vet du ju att det har funkat innan. Jag är nervös inför nästa vecka, på ett sätt vill jag att mensen ska komma för då vet jag ju att jag fått ägglossning och att pergotime funkar, men på ett sätt vill jag ju att den INTE ska komma eftersom det då kanske kan vara ett tecken på att jag är gravid. MEN det kan ju också vara ett tecken på att jag inte haft någon ägglossning och att det därmed inte haft någon effekt....jaja, bara vänta och se.
    Hur gammal är er son? Vi har en dotter som snart fyller 2 år, hon kom till naturligt men innan dess hade jag väldigt oregelbunden mens med långa cykler så det var nästan aktuellt med pergotime då också när jag blev gravid.
  • maka011
    KnytetsMamma skrev 2014-05-22 12:29:41 följande:
    Vad tråkigt att höra men tänk ändå vilken tur att du fick ett vul och fick veta hur det såg ut?! Så man inte bara knaprar pergo i all oändlighet utan att veta om det ger resultat. Håller tummarna att dubbelkur gör susen, annars har jag förstått det som att sprutor är effektivt för att få igång ägglossningen...

Jo precis. Försöker tänka så när det känns som mörkast. 3 tabletten provera idag, en dag i sänder.
    emmaab skrev 2014-05-22 16:42:39 följande:
    Det var super att du fick komma iallafall men trist att det inte tog sig :( hopppas dubbel kur pergo gör susen för dig! Men det är ju den där väntan! Taaack snälla!! :)

Jo det är ju det. Känns som ett år innan det är dags att en bara börja försöka!
  • emmaab

Var på VUL idag största ägget var 8,25 mm :( ska dock tillbaka på 1 vecka för det kan ju komma senare... Ska testa med äl stickor till helgen .... Känner ändå liiiite hopp eller?! Vad tror ni?

• KnytetsMamma

Vilken cykeldag är du på? Det kan ju hinna växa till sig och en del får ju senare äl med pergotime så ge inte upp än. Själv har jag bim idag eller imorgon, spännande. Har inga tecken på att jag skulle vara gravid men får se hur veckan utvecklas.....

emmaab skrev 2014-05-26 11:43:08 följande:
    Var på VUL idag största ägget var 8,25 mm :( ska dock tillbaka på 1 vecka för det kan ju komma senare... Ska testa med äl stickor till helgen .... Känner ändå liiiite hopp eller?! Vad tror ni?

• Lindulf
    KnytetsMamma skrev 2014-05-25 07:15:43 följande:
    Vad spännande och precis som du säger så vet du ju att det har funkat innan. Jag är nervös inför nästa vecka, på ett sätt vill jag att mensen ska komma för då vet jag ju att jag fått ägglossning och att pergotime funkar, men på ett sätt vill jag ju att den INTE ska komma eftersom det då kanske kan vara ett tecken på att jag är gravid. MEN det kan ju också vara ett tecken på att jag inte haft någon ägglossning och att det därmed inte haft någon effekt....jaja, bara vänta och se.

Hur gammal är er son? Vi har en dotter som snart fyller 2 år, hon kom till naturligt men innan dess hade jag väldigt oregelbunden mens med långa cykler så det var nästan aktuellt med pergotime då också när jag blev gravid.

Jag förstår din oro! Får du inte komma tillbaka och göra vul för att se om det utvecklats ngra äggblåsor? Vi har en väldigt bra läkare och vi får komma och göra många kollar under pergo-tiden! Det känns jättebra och tryggt :)

Han är 1! Stora killen! Vad härligt att du lyckades bli gravid själv med dottern! Hade ni försökt länge då?
  • KnytetsMamma
    Lindulf skrev 2014-05-26 12:05:03 följande:

Jag förstår din oro! Får du inte komma tillbaka och göra vul för att se om det utvecklats ngra äggblåsor? Vi har en väldigt bra läkare och vi får komma och göra många kollar under pergo-tiden! Det känns jättebra och tryggt :)
    Han är 1! Stora killen! Vad härligt att du lyckades bli gravid själv med dottern! Hade ni försökt länge då?
    Hej, jo jag var på vul cd 11 och cd 16, på cd 16 fanns en äggblåsa på 20 mm  så det bådar ju  gott. Men det är ju tyvärr ändå ingen garanti att det blir ägglossning om jag förstått det hela rätt. Jag tycker också att det känns bra och tryggt med många vul så att man säkert vet att det inte blir för många äggblåsor som mognar.

Ja, när vi bestämde oss för att börja försöka få barn så missade vi min ägglossning i 2 månader för jag trodde att jag hade en cykel på 28 dagar som de flesta har men sen visade det sig att jag hade en cykel på 45 dagar och när det uppdagades så lyckades vi på första försöket :) Så på ett sätt försökte vi i 3 månader men egentligen tog det sig på första försöket. Därför tänker jag att vi inte kommer ha samma tur denna gång utan att det kommer dröja några månader. Men vi får se i slutet av vecka, spännande!!!
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-26 11:43:08 följande:

Jag var oxå på vul idag, hade ett ägg på 14.7 mm men ska tillbaka på onsdag för att se hur det utvec?las. Lycka till och hoppas att det växer till sig:)

Åt du enkel kur?
  • emmaab
    julii skrev 2014-05-26 17:30:59 följande:
    Jag var oxå på vul idag, hade ett ägg på 14.7 mm men ska tillbaka på onsdag för att se hur det utvec?las. Lycka till och hoppas att det växer till sig:)

Åt du enkel kur?

Å det lät ju lite bättre för dig iallfall! Hoppas de släpper o växer till sig :) jo jag åt enkel kur, hoppas verkligen mitt växer till sig....... Längtan är hemsk....
  • KnytetsMamma

Kunde inte hålla mig utan tog ett test nu på kvällen efter att ha hållit mig bara ca 1 timme, jag är på BIM eller BIM-1. Jag tycker själv att jag ser ett svagt streck men vågar inte hoppas. Någon av er som ser? Eller som kan trixa med bilden?

Svar på tråden Börja med pergotime imorgon