• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • julii

Hur länge kan ett ägg bli befruktat? Va på vul igår då va de 20 mm o borde va äl idag men mannen är på jobb så kommer inte kunna sexa idag. Är de kört nu den här månaden? :(

• KnytetsMamma

Jag har läst nånstans att ägget kan leva upp till ett dygn men att det inte alltid är befruktningsbart mer än ett par timmar. Dessutom tar det ju en stund för spermien att hitta till ägget. Vet inte om det r kört, beror ju på ifall ägget släpper idag eller imorgon. Vad trodde din gyn?

julii skrev 2014-05-29 17:14:32 följande:
    Hur länge kan ett ägg bli befruktat? Va på vul igår då va de 20 mm o borde va äl idag men mannen är på jobb så kommer inte kunna sexa idag. Är de kört nu den här månaden? :(

• julii
    KnytetsMamma skrev 2014-05-29 19:01:10 följande:
    Jag har läst nånstans att ägget kan leva upp till ett dygn men att det inte alltid är befruktningsbart mer än ett par timmar. Dessutom tar det ju en stund för spermien att hitta till ägget. Vet inte om det r kört, beror ju på ifall ägget släpper idag eller imorgon. Vad trodde din gyn?

Ajdå... min äl har krånglat trots pergo så min gyn sa att hon inte kunde svara på när det skulle släppa exakt men borde va idag elker imorgon
  • KnytetsMamma

Då får vi hålla tummarna att det släpper först imorgon så ni hinner mysa :)

julii skrev 2014-05-29 20:28:44 följande:
    Ajdå... min äl har krånglat trots pergo så min gyn sa att hon inte kunde svara på när det skulle släppa exakt men borde va idag elker imorgon

• julii
    KnytetsMamma skrev 2014-05-29 20:47:32 följande:
    Då får vi hålla tummarna att det släpper först imorgon så ni hinner mysa :)

Ja precis :)
  • maka011

Sista provera tabletten idag. Nu inväntar vi mensen så jag kan börja med dubbelkur pergotime. Tiden går sååå långsamt!

• KnytetsMamma

Förstår otåligheten men snart har du ätit klart pergotime också och det är nedräkning till bim istället, håller tummarna!!!

maka011 skrev 2014-05-31 09:03:54 följande:
    Sista provera tabletten idag. Nu inväntar vi mensen så jag kan börja med dubbelkur pergotime. Tiden går sååå långsamt!

• emmaab

Oj nu har jag missat en massa sorry för kass respons från mig :) suttit och läst igenom era inlägg i alla fall och hoppas de är bra med er?? och att det går bra? :)

Jag var på VUL idag igen och mitt ägg har växt till sig och var hela 18 mm idag!!! :D känns underbart så min gyn sa att det finns goda chanser att det kommer hända något (ägglossning) så hon sa att det var bara att "köra på" ;) haha trodde aldrig det skulle ha växt till sig så bra för en vecka sedan var det ju bara 8,25mm så kändes så hopplöst då men nu har jag fått nytt hopp =) vi vill ju ha dom där efterlängtade plussen eller hur tjejer?? ska och ta blodprov på måndag 9/6 alltid är det röda dagar för mig så jag får vänta lite extra men :)

För övrigt råkades jag skriva detta i en annan tråd som jag är med skulle egentligen till denna ;) Jyr som man är!!!

Knytetsmamma, det är ju helt underbart att du fått ett plus på stickan! Stooooort grattis <3 vill också vara där snart....

• emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-31 11:40:52 följande:
    Förstår otåligheten men snart har du ätit klart pergotime också och det är nedräkning till bim istället, håller tummarna!!!

Hur kände du i början knytetsmamma av graviditeten innan du testade positivt? Jag kanske inbillar mig men just nu har jag väldigt ont i bröstvårtorna aldrig haft så utan innan mens ex brukar de ömma i hela tissarna så att säga har en molande värk i tjejmagen konstig smak i munnen fått pinka mkt under natten o morgon tror ja räkna att ja varit upp 4 gånger (!!!!!) aldrig hänt ;D känner mig hungrig! Men å ja vet inte tidigt ännu ju.... Vet inte när bim är eftersom jag har så otroligt oregelbunden mens.... ? Så bara vänta o se imorgon blir de provtagning för att se om äl skett:)
  • KnytetsMamma
    emmaab skrev 2014-06-08 19:13:35 följande:

Hur kände du i början knytetsmamma av graviditeten innan du testade positivt? Jag kanske inbillar mig men just nu har jag väldigt ont i bröstvårtorna aldrig haft så utan innan mens ex brukar de ömma i hela tissarna så att säga smile5.gif har en molande värk i tjejmagen konstig smak i munnen fått pinka mkt under natten o morgon tror ja räkna att ja varit upp 4 gånger (!!!!!) aldrig hänt ;D känner mig hungrig! Men å ja vet inte tidigt ännu ju.... Vet inte när bim är eftersom jag har så otroligt oregelbunden mens.... ? Så bara vänta o se imorgon blir de provtagning för att se om äl skett:)
    Hej, innan denna graviditet kände jag INGENTING så det var därför jag blev så förvånad att jag plussade. När jag väntade dottern hade jag liksom du ont i bröstvårtorna men inget annat. Spännande väntan för dig nu då. Om det var 18 mm i tisdags hade du säkert ägglossning typ onsdag eller nåt sånt. Då får du nog försöka hålla dig till 2 veckor efter det innan du testar för att inte bli besviken ifall du råkar testa för tidigt. Håller tummarna!!

Jag känner fortfarande ingenting så jag ser verkligen fram emot vul den 1/7.
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon