• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • julii
    KnytetsMamma skrev 2014-05-26 19:56:05 följande:
    Kunde inte hålla mig utan tog ett test nu på kvällen efter att ha hållit mig bara ca 1 timme, jag är på BIM eller BIM-1. Jag tycker själv att jag ser ett svagt streck men vågar inte hoppas. Någon av er som ser? Eller som kan trixa med bilden?

Jag ser ett svagt streck, gör ett nytt på morgonen imorgon eller övermorgon :)
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-26 19:52:03 följande:
    Å det lät ju lite bättre för dig iallfall! Hoppas de släpper o växer till sig :) jo jag åt enkel kur, hoppas verkligen mitt växer till sig....... Längtan är hemsk....

Ja fast detta är min andra kur, på den första kuren hade jag 2 ägg på 16 mm på ena sidan och ett ägg på andra sidan på 14 mm och denna gången endast 1 ägg, konstigt hur kroppen fungerar :p

Ja denna längtan och väntan, vore skönt om man kunde spola fram tiden ibland :)
  • KnytetsMamma
    julii skrev 2014-05-26 20:06:15 följande:

Jag ser ett svagt streck, gör ett nytt på morgonen imorgon eller övermorgon :)
    Vågar inte hoppas men ska ta ett nytt om några dagar (eller imorgon bitti om jag inte kan hålla mig längre...). 
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-26 19:56:05 följande:
    Kunde inte hålla mig utan tog ett test nu på kvällen efter att ha hållit mig bara ca 1 timme, jag är på BIM eller BIM-1. Jag tycker själv att jag ser ett svagt streck men vågar inte hoppas. Någon av er som ser? Eller som kan trixa med bilden?

. Ååå! Ser oxå ett svagt streck gör ett nytt... Hoppas hoppas för din skull
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-05-27 13:20:09 följande:
    Dagens test idag vid lunch, inga tvivel längre :)

Men åååååå!!! Mega grattis till dig/er så underbart!! <3 lite avundsjuk e jag minsann vill oxå vara där nu..... Hoppas lillen får stanna kvar GRATTIS igen!! :D
  • emmaab

Allt jag skrev kom inte med? Hihi lite avundsjuk e jag allt... Vill oxå vara där nu ju! Känns som en evighet bort :( vilken lycka för dig!
  • KnytetsMamma

Har ännu inte fattat att jag är gravid, varför skulle det liksom funkar på första försöket?! Men vi är så lyckliga!!!!! Är övertygad om att det är din tur snart :)

emmaab skrev 2014-05-27 21:43:44 följande:
    Allt jag skrev kom inte med? Hihi lite avundsjuk e jag allt... Vill oxå vara där nu ju! Känns som en evighet bort :( vilken lycka för dig!

• maka011

Stort grattis till dig! 
    Är ordentligt avundsjuk kan jag meddela.

Men en fråga övrigt, är som sagt väldigt ny med det här. Folk pratar om storleken på äggen vid vul. Hur stora ska det vara? Och har jag förstått det rätt när jag säger att det är inte lika med ägglossning?
  • KnytetsMamma

[ Min gyn sa att äggblåsorna släpper när de är runt 20-22 mm och att de växer ca2 mm/dag. Sen verkar det som att det kan vara så att det inte blir ägglossning även om äggblåsan är tillräckligt stor, därför kan man ta ett blodprov som mäter progesteronvärdet ca 1 vecka efter förmodad ägglossning. Vet inte om du fick svar på dina frågor. Tack för grattis, fortfarande lite i chock....men.lycklig!!! quote=73327773][quote-nick]maka011 skrev 2014-05-28 13:10:50 följande:[/quote-nick]

Stort grattis till dig!  Är ordentligt avundsjuk kan jag meddela. Men en fråga övrigt, är som sagt väldigt ny med det här. Folk pratar om storleken på äggen vid vul. Hur stora ska det vara? Och har jag förstått det rätt när jag säger att det är inte lika med ägglossning?[/quote]
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon