• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Saken86

Jag bryr mig inte så mkt att folk kallar mig tjockis egentligen. Vet ju att dom gör det för att dom vet att jag är gravid och dom har alltid en snällare ton i rösten när dom säger det. Däremot blir jag obekväm när folk jag bara är bekant med kommer och ska smeka magen bara för det är så mysigt med bebis mage. En kollega på jobbet t. Ex.

Han har fru och barn. Dock varit flörtig mot mig länge. Men nu är det som att det trappats upp ännu mer och han tar varje chans han ser att smeka magen haha! Blir så obekväm. Han har ju liksom aldrig rört vid mig förut men nu är det plötsligt okej? Har inget problem med att familj och vänner gör det. Men när det bara är bekanta eller kollegor känns det jobbigt. Och jag är inte den som vågar säga ifrån heller. Försöker bara undvika situationen. Men ibland är det omöjligt

• Amber82
    jemo2014 skrev 2014-09-24 12:05:55 följande:
    Det är sant, man måste sänka kraven... Men det är så jobbigt att känna "jag orkar inte" var tionde minut under varje arbetsdag. 
    Men jag ska försöka tänka positivt.. Eller nåt Oskyldig
    Inte lätt att vara positiv när allt man vill är att lägga sig och bara sova hela dagarna, jag hoppas att det vänder för dig snart och att då får känna dig lite piggare!
  • Loncelot
    Saken86 skrev 2014-09-24 13:32:37 följande:

Jag bryr mig inte så mkt att folk kallar mig tjockis egentligen. Vet ju att dom gör det för att dom vet att jag är gravid och dom har alltid en snällare ton i rösten när dom säger det. Däremot blir jag obekväm när folk jag bara är bekant med kommer och ska smeka magen bara för det är så mysigt med bebis mage. En kollega på jobbet t. Ex.

Han har fru och barn. Dock varit flörtig mot mig länge. Men nu är det som att det trappats upp ännu mer och han tar varje chans han ser att smeka magen haha! Blir så obekväm. Han har ju liksom aldrig rört vid mig förut men nu är det plötsligt okej? Har inget problem med att familj och vänner gör det. Men när det bara är bekanta eller kollegor känns det jobbigt. Och jag är inte den som vågar säga ifrån heller. Försöker bara undvika situationen. Men ibland är det omöjligt

Säga ifrån? Tycker din man att det är okej att du låter en annan man smeka din mage? Inte för att jag har med det att göra men ja skulle tycka det var väldigt fel om ja lät nån annans man smeka min mage... Speciellt när han är flörtig i andra fall så känns det mer som något du är stolt över än tycker är obehagligt...Speciellt när du Haha r det hela... Skulle tycka det var hemskt o ja skulle bli väldigt sårad om det var min man som gjorde så, nu skulle han aldrig tänka tanken o ja skulle bli döförbannad om nån s man skulle göra så på mig till respekt för mig själv samt min man....
  • heythatsmybike
    Sezzie skrev 2014-09-24 13:14:58 följande:

Ja det verkar gå lite upp & ner här med måendet, men visst är jag glad att jag orkar lite grann i alla fall ^^

Ja, gör det- det skulle jag nog med gjort ;) Man ska inte behöva utstå såna ord för man är gravid!

Förresten- är det någon mer som har/haft ont i nederdelen av magen ner i mellan benen & bak till rumpan (ursäkta men vet inte hur jag ska beskriva) det är en konstant smärta jag har nu & det är svårt att gå & stå rakt! Är det "normalt" & varför känns det så? Det känns inte alls som mensvärk som det har känts flera gånger som det skulle göra när livmodern växer.. :/

hmm..jag har haft ungefär så för nån vecka sen fast inte hela vägen bak, mer mittfram i blygdbenet mellan benen.. jag har för mig det var så min foglossning kändes förra graviditeten...
  • Sezzie
    heythatsmybike skrev 2014-09-24 14:35:22 följande:
    hmm..jag har haft ungefär så för nån vecka sen fast inte hela vägen bak, mer mittfram i blygdbenet mellan benen.. jag har för mig det var så min foglossning kändes förra graviditeten...
    Ja det gör ju jäkla ont...just nu är det lite bättre för tillfället i alla fall. Sen har jag ofta ont i korsryggen ner i ena skinkan, det kommer & går det med... :/
  • Johanna1988

Hade RUL idag. Allt såg bra ut. Vi väntar en flicka :)

• Saken86
    Loncelot skrev 2014-09-24 14:15:39 följande:
    Säga ifrån? Tycker din man att det är okej att du låter en annan man smeka din mage? Inte för att jag har med det att göra men ja skulle tycka det var väldigt fel om ja lät nån annans man smeka min mage... Speciellt när han är flörtig i andra fall så känns det mer som något du är stolt över än tycker är obehagligt...Speciellt när du Haha r det hela... Skulle tycka det var hemskt o ja skulle bli väldigt sårad om det var min man som gjorde så, nu skulle han aldrig tänka tanken o ja skulle bli döförbannad om nån s man skulle göra så på mig till respekt för mig själv samt min man....
    Nä men han är typ "skämt-flörtig" och det är därför jag blir obekväm för jag vet inte vart jag har han.

Jag undviker honom. Har berättat för min man och han sa då inget. Han är inte svartsjuk av sig och det behöver han inte vara heller. Den här kollegan jobbar heller inte så ofta. Men blir det ett mönster kommer jag ju såklart säga ifrån.

Det är ju inte som att han gosar med magen. Han stryker på den, som alla andra.

Men blir obekväm just för att jag inte vet vart jag har honom. Men han är sådan som person. Fysiskt typ. Svårt å förklara.
  • Saltvatten
    Johanna1988 skrev 2014-09-24 16:02:14 följande:

Hade RUL idag. Allt såg bra ut. Vi väntar en flicka :)

Vad mysigt, grattis Glad
  • Saltvatten

Fick ett så gulligt SMS idag från min chef där hon skrev "Krya på dig och må gott". Få chefer jag haft tidigare har varit så måna om sina anställda när de ligger hemma i en simpel förkylning Glad

Fy, skulle kunna klättra på väggarna just nu av den här jobbiga förkylningen om jag bara hade orkat göra det Tungan ute Känner mig bara matt och mosig i huvudet!
    Funderar på om jag ska rycka upp mig en stund och se om jag kan rensa ut kläder ur garderoben som jag ändå inte kommer kunna använda på nåt halvår minst. Behöver nog röra lite på mig så kanske jag glömmer bort illamåendet en stund.

Svar på tråden BF Februari 2015