• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • kiriaki
    Johanna1988 skrev 2014-09-24 16:02:14 följande:

Hade RUL idag. Allt såg bra ut. Vi väntar en flicka :)

Grattis till en frisk liten flicka!! :)
    Saken86 skrev 2014-09-24 16:20:52 följande:
    Nä men han är typ "skämt-flörtig" och det är därför jag blir obekväm för jag vet inte vart jag har han.

Jag undviker honom. Har berättat för min man och han sa då inget. Han är inte svartsjuk av sig och det behöver han inte vara heller. Den här kollegan jobbar heller inte så ofta. Men blir det ett mönster kommer jag ju såklart säga ifrån.

Det är ju inte som att han gosar med magen. Han stryker på den, som alla andra.

Men blir obekväm just för att jag inte vet vart jag har honom. Men han är sådan som person. Fysiskt typ. Svårt å förklara.
    Jag har forberett mig sedan forra graviditeten.. alla som ror vid min mage utan att fraga forst gor jag helt enkelt samma sak pa. Gissa hur forvanade folk blir nar man tar dom pa magen nar dom INTE ar gravida hahahaha
  • JJF
    Johanna1988 skrev 2014-09-24 16:02:14 följande:

Hade RUL idag. Allt såg bra ut. Vi väntar en flicka :)

Grattis, Vi fick också veta idag att vi väntar en flicka :)
  • Johanna1988
    JJF skrev 2014-09-24 18:32:22 följande:
    Grattis till Er också.
    kiriaki skrev 2014-09-24 18:02:02 följande:
    Saken86 skrev 2014-09-24 16:20:52 följande:
    Nä men han är typ "skämt-flörtig" och det är därför jag blir obekväm för jag vet inte vart jag har han.

Jag undviker honom. Har berättat för min man och han sa då inget. Han är inte svartsjuk av sig och det behöver han inte vara heller. Den här kollegan jobbar heller inte så ofta. Men blir det ett mönster kommer jag ju såklart säga ifrån.

Men blir obekväm just för att jag inte vet vart jag har honom. Men han är sådan som person. Fysiskt typ. Svårt å förklara.
    Tack så mycket =)
    Saltvatten skrev 2014-09-24 16:41:11 följande:
    Vad mysigt, grattis Glad
    Tack )

• Saken86
    kiriaki skrev 2014-09-24 18:02:02 följande:
    Saken86 skrev 2014-09-24 16:20:52 följande:Nä men han är typ "skämt-flörtig" och det är därför jag blir obekväm för jag vet inte vart jag har han.

Jag har forberett mig sedan forra graviditeten.. alla som ror vid min mage utan att fraga forst gor jag helt enkelt samma sak pa. Gissa hur forvanade folk blir nar man tar dom pa magen nar dom INTE ar gravida hahahaha
    Hahaha smart!!!! Den borde jag testa!!! :))
  • Sara Viktoria

Hej! Jag är inne och läser men skriver sällan... Vi var på ultraljud igår morse (7.45) och tror att bebis sov. H*n låg med hakan nertryckt mot magen och benen ihopkurade. Efter fem minuters mätande vaknade den dock till och började sträcka på sig och snurra runt! :) så häftigt och roligt att se! Barnmorskan backade dock fem dagar mot mina beräkningar och nu har vi bf 22/2 ist för 17/2... Spännande att se vem som får rätt!! :)

Det som jag funderar på däremot är över en sak hon sa. Hon påstod nämligen att barnen oftast blir större och större... För oss vägde första 3410, andra 3840 så nu trodde hon att denna skulle väga 4200... Jag tyckte den sista var mer än nog att få ut och upplevde den som smärtsammare än första... Och då får jag kanske lägga på 400 g till på denna unge!!

Hur har vikten sett ut för er som fått barn sen innan?

• Johannniii
    Sara Viktoria skrev 2014-09-24 19:28:45 följande:

Hej! Jag är inne och läser men skriver sällan... Vi var på ultraljud igår morse (7.45) och tror att bebis sov. H*n låg med hakan nertryckt mot magen och benen ihopkurade. Efter fem minuters mätande vaknade den dock till och började sträcka på sig och snurra runt! :) så häftigt och roligt att se! Barnmorskan backade dock fem dagar mot mina beräkningar och nu har vi bf 22/2 ist för 17/2... Spännande att se vem som får rätt!! :)

Det som jag funderar på däremot är över en sak hon sa. Hon påstod nämligen att barnen oftast blir större och större... För oss vägde första 3410, andra 3840 så nu trodde hon att denna skulle väga 4200... Jag tyckte den sista var mer än nog att få ut och upplevde den som smärtsammare än första... Och då får jag kanske lägga på 400 g till på denna unge!!

Om det stämmer så får jag nog en 5,2kg bebis... Första vägde 3375g andra vägde 4255g så då kommer trean väga 1000 till? Haha panik! Aldrig haft problem med att trycka ut etc haft utan bedövning och inga sprickor efter men nu får jag seriös ångest om det du säger stämmer! -.-
  • Loncelot
    Sara Viktoria skrev 2014-09-24 19:28:45 följande:

Barn nr 1: 2765g

Barn nr 2: 2665g

Så för mig stämmer det inte.. Dom föddes ungefär samma vecka/dag nån dags dif.
  • MinoosMami

hej hej har inte skrivit här på ett tag hade ultraljud i förrgår och väntar en flicka. min fjärde nu haha jag har en pöjk iallafall :)

• kiriaki
    JJF skrev 2014-09-24 18:32:22 följande:
    Grattiiis! :)
    Saken86 skrev 2014-09-24 18:39:07 följande:
    Hahaha smart!!!! Den borde jag testa!!! :))
    Det ar klockrent, folk blir himla forvanade! Dom fattar ratt snabbt ocksa att man kanske inte kan ta pa folk hur som helst {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden BF Februari 2015