• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Blåblomman
    KnytetsMamma skrev 2014-06-07 07:30:19 följande:
    Samtidigt har jag ju läst nånstans att det kan finnas kvar HCG i kroppen även om det skulle bli ett missfall så jag ska försöka sluta testa nu och invänta VUL 1/7 och hoppas på att få se ett hjärta slå då och sen utgå ifrån att allt kommer att gå bra.

Så kan det ju också vara. Men jag har fortfarande molvärk och känner av brösten men inget mer för tillfället. Jag har inget VUL inbokat utan kommer göra UL i v 11-14 för kub-test. Men det känns som många veckor kvar dit.
  • mammamia1978
    Magdalena88 skrev 2014-06-05 11:13:44 följande:
    Kul! Jag bor på Östermalm :) Kul att följas åt!

Jag bor i Solna :) Vilken vecka du i? Jag är i v.6 :)
  • mammamia1978
    Boots skrev 2014-06-06 14:36:30 följande:
    Jag har humörsvängningar som bara den! Det har jag aldrig haft innan vid mens eller förra graviditeten :O. Trött är jag också och magen känns redan svullen. Och kissar ofta. Många symtom den här gången :O Men inga ömma bröst än. Är det någon annan som har svullen mage eller har det en annan orsak?
    Herregud, vilka humörsvängningar jag har fått! Ryter som en tiger haha! Att ta av BH:n är som att genomgå en bröstoperation (smärtan liknar den iaf vad jag kan jag tänka mig). Äter som en varg enligt sambon, svullen mage, går och gör nr 2 flera gånger om dagen så ingen förstoppning;) Svullen mage är vanligt, enligt vad jag förstår..  Någon som mår illa eller har några cravings och vad isåfall? Ska ut på kryssning med familjen idag, nervös! Tänk om allt luktar blää? ;) Vart ska jag då ta vägen? ;)
  • Endo87

Jag hade megadåligt humör innan jag testade. Allt sambon gjorde var fel och så fort han rörde mig blev jag irriterad. Dagarna innan bim (28/5) så började brösten tokömma och växa. Har nog ökat en storlek snart på en vecka. Testade 29/5 och har sedan dess ömma bröst, molvärk till och från, lätt illamående till och från och magen är svullen. Tycker redan att det syns att det finns nått där fast jag bara är i vecka 6. Är hungrig konstant men kan inte äta så mycket åt gången så jag småäter konstant istället. Vill sova så fort jag får chansen men sover illa på nätterna och måste upp och kissa, händer mig aldrig annars då jag brukar klara mig utan toabesök en hel arbetsdag. Jag och sambon bor i Västernorrland och det här är vår första graviditet.

• SkogsstjärnN

Jag hoppar in här med:)

Om allt går vägen är BF 12/2-15 och det är mitt andra  (har en stycke dotter, årgång 05) och mannens första barn.

Har fruktansvärd mensverk mellan varven och saker har börjat lukta konstigt. Bla tog mannen med sig ett glas vitt vin till sängen igår då vi skulle se film och jag frågade varför han luktade kiss, haha! Han var jättesur tills vi insåg att det var vinet.

Tog min sista cigg dagen jag plussade och är förvånad över att jag inte har abstinens, dock oroar jag mig för att begränsa kaffedrickandet. 3 koppar per dag? Herregud, jag dricker nog 6-8 en vanlig dag. 

• SonjaN

Då är illamåendet igång ordentligt nu! Men magen gör inte lika ont :D på måndag blir det ringa barnmorskan :)) gick in på vecka 6 idag :)

• JJF
    SonjaN skrev 2014-06-07 13:01:11 följande:
    Då är illamåendet igång ordentligt nu! Men magen gör inte lika ont :D på måndag blir det ringa barnmorskan :)) gick in på vecka 6 idag :)
    Ush då, jag är besparad tillsvidare av illamåendet, går in i vecka 6 på måndag :) hoppas det inte börjar alls, står ut med värk av växande livmoder o ryggvärk, sjuka tunga bröst o att allt smakar sött men illamående är nog värre
    Kräks
  • Boots

Ni som mår illa? I vilken vecka började det? Jag mådde illa hela förra graviditeten. Men det började i vecka 6-7.

• SonjaN
    JJF skrev 2014-06-07 13:13:40 följande:
    Ush då, jag är besparad tillsvidare av illamåendet, går in i vecka 6 på måndag :) hoppas det inte börjar alls, står ut med värk av växande livmoder o ryggvärk, sjuka tunga bröst o att allt smakar sött men illamående är nog värre
    Kräks
    Så skönt! Ja det kom ganska mycket imorse och har fortfarande lite illamåendekänsla, men för denna gången känna det helt okej att må illa :)
  • ChristinaSofia
    Boots skrev 2014-06-07 14:01:27 följande:
    Ni som mår illa? I vilken vecka började det? Jag mådde illa hela förra graviditeten. Men det började i vecka 6-7.

Jag började må dåligt redan v.4 och när v.5 började blev Illamåendet värre, men det känns ovanligt tidigt :) som tur är brukar jag ha några bra timmar mitt på dagen :)
Svar på tråden BF Februari 2015