• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Helenasojörgens

hoppar in här... fick ett Ma i vintras.... o nu gravid igen. vecka 5 o går in i vecka 6 på tisdag...

väldigt orolig för ma/mf igen... har tid till bm oxå nästa vecka.
    o även beställa till för Vul.

än så länge har jag massa hunger bara o trött!!!!!'

har mått skit i alla graviditeter tidigare:( kräkningar o illamående o inlagd en gg.

• Boots

Jag har humörsvängningar som bara den! Det har jag aldrig haft innan vid mens eller förra graviditeten :O. Trött är jag också och magen känns redan svullen. Och kissar ofta. Många symtom den här gången :O Men inga ömma bröst än. Är det någon annan som har svullen mage eller har det en annan orsak?

• CarolineLisa
    Boots skrev 2014-06-06 14:36:30 följande:

Jag har humörsvängningar som bara den! Det har jag aldrig haft innan vid mens eller förra graviditeten :O. Trött är jag också och magen känns redan svullen. Och kissar ofta. Många symtom den här gången :O Men inga ömma bröst än. Är det någon annan som har svullen mage eller har det en annan orsak?

Heej, min mage kändes väldigt svullen när jag (enligt app och egen beräkning) var i vecka 5. Nu i vecka 6 har jag inte känt av magen nu bara ömma bröst och trötthet. Så svullen mage är inte ovanligt :)
  • längtan09

Vecka 4+0 idag och nu blev det dags att "fimpa snuset". Det gjorde jag inte förra graviditeten, för då var det så mycket annat som hände. t. ex hade jag en kraftig depression mitt i allt så att sluta snusa fick bli en senare historia. 

Jobbigt är det i alla fall. Man är ju van att alltid ha den där prillan under läppen och nu har jag inte det... Mycket tuggummi blir det, och jag har precis skällt ut maken. Han förstod inte alls varför jag tycker det är jobbigt att bara jag slutar. Jag förstår ju att han inte behöver sluta, men han kan väl i alla fall gå undan när han ska stoppa in en? Men ja, nu gick det nog fram kanske. Men ja, han är ju inte känd för att lära sig av vad man säger heller så ;) 

Mycket att tänka på också, jag som är van att dricka 4-5 koppar kaffe om dagen får ju tänka lite mer nu på vad jag dricker :P 

Storebror född -09 Lillebror född -13 och Pyret väntas feb -15
  • mocha8676

Hej! Jag hoppar in och säger hej! Läst igenom hela tråden under arbetstid ;) finns inga kunder som vill ha hjälp på nationaldags-kvällen.. Jag tror mig vara gravid. Har varit det två gånger (nov 2013 och feb 2014) båda slutade i mf.. Har samma symtom som dom andra gångerna. Ömma bröst, mörkare bröstvårtor, synligare blodådror på tuttarna, trött, frusen, kissar jätteofta.. Molvärk. Jag genomgår IVF och har testdag 15/6. Kan knappt vänta.. Men de andra två gångerna lyckades jag vänta!! Om jag är gravid så kommer bf vara ca 13/2. Jag är 27 år, inga barn sen tidigare och bor i Värmland.

• Killerhillary
    mocha8676 skrev 2014-06-06 20:02:02 följande:
    Hej! Jag hoppar in och säger hej! Läst igenom hela tråden under arbetstid ;) finns inga kunder som vill ha hjälp på nationaldags-kvällen.. Jag tror mig vara gravid. Har varit det två gånger (nov 2013 och feb 2014) båda slutade i mf.. Har samma symtom som dom andra gångerna. Ömma bröst, mörkare bröstvårtor, synligare blodådror på tuttarna, trött, frusen, kissar jätteofta.. Molvärk. Jag genomgår IVF och har testdag 15/6. Kan knappt vänta.. Men de andra två gångerna lyckades jag vänta!! Om jag är gravid så kommer bf vara ca 13/2. Jag är 27 år, inga barn sen tidigare och bor i Värmland.
    Hej, vad spännande, håller tummarna för dig. 

Här har jag tagit mitt andra CB digitaltest, fick 1-2 för 5 dagar sedan och idag 2-3. Det var skönt att se stegringen, men samtidigt har jag fortfarande en "ilsken" mensvärk som jag absolut inte hade med sonen. Kollar flytningarna hundra gånger per dag fortfarande, får bromsa mig ibland. Vill bara inte få MF igen!

Jag vill absolut ha KUB (är 39), men eftersom jag inte vet när jag blev gravid (direkt efter MF), så vet jag heller inte exakt hur långt gången jag är. Kanske får jaga runt efter någon som kan göra ett UL och "åldersbestämma" graviditeten snart. Vilket kärt besvär, om det håller i sig så länge att jag behöver göra det!

Någon mer med rätt kraftig mensvärk som kommer och går? Eller som haft det i tidigare graviditet? 
  • ChristinaSofia

Hej! Har bara varit med i den andra februaritråden innan men ibland får man helt enkelt för mycket fritid så jag kommer med i den här också :) V.5 (4+4) idag :)

• Åsa 1982
    längtan09 skrev 2014-06-06 18:28:12 följande:
    Vecka 4+0 idag och nu blev det dags att "fimpa snuset". Det gjorde jag inte förra graviditeten, för då var det så mycket annat som hände. t. ex hade jag en kraftig depression mitt i allt så att sluta snusa fick bli en senare historia.  Jobbigt är det i alla fall. Man är ju van att alltid ha den där prillan under läppen och nu har jag inte det... Mycket tuggummi blir det, och jag har precis skällt ut maken. Han förstod inte alls varför jag tycker det är jobbigt att bara jag slutar. Jag förstår ju att han inte behöver sluta, men han kan väl i alla fall gå undan när han ska stoppa in en? Men ja, nu gick det nog fram kanske. Men ja, han är ju inte känd för att lära sig av vad man säger heller så ;)  Mycket att tänka på också, jag som är van att dricka 4-5 koppar kaffe om dagen får ju tänka lite mer nu på vad jag dricker :P 
    Storebror född -09 Lillebror född -13 och Pyret väntas feb -15

Samma här, v.4+0. Känner igen mig i det där med snuset även fast det var flera år sedan jag slutade. Det var asjobbigt när killen fortsatte men gud så mycket fräschare man kände sig när den värsta abstinensen var borta. Lycka till, det kommer gå bra.
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • Åsa 1982
    längtan09 skrev 2014-06-06 18:28:12 följande:
    Vecka 4+0 idag och nu blev det dags att "fimpa snuset". Det gjorde jag inte förra graviditeten, för då var det så mycket annat som hände. t. ex hade jag en kraftig depression mitt i allt så att sluta snusa fick bli en senare historia. 

Jobbigt är det i alla fall. Man är ju van att alltid ha den där prillan under läppen och nu har jag inte det... Mycket tuggummi blir det, och jag har precis skällt ut maken. Han förstod inte alls varför jag tycker det är jobbigt att bara jag slutar. Jag förstår ju att han inte behöver sluta, men han kan väl i alla fall gå undan när han ska stoppa in en? Men ja, nu gick det nog fram kanske. Men ja, han är ju inte känd för att lära sig av vad man säger heller så ;) 

Mycket att tänka på också, jag som är van att dricka 4-5 koppar kaffe om dagen får ju tänka lite mer nu på vad jag dricker :P 

Samma här, v.4+0. Känner igen mig i det där med snuset även fast det var flera år sedan jag slutade. Det var asjobbigt när killen fortsatte men gud så mycket fräschare man kände sig när den värsta abstinensen var borta. Lycka till, det kommer gå bra.
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
Svar på tråden BF Februari 2015