• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Åsa 1982
    Killerhillary skrev 2014-06-06 21:08:47 följande:
    Hej, vad spännande, håller tummarna för dig. 

Här har jag tagit mitt andra CB digitaltest, fick 1-2 för 5 dagar sedan och idag 2-3. Det var skönt att se stegringen, men samtidigt har jag fortfarande en "ilsken" mensvärk som jag absolut inte hade med sonen. Kollar flytningarna hundra gånger per dag fortfarande, får bromsa mig ibland. Vill bara inte få MF igen!

Jag vill absolut ha KUB (är 39), men eftersom jag inte vet när jag blev gravid (direkt efter MF), så vet jag heller inte exakt hur långt gången jag är. Kanske får jaga runt efter någon som kan göra ett UL och "åldersbestämma" graviditeten snart. Vilket kärt besvär, om det håller i sig så länge att jag behöver göra det!

Någon mer med rätt kraftig mensvärk som kommer och går? Eller som haft det i tidigare graviditet? 

Jag har det, tror mensen ska komma närsomhelst. Vi får se hur det går. Lycka till!
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • maja1983

4+0 här med att sluta snusa är vidrigt, rökare tror dom har det svårt (har slutat röka en gång med) det går inte ens o jämföra! Men du fixar det!! Så jäkla skönt när det är gjort, jag tuggade mycke tuggummi, halstabletter, läkerol mm skönt att ha nåt i munnen typ hela tiden!

• Reflexen

Killerhillary: Jag blev gravid m dottern direkt efter missfall. Då skickade BM mig på VUL direkt då jag ringde för inskrivning pga att hon ville veta om det varit mf eller inte. Jag hade inte frågat efter det själv, så om du har tur behöver du inte jaga tid själv/privat!

• Blåblomman
    Killerhillary skrev 2014-06-06 21:08:47 följande:
    Hej, vad spännande, håller tummarna för dig. 

Här har jag tagit mitt andra CB digitaltest, fick 1-2 för 5 dagar sedan och idag 2-3. Det var skönt att se stegringen, men samtidigt har jag fortfarande en "ilsken" mensvärk som jag absolut inte hade med sonen. Kollar flytningarna hundra gånger per dag fortfarande, får bromsa mig ibland. Vill bara inte få MF igen!

Jag vill absolut ha KUB (är 39), men eftersom jag inte vet när jag blev gravid (direkt efter MF), så vet jag heller inte exakt hur långt gången jag är. Kanske får jaga runt efter någon som kan göra ett UL och "åldersbestämma" graviditeten snart. Vilket kärt besvär, om det håller i sig så länge att jag behöver göra det!

Någon mer med rätt kraftig mensvärk som kommer och går? Eller som haft det i tidigare graviditet? 

Jag hade rätt kraftig mensvärk förra veckan. Är nu 5+4. Vaknade 3 nätter i rad med fruktansvärda smärtor som höll i sig i ca 10 min. Tog upp det med BM men de sa att jag skulle avvakta för det var med största sannolikhet växtvärk. Nu känner jag mest molvärk igen men ibland blir det lite kraftigare.
  • KnytetsMamma

Har inte haft några symtom alls sen jag plussade så är orolig att det kanske inte är något där inne i alla fall. Tog därför en ny sticka idag på morgonen och strecket dök upp direkt och var ett tag nästan starkare än kontrollstrecket, tycker nästan att det har blivit ännu lite starkare sen jag tog en sticka sist (5 dagar sedan). Eller vad tycker ni?

Måndag 2/6:

Lördag 7/6:

• JJF
    KnytetsMamma skrev 2014-06-07 06:56:48 följande:
    Har inte haft några symtom alls sen jag plussade så är orolig att det kanske inte är något där inne i alla fall. Tog därför en ny sticka idag på morgonen och strecket dök upp direkt och var ett tag nästan starkare än kontrollstrecket, tycker nästan att det har blivit ännu lite starkare sen jag tog en sticka sist (5 dagar sedan). Eller vad tycker ni?

Måndag 2/6:

Lördag 7/6:

Ja faktiskt mycket starkare :) fina streck!!
  • KnytetsMamma
    JJF skrev 2014-06-07 06:58:20 följande:
    Ja faktiskt mycket starkare :) fina streck!!
    Tack :) Jag hoppas ju såklart att jag bara ska vara tacksam över att inte ha några symtom alls men kan ändå inte sluta oroa mig emellanåt. Ser fram emot vul 1/7.
  • Blåblomman
    KnytetsMamma skrev 2014-06-07 07:07:32 följande:
    Tack :) Jag hoppas ju såklart att jag bara ska vara tacksam över att inte ha några symtom alls men kan ändå inte sluta oroa mig emellanåt. Ser fram emot vul 1/7.

Så känner ja med, att det är lite delat de där med symptom. Vill på nåt sätt få bekräftat att jag fortfarande är gravid samtidigt som jag inte gärna önskar illamående eller molvärk.. Testar mig med jämna mellanrum istället
  • KnytetsMamma
    Blåblomman skrev 2014-06-07 07:16:30 följande:

Så känner ja med, att det är lite delat de där med symptom. Vill på nåt sätt få bekräftat att jag fortfarande är gravid samtidigt som jag inte gärna önskar illamående eller molvärk.. Testar mig med jämna mellanrum istället smile1.gif
    Samtidigt har jag ju läst nånstans att det kan finnas kvar HCG i kroppen även om det skulle bli ett missfall så jag ska försöka sluta testa nu och invänta VUL 1/7 och hoppas på att få se ett hjärta slå då och sen utgå ifrån att allt kommer att gå bra.
  • Åsa 1982
    KnytetsMamma skrev 2014-06-07 06:56:48 följande:
    Har inte haft några symtom alls sen jag plussade så är orolig att det kanske inte är något där inne i alla fall. Tog därför en ny sticka idag på morgonen och strecket dök upp direkt och var ett tag nästan starkare än kontrollstrecket, tycker nästan att det har blivit ännu lite starkare sen jag tog en sticka sist (5 dagar sedan). Eller vad tycker ni? Måndag 2/6: Lördag 7/6:

Håller med, du ser ju tokgravid ut idag. Grattis!!
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
Svar på tråden BF Februari 2015