• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Kawinna

Fått missfall idag så blir ingen februaribebis för oss. Ny tag nästa månad.

Lycka till ni andra!

• 3oyo

Jag gick höggravid med ett av barnen hela sommaren plus med brutet ben. Inte att rekommendera. Sedan tycker jag att det är bra att få barn på våren. Den ena är född i mars, hon var så där lagom söt och behändig första sommaren och andra sommaren gick hon, var stadig och förstod en en hel del. Den Den andra som är född i augusti var 10-11 mån på sommaren kröp överallt och stoppade i munnen lärde sig gå mitt i allt ihop så hon krävde ständigt pass. Pluss att det är smidigt att börja fsk på hösten. Agustibarnet var jag hemma två år med för att hon skulle få plats först till hösten. Å andra sidan så tror jag att det är bra att vara hemma med sina barn så det gör absolut inget. Det är väl ekonomin som kan bli lite lidande.

• Åsa 1982
    kärleksblomman skrev 2014-06-05 17:58:09 följande:
    Hej hoppas verkligen det inte blir mer nu då ja hade en klar rosa röd flytning trodde mensen Hade kommit men plussa ngr dagar efter men inget haft sen dess kan ju vara nid blödning el va den kallas håller tummarna För dig:)/er:) ja kommer vara i vecka 12 när vi skivs in på Mvc och fick då välja att göra ett ultraljud för 200kr i samband med detta Ja är nyfiken att ta reda på va det blir men tror inte vi kommer göra det min pojkvän vill inte veta o det är rätt peppande när man Ligger där att man snart får reda på va det blev:) Min andra förlossning tog 32h så när ja låg där och krysta va man rätt slut men bm sa kom igen nu får du snart snart veta vad det blir :) Första va det akut snitt efter 24h och igångsättning båda ggr och över tiden så nu hoppas man få att det kommer igång v sig själv om allt går vägen nu:)

Tack vi får hoppas, håller tummarna för oss alla härinne. Det är första barnet för oss och det är så skönt att få höra om andras upplevelser och ta del av goda råd, jag känner mig iallafall rätt lost i det här med en ev. stundande graviditet. Som du skriver kan det ju absolut vara peppande att inte veta förrän efter förlossningen. Har inte tänkt på det på det sättet förut men det lät väldigt spännande. Får se hur det blir då, känner dock att det är viktigt att respektera sin partner hur den tänker om det och så om man tycker olika. Får hoppas din förlossning blir vad du önskar denna gång, har lite lätt panik över just den biten men många säger att när man går där mot slutet så vill man bara att den ska komma ut och tänker inte på så mkt annat. Vi får se, får ta en bit i taget!
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • Åsa 1982

Kärleksblomman: Tack vi får hoppas, håller tummarna för oss alla härinne. Det är första barnet för oss och det är så skönt att få höra om andras upplevelser och ta del av goda råd, jag känner mig iallafall rätt lost i det här med en ev. stundande graviditet. Som du skriver kan det ju absolut vara peppande att inte veta förrän efter förlossningen. Har inte tänkt på det på det sättet förut men det lät väldigt spännande. Får se hur det blir då, känner dock att det är viktigt att respektera sin partner hur den tänker om det och så om man tycker olika. Får hoppas din förlossning blir vad du önskar denna gång, har lite lätt panik över just den biten men många säger att när man går där mot slutet så vill man bara att den ska komma ut och tänker inte på så mkt annat. Vi får se, får ta en bit i taget!

• Åsa 1982
    längtan09 skrev 2014-06-05 18:51:21 följande:
    Jag tog ett nytt test i morse, strecket var lika svagt som igår (vilket inte är så konstigt :P ) men nu har jag alltså fått två svaga streck med två olika sorters test (ena rfsu och det andra billiga tester) så då törs jag lita på det. Blir väl ett nytt test i början av nästa vecka för att dubbelkolla ;) enligt mobilappen är jag v. 3+6 så det är ju inte konstigt om det är svaga streck. aldrig haft det innan, men vid mina tidigare graviditeter har jag testat först en vecka efter bim så det förklarar ju en hel del också ;)  Men vad mycket det är att tänka på helt plötsligt. Jag är ju van att kunna dricka hur mkt kaffe jag vill, någon energidryck då och då osv, men det får jag ju begränsa nu :P Jag känner dock av en trötthet, och när jag inte åt ordentligt idag kände jag lite illamående, men det kan ju vara vad som helst egentligen :P  Samtidigt finns den där gnagande känslan om MF. Jag har aldrig haft ett och när man läser om hur många som får det osv känns det som att det är dags. jag vet inte hur jag ska förklara, men om 30-50% av alla graviditeter slutar i missfall och jag har fått 0% hittills så har jag inte oddsen på min sida... Men ja, det är väl den vanliga oron helt enkelt. Det släpper väl.  Egentligen vill jag bara skrika ut det till hela världen för jag är så lycklig, samtidigt vill jag leva i vår bubbla ett tag då jag vet att vårt val att skaffa fler barn kan ifrågasättas av andra. 
    Mamma sedan juni 2009

Är också i v. 3+6 idag och känner igen mig i det du skriver. Symptomen och rädslan om att få MF. Fick en liten brun flytning idag och har för första gången haft lite mer som mensvärk, sen är det ju BIM för mig nu också så nerverna är på spänn. Hoppas det är OK med dig!
  • Åsa 1982

Längtan09: Är också i v. 3+6 idag och känner igen mig i det du skriver. Symptomen och rädslan om att få MF. Fick en liten brun flytning idag och har för första gången haft lite mer som mensvärk, sen är det ju BIM för mig nu också så nerverna är på spänn. Hoppas det är OK med dig!

• Åsa 1982
    Kawinna skrev 2014-06-05 19:01:19 följande:
    Fått missfall idag så blir ingen februaribebis för oss. Ny tag nästa månad. Lycka till ni andra!

Nej vad tråkigt att höra .. Håller tummarna att det går bättre nästa månad!
  • SonjaN
    kärleksblomman skrev 2014-06-05 18:00:57 följande:

Spännande:) har du någon känning så i kroppen va du tror det är? När ja vänta mina killar var ja sten säker att det kommer bli killar nu har ja lite Blandade känslor men hoppas ju så klart på en tjej nu :) min pojkvän bor åt ditt håll i Skåne men i Skurup lite längre ner :)

Nej vet inte riktigt hur jag känner just nu allt är så nytt :D

Men min mamma som är lite spåtant sa för något år sen att hon trodde mitt första skulle bli en pojke, så får se om hon har rätt :)
  • kärleksblomman
    Fått missfall idag så blir ingen februaribebis för oss. Ny tag nästa månad. Lycka till ni andra!

Oj beklagar verkligen hoppas det snart tar sig igen Styrke kram / Jenny
  • Killerhillary
    Fått missfall idag så blir ingen februaribebis för oss. Ny tag nästa månad.
    Lycka till ni andra! smile1.gif
    Nej lider med dig. Kram och lycka till nästa månad!
Svar på tråden BF Februari 2015