• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Bröllop) skrev 2014-05-31 19:13:06 följande:
    jag sökte på youtube och fick höra hur det kan låta. Oj! säger jag bara...

Ja, läskigt eller hur. Tänk då att ett tjugotal gör det samtidigt ståendes med händerna uppstäckta...trodde domedagen var i antågande
  • Anonym (?)
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-05-31 19:17:30 följande:

Ja, läskigt eller hur. Tänk då att ett tjugotal gör det samtidigt ståendes med händerna uppstäckta...trodde domedagen var i antågande
    Var glad att det bara var ett 20-tal personer säger jag bara. På det bröllopet jag var på var det 200 bjudna...
  • Anonym (Bröllop)
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-05-31 19:17:30 följande:

Anonym (?) skrev 2014-05-31 19:23:18 följande:
    Var glad att det bara var ett 20-tal personer säger jag bara. På det bröllopet jag var på var det 200 bjudna...
    Haha!

• Anonym (no food)

Blev bjuden på en arbetskamrats bröllop. Det skulle hållas ett 20-tal mil från vår hemort, kostade en del att ta sig dit (vi hade ingen bil).  Klädkoden var väldigt strikt, vilket gjorde att jag och sambon fick köpa nya kläder, och presenten som var plockad från en svindyr önskelista var inte heller billig. 

När vi väl var framme fick vi gå flera km till kyrkan som låg mitt ute i ingenting. Efter vigseln åkte brudparet iväg för en picknick och fotografering i flera timmar, medan gästerna skulle ta sig till festlokalen. Vigseln var tidigt på em och vi hann inte äta lunch innan, var vrålhungriga, men det fanns ingenstans att köpa något att äta. Tänkte att vi fick hålla oss till middan. 

När brudparet kom tillbaka serverades kaffe och tårta, det var allt! Skrikandes Sen förväntade de sig att vi ändå skulle stanna i flera timmar för att se på när de  öppnade sina presenter och så ville de leka en massa löjliga lekar. Vi skyllde på att jag fått migrän och ringde en taxi, som också kostade apmycket. Sen fick vi vänta i över en timme på att kunna åka vidare hem med allmänna färdmedel. Vi hann i alla fall få i oss en varsin tunnbrödsrulle från en korvmoj medan vi väntade. 

• Anonym (Fialotta)
    Anonym (?) skrev 2014-05-31 19:23:18 följande:

Tack o lov bara 20, hade nog inte överlevt 200.
  • Greylinda

Bakgrundsfakta: Min pappa skilde sig från sin exfru, som ''flydde'' till staterna med deras tre barn. Efter några år så kom två av dom tillbaka (mina bröder) och min pappa träffade inte sin exfru på många, många år...

Så... när min äldsta bror skulle gifta sig bjöd han hela amerikanska släkten på sitt bröllop. Stort med andra ord. 

När brudparet vigs var min bror så nervös att han glömt att klippa av prislapparna på sina skor och kostym. Så det satt där och dingla och ingen ville ju säga till han så det hördes lite menande fnissningar.

Sen när vigseln var över och brudparet skulle fotas så gick alla gäster och hälsa på varandra. Farsan hälsar på en äldre kvinna och presenterar sig och kvinnan blir tvärilsk och ba ''Ja, men det är väl såklart att jag vet det!'' Då hade pappa hälsat på sin exfru och inte känt igen henne och ba ''Hej, Gösta heter jag!''. Min mamma som stod bredvid småfnissade lite generat åt pappas misstag och exfrun var irriterad på pappa resten av kvällen, haha.

Sen det här med att alltid, ALLTID, bli placerad vid ''kids table'' (barn på 5-10 år) på bröllop när man var 15-16 år var mindre kul... Så undrade folk varför jag hatade att gå på bröllop... 

• Anonym (Triss)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-05-31 18:40:58 följande:
    Det måste varit bröllopet där nästan alla gäster utom 2 bord gick efter varmrätten! Det blev mycket pinsam stämning sen och milt sagt oerhörda mängder dessert till oss som stannade...

Varför gick de?
  • Hegeltegel

Veganbröllop! De bjussade på avokado och tomater till middag! (Ekologiska iofs ..) stämningen blev lite tryck om man så säger... Dessutom hade de varit väldigt tydliga med att de ende de önskade sig som present var ...pengar!

• Ojsan

Åh jag gifter mig nästa helg så jag bör inte skrämma upp mig, men intressant läsning :)

• Phalaenopsis
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-05-31 19:10:33 följande:

Vi var också ett gäng "normala" som samlades utanför undrandes vad i h-vete vi just varit med om. Hade det serverats alkohol på bröllopet hade varit en stor tröst, men vi fick lugna ner oss med sockerdricka.
    Så fyllerister är klart bättre än pingstvänner? Skrattande
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?