• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (Triss)
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:33:17 följande:
    Ja vi blev riktigt besvikna faktiskt.. Då kände vi ännu mer att vi skulle ha kört på idén och gift oss utomlands bara vi 2 istället.

Ja håller med. När jag själv går på bröllop så är jag medveten om att det även är upp till mig själv att GÖRA det roligt, för brudparet och mina närmsta runt bordet. Man kan inte bara sitta och sura. Man vill absolut hjälpa till för att göra dagen så bäst det går för brudparet, även om et är så lite som att försöka få till en konversation med humor som inslag vid borden, vara trevlig, vara glad, dansa och hjälpa till
  • Mrs LW
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:35:02 följande:

Gör det då?
    Fast nu är vi ju faktiskt redan gifta och ser ingen anledning att göra om det. :-P Vigseln blev helt perfekt, det är ''bara'' festen vi inte är nöjda med. Vi har sagt att vi fixar en ordentlig fest när vi firar 10 år som gifta istället.
  • gaymarrige

tänk om man får läsa om sitt eget bröllop här om 3 veckor LOL.. mest bisarra och konstiga bröllopet

• Anonym (Triss)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:35:02 följande:
    Gör det då?

Vederbörande blev gift på bröllopet som gästerna mer eller mindre förstörde! Läs på!
  • Mrs LW
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-01 13:36:33 följande:

Ja håller med. När jag själv går på bröllop så är jag medveten om att det även är upp till mig själv att GÖRA det roligt, för brudparet och mina närmsta runt bordet. Man kan inte bara sitta och sura. Man vill absolut hjälpa till för att göra dagen så bäst det går för brudparet, även om et är så lite som att försöka få till en konversation med humor som inslag vid borden, vara trevlig, vara glad, dansa och hjälpa till smile1.gif
    Eller att stanna kvar på festen..
  • Anonym (Triss)
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:39:06 följande:
    Eller att stanna kvar på festen..

Göra det roligt för mig själv och min familj med. Ja om det går och allt är bra så
  • lejonvalp
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-01 13:38:45 följande:
    Vederbörande blev gift på bröllopet som gästerna mer eller mindre förstörde! Läs på!

Du fjäskar bara för att hon är moderator
  • Anonym (Triss)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:42:24 följande:
    Du fjäskar bara för att hon är moderator

VA fjäskar, haha. Skrev bara ärligt. Ingen aning om vem som är moderator eller inte. Spelar väl ingen roll ändå.
  • Anonym (Rullande brud.)
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-01 13:45:57 följande:
    VA fjäskar, haha. Skrev bara ärligt. Ingen aning om vem som är moderator eller inte. Spelar väl ingen roll ändå.

Haha jaja
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 13:53:25 följande:
    Haha jaja

Shit hur ofta är ni här som vet om vilka som är moderatorer! Halllåååååå. Logga ut vet ja! Själv försöker jag bara "döda" lite tråkig tid eftersom mannen och bebisen sover djupt på övervåningen, bebisen råkade somna precis när vi var på väg ut. Nu får man snällt sitta här och vänta på att de vaknar och kan gå ut och träffa folk.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?