• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • lejonvalp
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-01 13:57:50 följande:
    Shit hur ofta är ni här som vet om vilka som är moderatorer! Halllåååååå. Logga ut vet ja! Själv försöker jag bara "döda" lite tråkig tid eftersom mannen och bebisen sover djupt på övervåningen, bebisen råkade somna precis när vi var på väg ut. Nu får man snällt sitta här och vänta på att de vaknar och kan gå ut och träffa folk.

Jag har också tråkigt idag
  • Elsa von Brabant
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:33:17 följande:
    Ja vi blev riktigt besvikna faktiskt.. Då kände vi ännu mer att vi skulle ha kört på idén och gift oss utomlands bara vi 2 istället. smile5.gif
    Jo. Om det finns pinsamma faktorer, så är det mycket bättre att inte dra ihop släkt och vänner på samma ställe. Vare sig det pinsamma är en alkoholiserad svärmor eller att man inte har så många vänner att bjuda. Eller att man inte är så van vid att arrangera fester - och då bör man inte börja med att arrangera ett stort bröllop själv utan hjälp från någon erfaren.
  • Anonym (Triss)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 14:01:07 följande:
    Jag har också tråkigt idag

Och då är fl bra ändå
  • Phalaenopsis
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 09:38:59 följande:
    Det är därför man ska gå på syrianska bröllop. Gå dit med din familj, kyrkan börjar runt 6 och håller på i 40 min. Gå sedan till lokalen och där serveras mat hela kvällen lång. Ät hur jävla mycket du vill. Och drick hur mycket du vill. Ett ända tal hålls oftast av brudgummens pappa eller mamma som hälsar alla välkomna. Talet tar cirka 1 minut hahaha. Sen är festen igång efter huvudrätten med ett stort ståhej smile2.gif . Jag älskar deras bröllop. Jag har många vänner som är syrianer och har varit på deras bröllop.
    Vi försökte något liknande, fast med svensk touch. Middagsbuffé där endast få och korta tal var tillåtna. Därefter dans under ledning av en lärare som körde enkla folkdanser som alla kunde vara med på. För den som ville var det sen ett öppet dansgolv där lite olika musikstilar spelades. Alkoholfria drinkar, men alla påstod att de hade jättekul. Mitt frireligiösa bröllop. Skrattande
  • hallontryffel
    gaymarrige skrev 2014-06-01 13:28:25 följande:
    hmm va fan har sexuelläggning med saken att göra??

Tack, då var jag inte ensam om att inte förstå den kopplingen!
  • Tooie

är det bara jag som tycker det är elakt att sitta och skratta år bruden när hon tappar löshåret i stället för att försöka hjälpa henne på något sett? eller ta bort prislappen på någons kläder? jag menar brudparet är förmodligen rätt nervösa så det kanske blev några missar......  tycker inte det är ett dugg roligt. en av de viktigaste dagen i ens liv.

• Greylinda
    Tooie skrev 2014-06-01 16:28:36 följande:
    är det bara jag som tycker det är elakt att sitta och skratta år bruden när hon tappar löshåret i stället för att försöka hjälpa henne på något sett? eller ta bort prislappen på någons kläder? jag menar brudparet är förmodligen rätt nervösa så det kanske blev några missar......  tycker inte det är ett dugg roligt. en av de viktigaste dagen i ens liv.
    Vadå så mitt i vigseln ska någon springa fram och försöka rycka bort prislappen och så får brudgummen stå där och skämmas tills vigseln är klar? 
  • Monchichier
    Greylinda skrev 2014-06-01 16:34:07 följande:
    Vadå så mitt i vigseln ska någon springa fram och försöka rycka bort prislappen och så får brudgummen stå där och skämmas tills vigseln är klar? 
    Jo det lät ju såååååå mycket bättre.

Eller not!
  • lejonvalp
    Greylinda skrev 2014-06-01 16:34:07 följande:

Eller försöka fästa tillbaka löshåret mitt under vigselakten, alternativt rycka loss löshåret bara sådär...
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?