• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • Bebben84
    sofiarobin skrev 2014-07-20 20:35:47 följande:

någon här som vet om man kan ha äl tidigare än beräknat? Är det vanligt?

Jag hade det :). En dag tidigare
  • Mira14
    sofiarobin skrev 2014-07-20 19:33:02 följande:

Hej Vänner! 

Jag vet inte hur många som är kvar här från april/maj-trådarna men jag har haft en paus från FL lite. Kan dock meddela att vi ännu inte fått något plus. 
    Vi är nu inne på femte försöket och jag har tappat hoppet. 

Det känns som att där är något fel på oss. 
    Ovanpå allt så blir alla runt omkring mig gravida, Min vän blev gravid andra månaden efter att hon slutat med pillerna, hon slutade efter mig.. :(

Blir så ledsen.. Vi prickar alltid ÄL men ingenting. det funkar inte..

Hej,

Vi har inte heller lyckats ännu.. Fick precis mens så i augusti blir det vårt 7:e försök. Det känns fruktansvärt och snart föds våra vänners barn som blev till på första försöket. De berättade tidigt och då hade vi precis börjat med försök ett. Vi har nog bara otur. Det är många som får flera missfall så du och jag kanske har lite svårare att bli gravida men när vi väl blir det så tror jag fostret stannar kvar!

Det känns extra tungt just för att jag velat ha barn i fyra år nu men min sambo har bromsat nu nämligen när han vill så lyckas vi aldrig.

Hur gammal är du?
  • Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-07-20 19:46:43 följande:
    Vilka symptom hade du? :)
    Extrem molvärk, illamående till och från, ömma bröst, blev åksjuk av karusell (är aldrig det annars). Kändes som mensen kom flera gånger(det liksom rann till)
  • Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-07-20 22:08:20 följande:
    Extrem molvärk, illamående till och från, ömma bröst, blev åksjuk av karusell (är aldrig det annars). Kändes som mensen kom flera gånger(det liksom rann till)
    Har i stort sett inget av det där :/
  • lynx vox
    sofiarobin skrev 2014-07-20 19:33:02 följande:

Hej Vänner! 

Jag vet inte hur många som är kvar här från april/maj-trådarna men jag har haft en paus från FL lite. Kan dock meddela att vi ännu inte fått något plus. 
    Vi är nu inne på femte försöket och jag har tappat hoppet. 

Det känns som att där är något fel på oss. 
    Ovanpå allt så blir alla runt omkring mig gravida, Min vän blev gravid andra månaden efter att hon slutat med pillerna, hon slutade efter mig.. :(

Blir så ledsen.. Vi prickar alltid ÄL men ingenting. det funkar inte..

Så kände jag inför första barnet som, efter 2 års försök på egen hand kom till med hjälp av IVF. Sen dess har jag bytt partner, blivit spontangravid av misstag (som slutade i mf v.14, troligen ma från v.12) för att nu, när man träffat "mannen i sitt liv", återigen försökt över ett år utan att lyckas (typ försök 15).

Det känns motigt och djävligt, men kom ihåg att förr eller senare blir de flesta faktiskt gravida, om än med lite hjälp...

Så även om just vi inte fick vara en av dom som blir gravid av att "låna mannens tandborste", innebär det inte att vi inte kommer bli gravida! Vi får bara stå ut med lite mer innan det sker, vilket förhoppningsvis gör oss till empatiska medmänniskor som inte tar frasen "när ska Ni skaffa barn" eller "är det inte dax snart?" I våra munnar ;0)

Kram
  • Milie

Åååh, tiden går så segt. ÄL+8 idag. BIM på fredag. Inga symtom överhuvudtaget, tyvärr.

• Memyselfandi89

Bim +2 idag, ingen mens men igår fick jag någon slags rosa aktig flytning som dök upp när jag torkade mig, trodde då att mensen skulle komma och stoppade in en tampong :( men när jag tog ut den var det inget på, och sedan dess har det inte kommit någon mer "rosa flytning" har mensverk idag, men inte alls lika illa som jag brukar ha då mensen väl kommit då jag ligger i fosterställning hela första dagen av mensen.

Är detta mens? Nidblödning? Mellanblödning? Missfall? Blir galen!!

Speciellt när jag testar neg om och om igen :(

Någon som haft liknande?

Vårt andra försök och har inga barn sen tidigare.. Så jag har ingen aning om någonting. Googlar allt !

• Bebben84
    Memyselfandi89 skrev 2014-07-21 08:17:34 följande:

Bim +2 idag, ingen mens men igår fick jag någon slags rosa aktig flytning som dök upp när jag torkade mig, trodde då att mensen skulle komma och stoppade in en tampong :( men när jag tog ut den var det inget på, och sedan dess har det inte kommit någon mer "rosa flytning" har mensverk idag, men inte alls lika illa som jag brukar ha då mensen väl kommit då jag ligger i fosterställning hela första dagen av mensen.

Är detta mens? Nidblödning? Mellanblödning? Missfall? Blir galen!!

Speciellt när jag testar neg om och om igen :(

Någon som haft liknande?

Vårt andra försök och har inga barn sen tidigare.. Så jag har ingen aning om någonting. Googlar allt !

Tog du ÄL-test så du är säker på när ÄL skedde?
  • Memyselfandi89
    Bebben84 skrev 2014-07-21 09:48:29 följande:

Testade nu på BIM +1. Inte gravid :(

Vänta tills imorgon eller någon dag till och testa igen, så länge inte mensen dykt upp finns det alltid hopp :D

Jag hade äl 5 juli, testade med stickor, försökte pricka in allt.

Blöder inget alls idag och inget rosa på pappret.. Fortfarande ömma bröst , svag molande värk då och då ..
Svar på tråden BIM Juli 2014