• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • Manelma

Ni som passerat ÄL med typ en vecka hur känns er livmodertapp? Jag har skrivit ner och tittat efter hur den känns sen förra försöket och idag var det första gången jag känt den så stängd och fast. Tycker den alltid varit lite halvöppen och lite mer svullen. Men å andra sidan vet man ju inte verkar ju va normalt med det mesta... 

• Pyret 85
    plopp76 skrev 2014-06-28 20:18:28 följande:

Imorgon börjar SMEP-andet! Eller maraton-jökandet som sambon kallar det. Varannan dag fram till positivt ÄL-test. Dag 6 imrogon :) Sen BIm kring den 18:e, samma dag som vi går på semester. Jo men visst. Fullt ös!

Vi kör också smep. dag 11 idag. men vi började med sexandet redan dag 5.
  • carro90
    Manelma skrev 2014-06-28 20:39:43 följande:

Ni som passerat ÄL med typ en vecka hur känns er livmodertapp? Jag har skrivit ner och tittat efter hur den känns sen förra försöket och idag var det första gången jag känt den så stängd och fast. Tycker den alltid varit lite halvöppen och lite mer svullen. Men å andra sidan vet man ju inte verkar ju va normalt med det mesta... 

Är på äl+6 idag o min tapp blev fast och stäng redan kvällen äl+1 o morgonen dagen efter. Men min är alltid stäng förutom runt ägglossning, då öppnar den sig glatt! :) Men den har varit hög hela tiden, är din också det? 
  • Manelma
    carro90 skrev 2014-06-28 20:44:05 följande:
    Är på äl+6 idag o min tapp blev fast och stäng redan kvällen äl+1 o morgonen dagen efter. Men min är alltid stäng förutom runt ägglossning, då öppnar den sig glatt! :) Men den har varit hög hela tiden, är din också det? 
    Högre är den oftast vid ÄL faktiskt, sen sjunker den ner och blir fastare men ja som sagt nu helt stängd. Men hög eller "högre" är den på mig vid ÄL sen sjunker den. Tycker det är så synd jag inte kollade sånt när jag var gravid med sonen. Gick ju iofs på en gång då så kanske därför jag inte hade tanke på att kolla, tempa osv... Men men.. får väl se. Tyckte jag anade något på ett test jag tog idag. Men får se närmsta dagarna vad den fortsätter visa. Är ju en testnörd så börjar testa på runt 6 dagar innna BIM som jag är idag, och med sonen kunde jag se ett litet rosa streck redan runt 5 dagar innan BIM men riktigt starkt redan 2 dagar innan. (Har dom sparade här hemma) :)
  • plopp76
    carro90 skrev 2014-06-28 20:31:37 följande:
    Låter som ni kommer att få ligga i de kommande dagarna! 
    Hehe! Ja :) Om man har kort cykel som jag har så börjar man dag 6, varannan dag fram till pos ÄL-test. Då blir dte tre dagar i rad. Sen uppehåll en dag och så på't igen:)

Är tveksam till att det kommer funka, men man kan ju alltid försöka!
    Evening primrose skrev 2014-06-28 21:01:12 följande:

Vi kör varannan dag större delen av tiden haha är d en metod?

Googla SMEP så kan du läsa :)

• plopp76
    Evening primrose skrev 2014-06-28 22:21:03 följande:

Varför är smep bättre än varannan/var tredje hela cykeln?

Det är det kanske inte. Det är väl mest en av alla olika teorier :)
  • ramada
    carro90 skrev 2014-06-28 15:53:37 följande:

Hur ser det ut för er som har bim redan på tisdag? Några känningar eller annat som kan tyda på graviditet? Glad

Jag har haft massa konstiga symptom som jag inte vet vad man ska tro om... tempen har legat stadigt på 36,7 och en topp på 36,9 där kring vaddå ÄL+10? och sen 36,7 igen, sen 36,5 fre-lör och nu imorse.(från fre till sön har vi sovit ute i vår stuga där innetemperaturen vart mellan 14-19 grader när vi vaknat så det kan väl såklart spela in också) Där kring ÄL+10 fick jag konstig metallsmak i munnen och små vågor av illamående, försvann på 2-3 dagar. Efter det tycker jag mig ha haft typ små attacker av mensvärk väldigt, väldigt light och nu imorse fick jag världens mensvärksattack, väntar blod på pappret typ när som helst, men inte det... så tjaaa vet inte vad man ska tro :-S hittepå eller på riktigt??? Tyst alltså då BIM -2 idag
Svar på tråden BIM Juli 2014