• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • jessi84
    Manelma skrev 2014-06-29 18:19:28 följande:

Menar du en chart? Alltså din basaltemp kurva?

Ähhh, jag ger upp ff. Får det inte att funka och fattar inte och kan inte visa något för att förstå bättre =(
  • carro90
    jessi84 skrev 2014-06-29 18:52:55 följande:
    Jag fråga en annan. Men det jag mena var när man fyller i sin temp dagligen så man får en kurva på det så man får se när man förhoppningsvis har ÄL.
    Men FF ger dig aldrig svara på när du förhoppningsvis har ägglossning. Den kan bara visa med hjälp av bland annat din genomsnitts temp, äl-test, temphöjning efter äl, flytningar och livmoderhalstappens position när du troligtvis haft ägglossning, o det får du veta 3 dagar efter att ägglossning skett. Är mest ett redskap för att få lite bekräftelse på att äl skett o när man kan förvänta sig mens eller BIM Glad
  • Manelma
    jessi84 skrev 2014-06-29 19:48:50 följande:
    Ähhh, jag ger upp ff. Får det inte att funka och fattar inte och kan inte visa något för att förstå bättre =(
    Du fyller i det i kalendern varje dag, använder du på webb eller mobilen? I vilket fall är det varje dag du fyller i tempen som då i sin tur gör en chart till dig. I webbsidan så trycker du på chart graph knappen för att se den ovanför själva kalendern. Då får du fram kurvorna osv. I mobilen så ser man den i vyn nedanför kalendern så där är det enklare att ha koll direkt. Men som sagt du fyller i kalendern varje dag så det blir en kurva annars blir det ju inte riktigt nån bra kurva och den får svårt att räkna ut ÄL. 
  • Manelma
    jessi84 skrev 2014-06-29 19:48:50 följande:
    Du fyller i det i kalendern varje dag, använder du på webb eller mobilen? I vilket fall är det varje dag du fyller i tempen som då i sin tur gör en chart till dig. I webbsidan så trycker du på chart graph knappen för att se den ovanför själva kalendern. Då får du fram kurvorna osv. I mobilen så ser man den i vyn nedanför kalendern så där är det enklare att ha koll direkt. Men som sagt du fyller i kalendern varje dag så det blir en kurva annars blir det ju inte riktigt nån bra kurva och den får svårt att räkna ut ÄL.
  • jessi84

Strunt samma. Struntar i den, har ingen koll på livmoderhalstappens position, men tack ändå =)

• jessi84

När vi mös till det förut och hade samlag så kunde jag känna av små ömma känningar till och från från höger äggstock. Vad innebär detta? Mens på G??

Om cykeln går på det antal dagar som första månaden ska jag ha mens på fredag, men vet ju inte hur lång cykeln kommer vara denna månad.

• Loven

Hur funkar en nidblödning?

ÄL 22/6, ''storljusröd' blödning på morgonen 28/6 efter det inget.

• Loven

Oj, helt ny här.... Läste dock den tidigare tråden.

BIM 10/7

33år, 1:a försöket, 1:a barnet

• eagle87

Har samma flytningar som jag brukar ha mellan äl o bim. Vita mjölkiga vattniga. Är på äl+5. Undra om de kört nu:(

• JhjärtaK
    Loven skrev 2014-06-29 23:12:17 följande:

Hur funkar en nidblödning?

ÄL 22/6, ''storljusröd' blödning på morgonen 28/6 efter det inget.

Jag fick en ljusrosa flytning med dottern på ÄL+7 som sedan blev lite bruna flytningar några dagar efter det. Som jag förstått det så kan man även få riktigt blod vid en nidblödning så ditt låter ju lovande om du inte i vanliga fall brukar ha mellanblödningar.
Svar på tråden BIM Juli 2014