• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • jessi84

Jag vet att man ska ta temp på morgonen innan man stiger upp men hur är det om man tar tempen nu på em? Helt fel och lita på den? Jag har womanlog så för in tempen på morgonen där i. Nu på em tempa jag förskojs skull och den hade ökat med 0,2 grader.

• jessi84

Jag väntar in mensen som jag hoppas ska komma på fredag (går på 28 dagars cykel, som den var första månaden) men får se. Men får väl hoppas den inte kommer =) men vet ju inte om det kommer betyda att cykeln är lång eller något annat. Har inga känningar att den skulle vara på G. Äter rosenrot.

• Manelma
    jessi84 skrev 2014-07-01 16:05:28 följande:

Jag vet att man ska ta temp på morgonen innan man stiger upp men hur är det om man tar tempen nu på em? Helt fel och lita på den? Jag har womanlog så för in tempen på morgonen där i. Nu på em tempa jag förskojs skull och den hade ökat med 0,2 grader.

Man ska mäta efter fullständig vila, tempen har en tendens att ändra sig efter att man börjat aktivera sig och varit i rörelse. Därför man mäter BBT på morgonen helst samma tid innan uppgång ur sängen. 
  • carro90
    jessi84 skrev 2014-07-01 16:05:28 följande:

Jag tempar direkt på morgonen, dock känner jag inte för att stoppa upp en temp mellan benen när sambon ligger brevid så jag går in på toa o gör det. Men iallfall, tror inte du ska lita på em/kvälls temp. I mitt fall kan jag ha ca 37-37,10 på morgonen men på kvällen är jag uppe mellan 37,50-38. Jag hade nog inte litat på tempen på em :)
  • carro90

Snälla, måste ha er hjälp av era ögon snabbt! är på bim-5 idag o tog nyss ett test för att bevisa för mig själv att det är alldeles för tidigt att testa! Hade tänkt mig att det skulle bli tokblankt med detta va vad jag fick... Strecket är rosa i verkligheten, men om det är ett spök så vill jag inte berätta för sambon. Kan även tillägga att jag hållit mig i 7 timmar o inte druckit mer än ca 0,3 l vatten under tiden så det va väldigt koncentrerat. 

• joss82
    carro90 skrev 2014-07-01 17:47:26 följande:

Snälla, måste ha er hjälp av era ögon snabbt! är på bim-5 idag o tog nyss ett test för att bevisa för mig själv att det är alldeles för tidigt att testa! Hade tänkt mig att det skulle bli tokblankt med detta va vad jag fick... Strecket är rosa i verkligheten, men om det är ett spök så vill jag inte berätta för sambon. Kan även tillägga att jag hållit mig i 7 timmar o inte druckit mer än ca 0,3 l vatten under tiden så det va väldigt koncentrerat. 

Det där ser ju väldigt lovande ut!!
  • Lollipoppan

Fick en liten blödning idag på BIM -4. För 8 år sedan 1 juli på vår bröllopsdag :) fick jag också en och då var det äldsta dottern som var på G :). Men vågar inte hoppas för mycket. Men mannen undrade vad det var med mig idag för är vrålhungrig hela tiden

!!

• Lollipoppan
    carro90 skrev 2014-07-01 17:47:26 följande:

Grattis!!
  • Milie

Kan någon lägga till mig i listan på 25/7?

27 år, 4:e försöket, 1:a barnet.

• carro90

Kan inte fatta att det är sant om det är sant! Är ju fortfarande väldigt tidigt! Ska ta ett digitalt på bim o få det svart på vitt! Kan inte riktigt tro att det ska va vår tur nu, efter att ha försökt i flera månader utan ägglossning så kan vi kanske ha lyckats på första kuren med perogtime! Svävar på moln just nu!  Solig

Svar på tråden BIM Juli 2014