• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • carro90

Jag väntar dock med att flytta mig från listan tills jag passerat bim, eftersom det är väldigt tidigt :)

• Manelma
    carro90 skrev 2014-07-01 17:47:26 följande:

Snälla, måste ha er hjälp av era ögon snabbt! är på bim-5 idag o tog nyss ett test för att bevisa för mig själv att det är alldeles för tidigt att testa! Hade tänkt mig att det skulle bli tokblankt med detta va vad jag fick... Strecket är rosa i verkligheten, men om det är ett spök så vill jag inte berätta för sambon. Kan även tillägga att jag hållit mig i 7 timmar o inte druckit mer än ca 0,3 l vatten under tiden så det va väldigt koncentrerat. 

Väldigt tydligt om du bara är på BIM -5 måste jag säga! När jag blev gravid med sonen såg man suuuuper svagt på bim -5 men runt bim -1 va det som ditt. Inga tvillingar i familjen? ;) GRATTIS ialf :) 
  • Manelma

Mitt test visade detta idag, men litar inte på den ett dugg. Får se hur det ser ut till BIM på lördag.

• jessi84
    Manelma skrev 2014-07-01 17:32:39 följande:
    Man ska mäta efter fullständig vila, tempen har en tendens att ändra sig efter att man börjat aktivera sig och varit i rörelse. Därför man mäter BBT på morgonen helst samma tid innan uppgång ur sängen. 
    Mmm, jag vet, tänkte mest bara mäta för skojs skull. Nu har man ju varit igång och jobbat hela dagen.
  • jessi84
    carro90 skrev 2014-07-01 17:36:11 följande:
    Jag tempar direkt på morgonen, dock känner jag inte för att stoppa upp en temp mellan benen när sambon ligger brevid så jag går in på toa o gör det. Men iallfall, tror inte du ska lita på em/kvälls temp. I mitt fall kan jag ha ca 37-37,10 på morgonen men på kvällen är jag uppe mellan 37,50-38. Jag hade nog inte litat på tempen på em :)
    Okej, jag har sådan temp som man har under tungan. Kanske ska införskaffa det så du slipper ha den mellan benen?

Nej, jag vet att jag inte ska lita på att ta tempen em/kväll. Tar normalt på morgonen innan jag går upp men nu tog jag bara för skojs skull =)
  • carro90
    jessi84 skrev 2014-07-01 18:15:57 följande:
    Okej, jag har sådan temp som man har under tungan. Kanske ska införskaffa det så du slipper ha den mellan benen?

Nej, jag vet att jag inte ska lita på att ta tempen em/kväll. Tar normalt på morgonen innan jag går upp men nu tog jag bara för skojs skull =)
    Nja, tempar gärna vaginalt, provat armhålan också, men det blev inte alls samma resultat. 
  • carro90
    Manelma skrev 2014-07-01 18:04:47 följande:
    Väldigt tydligt om du bara är på BIM -5 måste jag säga! När jag blev gravid med sonen såg man suuuuper svagt på bim -5 men runt bim -1 va det som ditt. Inga tvillingar i familjen? ;) GRATTIS ialf :) 
    Ja, det är därför jag har svårt att tro på det själv! Inga tvillingar i familjen, men jag har ju ätit pergotime som ökar chansen för tvillingar. Börjar också fundera på om det kan va något sånt eftersom det är så tydligt. Är överlycklig, men måste försöka hålla mig på jorden tills bim! :)
  • Pyret 85
    carro90 skrev 2014-07-01 17:47:26 följande:

Snälla, måste ha er hjälp av era ögon snabbt! är på bim-5 idag o tog nyss ett test för att bevisa för mig själv att det är alldeles för tidigt att testa! Hade tänkt mig att det skulle bli tokblankt med detta va vad jag fick... Strecket är rosa i verkligheten, men om det är ett spök så vill jag inte berätta för sambon. Kan även tillägga att jag hållit mig i 7 timmar o inte druckit mer än ca 0,3 l vatten under tiden så det va väldigt koncentrerat. 

Manelma skrev 2014-07-01 18:09:31 följande:

Mitt test visade detta idag, men litar inte på den ett dugg. Får se hur det ser ut till BIM på lördag.

grattis till er båda!

• jessi84
    carro90 skrev 2014-07-01 18:52:13 följande:
    Nja, tempar gärna vaginalt, provat armhålan också, men det blev inte alls samma resultat. 
    Okej.
  • jessi84
    carro90 skrev 2014-07-01 18:52:13 följande:
    Undrar hur en termometer under tungan är jämfört vaginalt? Någon större skillnad?
Svar på tråden BIM Juli 2014