• Anonym (Nyfiken)

Naken bad

Hej!
    Någon som testa nakenbad och haft eller sett andra ha sex på stranden.

• Svar på tråden Naken bad
  • ManligMan
    Mandarina1 skrev 2014-06-13 13:51:59 följande:
    Du har rätt!
    Att man ser varandra. Att man blir sedd. No problem. Ett möte med blicken eller ett uppskattande leende är bara trevligt. Men jag tror inte det är DET (Tjejen) menar. Män, (gubbar) som tar sig rätten att bara glo, dumglo på ett sätt de aldrig skulle glo på någon de såg t ex på stan, det är ohyfsat, obehagligt och avtändande. De män som vill framstå som idioter kan fortsätta med det. (men vara medvetna om att dom skrämmer bort tjejer från baden) Övriga bör fundera en vända till över sitt beteende, med eller utan kläder.
    True!
  • Anonym (MrBjörnöbadet)
    Bada naken ändå
    Det är inte olagligt att vara naken bara man inte gör en grej av det. Ställ ett par skor vid början av bryggan eller kanske på kvällskvisten när barnen sover så slipper man obehagligt nyfikna blickar:
    www.gd.se/gastrikland/gavle/lagligt-att-vara-naken

Onanerande på stranden
    Inte för att jag tycker det är att rekommendera, bättre att göra det innan du går och badar i så fall, men det är tydligen okej att onanera på stranden:
    www.dagensjuridik.se/2013/09/onani-pa-stranden-var-inte-olagligt-65-aring-frias-sexuellt-ofredande
  • jfsebastianigen

På nakenbadet kollar alla in andra, men olika mycket och med olika tankar.

Men alla gör det inte med tanken "henne/honom skulle man knulla", utan många tänker "fin kropp", "snygg snopp" eller "snygg rakning/ Snygg hårbuske".
    Som att kolla på en vacker tavla, en fin bil eller annat som ögat uppskattar.

Själv gillar jag att det är så prestigelöst, jordnära och blandade åldrar.
    Jag gillar att det är tanter på 60+, MILFar, par i alla åldrar och en del udda män.

• Anonym (naturist)
    jfsebastianigen skrev 2014-06-13 20:26:04 följande:

På nakenbadet kollar alla in andra, men olika mycket och med olika tankar.

Men alla gör det inte med tanken "henne/honom skulle man knulla", utan många tänker "fin kropp", "snygg snopp" eller "snygg rakning/ Snygg hårbuske".
    Som att kolla på en vacker tavla, en fin bil eller annat som ögat uppskattar.

Själv gillar jag att det är så prestigelöst, jordnära och blandade åldrar.
    Jag gillar att det är tanter på 60+, MILFar, par i alla åldrar och en del udda män.

• Anonym (MrBjörnöbadet)

För Västeråsare kan jag rekommendera Ängsö för en nakenupplevelse. Det ser helt folktomt ut och det passar ju bra för den fege.
    ">

• ManligMan

Trevligt på Kärsön idag för er som undrar om det händer saker på nakenbad. Mörk tjej och hennes kille hade en kort men skön stund.

• aide

Varför är det snack om sex i samband med nakenbad? Naturister badar naken för att de tycker om att sola och bada nakna, inte för att ha sex.
    Nakenbad har inte med sex att göra. Allt prat om sex i kombination med nakenbad skrämmer bort kvinnor, barn och även många män.
    I Tyskland går hela familjer på nakenbad utan att det är något konstigt med det.

• Brother Wolf

Jag älskar att bada naken, men gör det bara när jag få vara själv,
    eller med någon som jag kan slappa med.

• ManligMan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-06-09 00:26:23 följande:

Hej!
    Någon som testa nakenbad och haft eller sett andra ha sex på stranden.

Ska väl nyansera bilden lite. Jag skiljer helt klart på organiserade nakenbad och spontana dito. På organiserade nakenbad, typ Ågesta sker inget hanky panky i anslutning till badet. Du blir garanterat bortkörd om du försöker. Stamfolket håller koll men är också ett tajt gäng och en sporadisk badare lär får svårt att ta sig in om man nu vill det. Bra ställe för ensamma tjejer som får vara i fred. Därmed inte sagt att det inte finns exhibitionistiska tjejer där.
    Sedan finns det riktiga spontanbad typ det på Kärsön där det inte verkar finnas några regler. Här finns ett gäng män som inte är där för att sola och bada och tjejer blir ganska ogenerat uttittade. En liten kraftig kille har varit där de tre dagar jag varit där och han letar runt, han badar inte och han klär inte av sig. Här lär man ha ganska mycket skinn på näsan om man ska gå som tjej. Här fattar man ju att det blir sex ibland men de flesta verkar medvetna om det.

Det var mina fem öre, hoppas att någon blir hjälpt
  • Anonym (Kam)
    ManligMan skrev 2014-07-09 21:52:40 följande:
    Ska väl nyansera bilden lite. Jag skiljer helt klart på organiserade nakenbad och spontana dito. På organiserade nakenbad, typ Ågesta sker inget hanky panky i anslutning till badet. Du blir garanterat bortkörd om du försöker. Stamfolket håller koll men är också ett tajt gäng och en sporadisk badare lär får svårt att ta sig in om man nu vill det. Bra ställe för ensamma tjejer som får vara i fred. Därmed inte sagt att det inte finns exhibitionistiska tjejer där.
    Sedan finns det riktiga spontanbad typ det på Kärsön där det inte verkar finnas några regler. Här finns ett gäng män som inte är där för att sola och bada och tjejer blir ganska ogenerat uttittade. En liten kraftig kille har varit där de tre dagar jag varit där och han letar runt, han badar inte och han klär inte av sig. Här lär man ha ganska mycket skinn på näsan om man ska gå som tjej. Här fattar man ju att det blir sex ibland men de flesta verkar medvetna om det.

Det var mina fem öre, hoppas att någon blir hjälpt
    Initierat beskrivet.

Jag tillhör väl själv den där gruppen "exhibitionistiska tjejer" som ändå tycker det är obehagligt med fluktande när jag inte själv vill och är inställd på det. 
    Men nu har jag och min man börjat ställa in oss på att det funkar så på vissa nakenbad och ibland göra en grej av det. Han går ner först på stranden och väljer en plats med bra överblick. Ringer eller SMS:ar sedan att jag kan komma och vart jag ska lägga mig. (där fluktarna kan se mig bra) Sedan tar jag av mig kläder men på mig solglasögon och lurar till telefonen. Låtsas lyssna på musik, men lyssnar på min man som ger mig anvisningar om när jag ska sära på benen, vända mig o s v. Han berättar vilka som spanar på mig medan jag ligger och tittar på molnen eller ner i sanden.
    Då känner jag mig inte som objekt utan som jag kontrollerar situationen.
Svar på tråden Naken bad