• Anonym (Nyfiken)

Naken bad

Hej!
    Någon som testa nakenbad och haft eller sett andra ha sex på stranden.

• Svar på tråden Naken bad
  • Anonym (naturist)
    Anonym (Tjejen) skrev 2014-06-12 21:04:03 följande:
    Det du säger är alltså att män inte kan låta bli att titta när det finns nakna kvinnor i närheten? Det bekräftar ungefär alla könssterotypstankar på att män är kåta djur, typ, som inte kan låta bli att objektifiera kvinnor. Jag menar, jag har inget emot att bli spanad på, men när ett ställe som ska vara avslappnad för gött bad och sol antas vara en arena för sexuella lekar och skamlöst spanande på nakna kroppar - nej, då vill jag inte bli objektifierad på det sättet.

För jag - som heterokvinna - har inga som helst problem med att låta bli att både kika diskret eller att vrålglo ens på nakna män jag finner attraktiva. Jag köper inte att det inte går att komma ifrån. Man måste inte titta på allt och alla bara för att de finns framför ögonen. Faktiskt.

Men nu, over and out, jag tror inte jag kommer få ut nåt mer av det här eller tillföra nåt - men ni män som tycker det är för få kvinnor på nakenstränderna, ni kanske ska fundera på varför en vända till!
    Du har faktiskt fel på så många sätt att det inte ens är meningsfullt att börja bena ut alla fel.

• Anonym (NakenJanne)
    Det du säger är alltså att män inte kan låta bli att titta när det finns nakna kvinnor i närheten? Det bekräftar ungefär alla könssterotypstankar på att män är kåta djur, typ, som inte kan låta bli att objektifiera kvinnor. Jag menar, jag har inget emot att bli spanad på, men när ett ställe som ska vara avslappnad för gött bad och sol antas vara en arena för sexuella lekar och skamlöst spanande på nakna kroppar - nej, då vill jag inte bli objektifierad på det sättet.

För jag - som heterokvinna - har inga som helst problem med att låta bli att både kika diskret eller att vrålglo ens på nakna män jag finner attraktiva. Jag köper inte att det inte går att komma ifrån. Man måste inte titta på allt och alla bara för att de finns framför ögonen. Faktiskt.

Men nu, over and out, jag tror inte jag kommer få ut nåt mer av det här eller tillföra nåt - men ni män som tycker det är för få kvinnor på nakenstränderna, ni kanske ska fundera på varför en vända till!
    Har du råkat ut för snuskgubbar som tittar på dej med stå-kisse?
  • Anders 386

Du har nog till stor del rätt även om jag tycker du använder ett väldigt negativt språk. Dom flesta män har nog väldigt svårt att hålla blickarna borta från en sensuell kvinna, det har ingen betydelse om det är på ett nakenbad eller ett fik på stan. Det är inbyggda mekanismer för artens överlevnad. Och det får vi väl vara tacksamma för, annars hade vi inte existerat. I vissa religioner har man stört sig på att kvinnan är en sexuellt tilldragande varelse, och då har man valt att täcka hela kroppen med tyg och bara visa ögonen. I vår kultur är det tvärtom, här har vi ett klädmode som framhäver kvinnan som sexobjekt. I andra kulturer går man nästan alltid naken, och där är man så van vid nakenheten att det inte blir nåt "gloende!. 

Men fortfarande är vi ovana med nakenhet, och tyvärr får vi lite svårt att låta bli att "kolla". Helt förståeligt att många kvinnor känner sig obekväma på ett nakenbad, medan andra säkert tycker om uppmärksamheten.
  • Mandarina1

Du har rätt!
    Att man ser varandra. Att man blir sedd. No problem. Ett möte med blicken eller ett uppskattande leende är bara trevligt. Men jag tror inte det är DET (Tjejen) menar. Män, (gubbar) som tar sig rätten att bara glo, dumglo på ett sätt de aldrig skulle glo på någon de såg t ex på stan, det är ohyfsat, obehagligt och avtändande. De män som vill framstå som idioter kan fortsätta med det. (men vara medvetna om att dom skrämmer bort tjejer från baden) Övriga bör fundera en vända till över sitt beteende, med eller utan kläder.
  • Anders 386

Är det också så kanske att för många kvinnor är det ok om vissa kollar (snygga killar i rätt ålder), men när det är en man som inte är intressant blir det stämplat som "glo" istället bara för att han inte är rätt man?  Därför kanske som "gubbar" blir anklagade för att glo men inte yngre män??
    OBS det här är en fråga, inget påstående, please, häng mig inte om jag har fel. Solig

• HasseA
    Vår erfarenhet av nakenbad är att folk inte tittar på varandra ett dugg mer än på ett textilbad. Snarare mindre, just för att det känns som att man glor, om man man tittar för mycket.

Däremot går gärna män omkring och visar upp sig, känns det som. Och vi tror att många av dem tittar mer på mig än på min kvinna, för övrigt.
  • Anonym (naturist)
    Mandarina1 skrev 2014-06-13 13:51:59 följande:
    Du har rätt!
    Att man ser varandra. Att man blir sedd. No problem. Ett möte med blicken eller ett uppskattande leende är bara trevligt. Men jag tror inte det är DET (Tjejen) menar. Män, (gubbar) som tar sig rätten att bara glo, dumglo på ett sätt de aldrig skulle glo på någon de såg t ex på stan, det är ohyfsat, obehagligt och avtändande. De män som vill framstå som idioter kan fortsätta med det. (men vara medvetna om att dom skrämmer bort tjejer från baden) Övriga bör fundera en vända till över sitt beteende, med eller utan kläder.
    Nej, på stan nej. Men här handlar det om att det vackraste på jorden ligger nakna inför mäns ögon.
    Orsak/verkan: då många män idag dissas pga kvinnors orealistiska krav, så när de ett mkt stort
    behov av att få titta, känna, klämma, vara nära, ha sex, någon form av stimulans.
    Hört talas om testosteron? Som VI har. Sedan till era former, som NI har.
    Effekten av detta kan ej utebli.

Sedan är kategorin som du så vackert och omsorgsfullt beskriver, i kraftig minoritet.
    Dvs de som stundom ej klarar av att passera med en hastig blick, ett leende, ett trevligt hej, osv.
    Några tjejer har säkert haft otur och hamnat på något ökänt ställe,
    och sedan tänker de att "så här ÄR det". Åk då till olika ställen, och variera plats på ställena
    samt dagar att besöka dessa.

Vidare så är generellt en man mycket bekvämare med sin kropp, än en kvinna är.  
    Det märker man på nakenbaden, och även utanför dessa och på många olika sätt.
    Jag säger ofta att de borde åka ut med en/flera väninnor, så att minst en kan hålla
    ögonen öppna, om någon skulle stirra eller stå o låtsas smsa, men i själva verket ta bilder.
    De svarar ofta att de länge önskat detta, men att de ej vågar fråga väninnorna.
    Hon tänker att de ska tycka att hon är knäpp/äcklig som vill gå till nakenbad.

Det finns så mkt hysch hysch och myter kring nakenbad/naturism, och så många
    missvisande rubriker under somrarnas nyhetstorka - att det är "orgier" på stränderna, osv -
    att det kommer att dröja 5-10 år innan det sker en förbättring. Och internet är lösningen.
    Dvs, information som ej kommer från två blödande kvällstidningsdrakar.

En annan sak att nämna:
    Ett relativt stort antal kvinnor, (som varit ute några år eller mer) tänder extremt på att
    bejaka blickarna och halv/helstånden som uppstår när de ligger och solar på rygg.
    De känner sig uppskattade, bekräftade som de attraktiva kvinnor de är.
    Detta märker naturligtvis män.
    Sedan hoppas säkert en del män på att kvinnan i fråga, kanske är likadan.

Och tro mig - många kvinnor som några timmar tidigare, ej visat minsta intresse -
    kan några timmar senare ligga och skreva och onanera och bjuda in till kalas,
    och även detta minns en man för resten av livet. Och de kvinnorna är inte många
    men heller långt ifrån få till antalet.
    Och därför kommer inte alla män att genast sluta titta bara för att de ej får respons
    initialt. Säger en kvinna till honom att dra åt......och han ändå kommer tillbaka o tittar:
    Ja, då är han en skitstövel, och vill "hämnas" för att han inte "får gå o stå var han vill
    ute i det fria", osv. Sedan kan man säga samma sak på 100 olika sätt, och har hon
    direkt sagt till på ett otrevligt sätt, så kommer han garanterat att bli irriterad och 
    kanske då välja att titta minst lika mkt som innan.

Han kanske var den stirrande mannen som fick koppen att rinna över för kvinnan i fråga,
    och han kanske då inte kände att han förtjänade en otrevlig kommentar,
    (vilket han då inte heller gjorde, då kommentaren alltså byggde på flera mäns tittande).

Ligger man som kvinna naken på rygg och solar, så ska man inte tro att män inte kommer
    att gå fram och tillbaka med jämna mellanrum för att njuta av utsikten.
    De kan ibland även sätta sig för att titta, men då bör det vara på så långt avstånd som möjligt.
    Vissa nakenbad är utformade så att man kan hålla ett långt avstånd till varandra,
    men långt ifrån alla. Och det är närmast befängt att tycka att män ej ska titta alls,
    "bara för att man ligger där som naken kvinna"

Det är samma personer som anser att det ej ska få hända någonting, om en kvinna ligger
    naken och särar på benen - på stan mitt i natten en fre/lör kväll.
    Det exemplet används ofta av feminister, och det är så sanslöst larvigt att det knappt går
    att ens ta på allvar. Den naiva tankevurpan är så enorm. En utopisk teori, som inte har
    minsta lilla bäring i det verkliga livet, där utanför hennes genusböcker.
    Vill man vara ifred, så åk till ett folktomt ställe och ta med pojkvännen eller en väninna.
    Att tro att man kan som naken kvinna i ryggläge på ett nakenbad, kan styra upp
    mäns blickar osv - det är fullständigt fruktlöst.
  • Anonym (naturist)
    Anders 386 skrev 2014-06-13 14:10:54 följande:
    Är det också så kanske att för många kvinnor är det ok om vissa kollar (snygga killar i rätt ålder), men när det är en man som inte är intressant blir det stämplat som "glo" istället bara för att han inte är rätt man?  Därför kanske som "gubbar" blir anklagade för att glo men inte yngre män??
    OBS det här är en fråga, inget påstående, please, häng mig inte om jag har fel. Solig
  • Anonym (naturist)
    HasseA skrev 2014-06-13 14:25:20 följande:
    Vår erfarenhet av nakenbad är att folk inte tittar på varandra ett dugg mer än på ett textilbad. Snarare mindre, just för att det känns som att man glor, om man man tittar för mycket.

Däremot går gärna män omkring och visar upp sig, känns det som. Och vi tror att många av dem tittar mer på mig än på min kvinna, för övrigt.
  • Anonym (naturist)
    Mandarina1 skrev 2014-06-13 13:51:59 följande:
    Du har rätt!
    Men tjejer/kvinnor bör aldrig idka självkritik.

Där har vi Sverige idag.

Se inlägg 37.

Svar på tråden Naken bad