• Forumvärd

Borde "studentflak" förbjudas

Årets student har kantats av flera tråkiga olyckor i samband med "studentflak"
    Nu ska polisen utreda om det ska förbjudas helt och hållet.

Vad tycker du?
    Ska studenter även fortsättningsvis få åka flak eller är det för farligt?

Berätta gärna i tråden hur du tänker kring frågan.

Här har olyckorna hänt:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19046580.ab

Här kan du läsa om polisens utredning
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19046463.ab

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde "studentflak" förbjudas
  • En struts

Så otroligt tjatigt med dessa studentflak. De behövs inte längre. Det var en kul grej när den var lite unik och inte så många gjorde det. Men nu när varenda jäkel gör det så är det inget kul längre. Hur många bryr sig när dessa lastbilar åker förbi? Ingen lyfter på ögonbrynet längre, men istället så störs man av dånet som är högre än det var i början då några gjorde det som en annorlunda grej.
    Såg något flak igår där typ räcket var så högt så studenterna knappt stack upp med sina huvuden -bra med säkerheten där- men då ser man ju knappt dem heller. Så meningslöst.
    Ta bort den meningslösa nymodiga icketraditionen med studentflak. Hitta något annat istället. Dessutom så åker ju varenda jäkel sånt TROTS IG, IG plus IG. De har missbrukat lektionerna i skolan, suttit och slösurfat hela lektionerna och inte gjort ett piss. LIKASÅVÄL så tycker de att de är värda att åka studentflak med studentmössor. Ä, det har ballat ur. Folk ska väl ha klarat något för att fira, eller?

• Anonym (Skåne)
    En struts skrev 2014-06-13 11:14:24 följande:
    Så otroligt tjatigt med dessa studentflak. De behövs inte längre. Det var en kul grej när den var lite unik och inte så många gjorde det. Men nu när varenda jäkel gör det så är det inget kul längre. Hur många bryr sig när dessa lastbilar åker förbi? Ingen lyfter på ögonbrynet längre, men istället så störs man av dånet som är högre än det var i början då några gjorde det som en annorlunda grej.
    Såg något flak igår där typ räcket var så högt så studenterna knappt stack upp med sina huvuden -bra med säkerheten där- men då ser man ju knappt dem heller. Så meningslöst.
    Ta bort den meningslösa nymodiga icketraditionen med studentflak. Hitta något annat istället. Dessutom så åker ju varenda jäkel sånt TROTS IG, IG plus IG. De har missbrukat lektionerna i skolan, suttit och slösurfat hela lektionerna och inte gjort ett piss. LIKASÅVÄL så tycker de att de är värda att åka studentflak med studentmössor. Ä, det har ballat ur. Folk ska väl ha klarat något för att fira, eller?
    Jag föredrar flaken framför en veckas oljud med visselpipor på gator och torg som det är i Malmö.
  • En struts
    Anonym (Skåne) skrev 2014-06-13 11:18:36 följande:
    Jag föredrar flaken framför en veckas oljud med visselpipor på gator och torg som det är i Malmö.
    Urk, det låter inte trevligt. Ja, kanske det. 
  • La Lola
    En struts skrev 2014-06-13 11:14:24 följande:
    Då kan vi väl skippa all sorts firande för alla är ju uttjatade?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • EnAnonumius
    La Lola skrev 2014-06-13 11:25:11 följande:
    Då kan vi väl skippa all sorts firande för alla är ju uttjatade?
    Du stal min replik, var vänlig och lämna tillbaka den... Flört Skål
  • La Lola
    EnAnonumius skrev 2014-06-13 11:27:45 följande:
    Du stal min replik, var vänlig och lämna tillbaka den... Flörtsmile2.gifSkål
    Sorry!
  • Anonym (Ja till förbud)
    La Lola skrev 2014-06-13 08:51:08 följande:
    O ändå ske olyckor.....dagligen.
    Här snackar vi om något som sker en gång om år.

Du har inte tagit studenten eller?
    Saken är den att det är en så onödig grej att göra. Fira studenten kan man väll göra på minst 100 olika sätt ändå.

Och som någon redan skrivit så kan man ha IG i alla ämnen och ändå "fira" att man tagit studenten. Vad är meningen liksom.

Fira då man får ett jobb istället. DÅ har man något att fira.

Inte för att de har med saken att göra men Jo jag har tagit studenten, 10 år sen nu. Men jag avstod flakåkandet, tyckte detsamma redan då. Stå där och skrika och visa upp sig är inget för mig.
  • La Lola
    Anonym (Ja till förbud) skrev 2014-06-13 11:51:19 följande:
    Saken är den att det är en så onödig grej att göra. Fira studenten kan man väll göra på minst 100 olika sätt ändå.
    Och som någon redan skrivit så kan man ha IG i alla ämnen och ändå "fira" att man tagit studenten. Vad är meningen liksom.
    Fira då man får ett jobb istället. DÅ har man något att fira.

Inte för att de har med saken att göra men Jo jag har tagit studenten, 10 år sen nu. Men jag avstod flakåkandet, tyckte detsamma redan då. Stå där och skrika och visa upp sig är inget för mig.
    Men vad då onödig grej? Gör du aldrig något som helst onödigt? Jo, det gör du garanterat.
    Och vad gör det om de har IG, egentligen?

Nä men fatta att det finns de som tycker det är roligt. Jag gjorde det för 20 år sen o tyckte det var underbart o jag blir lika glad varje år jag ser flaken för jag minns hur kul det var!
  • Buonasera

Nej. Visst kan det ibland vara irriterande med trafiken och den höga musiken men det är under en kort period. Låt dem fira och roa sig på sin student. 

• Snigelkott

Jag kan känna lite att de gott kunde förbjudas. Om några år (Max en generation) skulle ingen sakna dem längre och man skulle utvecklat en ny tradition, förhoppningsvis nåt vettigare. Dock röstade jag nja. Egentligen är det inte säkerheten som oroar mig utan jag stör mig på ljudnivåerna, trafikstockningen de orsakar och inte minst att de idioterna fyller vattengevär med öl och sprutar ner förbipasserande. Det är så dumt att jag får lust att sätta eld på bilen med dem kvar på flaket. (nej, inte egentligen men sådana fasoner får mig att se rött)

Svar på tråden Borde "studentflak" förbjudas