En struts skrev 2014-06-13 11:14:24 följande:
Så otroligt tjatigt med dessa studentflak. De behövs inte längre. Det var en kul grej när den var lite unik och inte så många gjorde det. Men nu när varenda jäkel gör det så är det inget kul längre. Hur många bryr sig när dessa lastbilar åker förbi? Ingen lyfter på ögonbrynet längre, men istället så störs man av dånet som är högre än det var i början då några gjorde det som en annorlunda grej.
Såg något flak igår där typ räcket var så högt så studenterna knappt stack upp med sina huvuden -bra med säkerheten där- men då ser man ju knappt dem heller. Så meningslöst.
Ta bort den meningslösa nymodiga icketraditionen med studentflak. Hitta något annat istället. Dessutom så åker ju varenda jäkel sånt TROTS IG, IG plus IG. De har missbrukat lektionerna i skolan, suttit och slösurfat hela lektionerna och inte gjort ett piss. LIKASÅVÄL så tycker de att de är värda att åka studentflak med studentmössor. Ä, det har ballat ur. Folk ska väl ha klarat något för att fira, eller?
Håller med. Studentflaken stör ju bara folk. Störande av allmän ordning borde det klassas som. Jag är rätt så ung själv, minns min egen student, det handlar inte om att jag är gammal och bitter. Men jag valde att inte åka flak då heller. Jag åkte båt, och visst, jag hurrade och lät, men bara för att det förväntades av mig. För att folk ifrågasatte varför jag inte åkte med på det svindyra, trånga och alkoholbefläckade flaket.
Vi behöver bättre traditioner för nya studenter. Vad sägs om att anodna en parad? Då blir det mer begränsat i tid och plats, och inte ett flak varje dag under 2 veckors tid.
La Lola skrev 2014-06-13 11:54:22 följande:
Men vad då onödig grej? Gör du aldrig något som helst onödigt? Jo, det gör du garanterat.
Och vad gör det om de har IG, egentligen?
Nä men fatta att det finns de som tycker det är roligt. Jag gjorde det för 20 år sen o tyckte det var underbart o jag blir lika glad varje år jag ser flaken för jag minns hur kul det var!
Jag trodde man firade studenten för att man klarat sina studier. Klarar man inte sina studier, utan måste gå direkt till komvux, så är det ju inte mycket att fira. Det känns falskt. Som att be om julkappar i augusti.
Vissa tycker det är kul, vissa tycker inte det är kul. Men det finns många andra saker än nöje man ska ta hänsyn till. Trafiksäkerheten är en. Huruvida det stör folk och fä onödigt mycket (se mitt förslag om parad på varje ort ovan). Hur mycket det kostar, och om fördelarna överväger nackdelarna. Jag ser många nackdelar med flaken, men inte så många fördelar.