• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Pixxi

Ansluter mig till gruppen och har bf 8 mars. Har en son på 17 månader, bor i norra Stockholm, fyller 27 i år. Har plussat med svaga plus så jag känner mig lite skeptisk än. Men ett plus är väl alltid ett plus? :)

• Maria Theres
    Pixxi skrev 2014-07-03 22:30:59 följande:

Ansluter mig till gruppen och har bf 8 mars. Har en son på 17 månader, bor i norra Stockholm, fyller 27 i år. Har plussat med svaga plus så jag känner mig lite skeptisk än. Men ett plus är väl alltid ett plus? :)

Grattis! Ja ett plus är ett plus :)
  • Petra 334
    ninni84 skrev 2014-07-03 21:26:03 följande:

jag plussade också väldigt väldigt  tidigt, bara dagar efter ägglossning. mitt vul visade inget, hcg provet tydde på graviditet, skall tillbaka för ny provtagning och vul nästa vecka, dock osäkert om vul kommer visa nått, man brukar som tidigast se nått vid vecka 6. går in vecka 5 nästa vecka.

har inga som helst symtom, det hade jag inte heller i början vid min förra graviditet. fick dock ett illamående från helvetet efter vecka 11 som höll i sig till vecka ca 20. önskar ingen det
    symtomen kommer när de kommer, ibland kommer de aldrig. kände aldrig nått i brösten, gör det inte nu heller.

Förra grav kände jag innan jag plussade. Nös och var täppt i näsan hela grav. Började må illa i v7 och mådde så ända till förlossningen, inga mediciner hjälpte. Fick gallsten i v20 och hade klippkort på akuten. Var inlagd 2 ggr och åkte ambulans 1 gång.

Dessutom blev jag igångsatt i v36+6 pga tillväxthämning och att jag inte hade något fostervatten kvar. Spenderade nästan 3 veckor på neo innan vi fick ta med mini hem.

Jag hoppas på en lite mer "normal" grav och förlossning denna gång! :)
  • ninni84
    Petra 334 skrev 2014-07-03 23:00:45 följande:
    Förra grav kände jag innan jag plussade. Nös och var täppt i näsan hela grav. Började må illa i v7 och mådde så ända till förlossningen, inga mediciner hjälpte. Fick gallsten i v20 och hade klippkort på akuten. Var inlagd 2 ggr och åkte ambulans 1 gång.

Dessutom blev jag igångsatt i v36+6 pga tillväxthämning och att jag inte hade något fostervatten kvar. Spenderade nästan 3 veckor på neo innan vi fick ta med mini hem.

Jag hoppas på en lite mer "normal" grav och förlossning denna gång! :)
    själv kände jag inget, har en väldigt oregelbunden cykel, testade inte fören i vecka 7.  Vi hade försök blivit gravida i över 2 år och var så ledsen varje gång ägget inte ville fastna. så jag hade slutat hoppas.

första symtomet var illamåendet som kom som sagt i vecka 11, låg och spydde konstant över hela julhelgen... blev sjukskriven, kunde bara jobba 25%. när illamåendet tillslut försvann vid vecka 20 så började andra saker hända, fick grav.diab. hade länge tjatat om att få göra glucosbelastning utan att få nått gensvar, fick göra ett i vecka 22, lite sent tyckte jag.

vecka 35 började jag få ont i magen, under revbenen, alla jag pratade med sa att det var extrem halsbränna men anade att det var nått annat. skulle på barnmorskebesök när jag var i vecka 35+2, berättade då om min smärta. visade sig att jag hade fått akut havandeskapsförgiftning, hellps. blev direkt inlagd på förlossningen och blev akut snittad efter ett par timmar. mina värden var riktigt dåliga.

Min lilla flicka mådde bra, vägde dock endast 2000g och var väldigt trött. vi låg inne på neo i ungefär 2 veckor och hade sen hemsjukvård i ytligare en månad.

nu har jag en pigg liten flicka på ett år som springer omkring här hemma. hon är fortfarande lite liten för sin ålder men följer sin kurva väldigt bra.

nu hoppas jag bara att jag inte får havandeskapsförgiftning igen. finns en chans att jag får det, den är dock inte lika stor som vid första men lite högre än vad de som inte haft det.  
  • Petra 334
    ninni84 skrev 2014-07-04 00:00:39 följande:
    själv kände jag inget, har en väldigt oregelbunden cykel, testade inte fören i vecka 7.  Vi hade försök blivit gravida i över 2 år och var så ledsen varje gång ägget inte ville fastna. så jag hade slutat hoppas.

första symtomet var illamåendet som kom som sagt i vecka 11, låg och spydde konstant över hela julhelgen... blev sjukskriven, kunde bara jobba 25%. när illamåendet tillslut försvann vid vecka 20 så började andra saker hända, fick grav.diab. hade länge tjatat om att få göra glucosbelastning utan att få nått gensvar, fick göra ett i vecka 22, lite sent tyckte jag.

vecka 35 började jag få ont i magen, under revbenen, alla jag pratade med sa att det var extrem halsbränna men anade att det var nått annat. skulle på barnmorskebesök när jag var i vecka 35+2, berättade då om min smärta. visade sig att jag hade fått akut havandeskapsförgiftning, hellps. blev direkt inlagd på förlossningen och blev akut snittad efter ett par timmar. mina värden var riktigt dåliga.

Min lilla flicka mådde bra, vägde dock endast 2000g och var väldigt trött. vi låg inne på neo i ungefär 2 veckor och hade sen hemsjukvård i ytligare en månad.

nu har jag en pigg liten flicka på ett år som springer omkring här hemma. hon är fortfarande lite liten för sin ålder men följer sin kurva väldigt bra.

nu hoppas jag bara att jag inte får havandeskapsförgiftning igen. finns en chans att jag får det, den är dock inte lika stor som vid första men lite högre än vad de som inte haft det.  
    Fy!

Ja sonen vägde 1905g och var 43cm lång vid födseln, en liten fågelunge. Men nu har han växt på sig och ligger bra på kurvorna :) han är straxt över året med.
  • mamma_amy
    combat90 skrev 2014-07-03 15:01:36 följande:

Tror absolut inte du ska oroa dig. Men jag vet hur de är då jag inte heller känner av något illamående eller annat än. Endast plussat på stickan o har molvärk som kommer och går. Det är så himla olika från olika graviditeter hur man mår.

Jag tror du ska försöka slappna av o njuta av att du faktiskt mår bra nu. Sen kommer nog symtomen när man minst vill;)

Man undrar ju om man verkligen är gravid med de få symtom man har. Men än är vi inte så långt gångna så det är bara at njuta denna första tiden och hålla tummarna på att ärtan växer som den ska och mår bra! :)

tusen tack för svar ;) ja det stämmer nog det ;)
  • jessi84

Usch, nu är jag lite depp =)
    Fick positivt på gravtest jag hade hemma i onsdags. Tog temp bara för att se. Den har legat på 36,4. 36,7. och 36,3 idag =( nu är jag orolig att mensen ska komma, att testet jag gjorde bara visa falskt. Kan det vara så?
    Är rädd att mensen ska komma nu, hoppas verkligen inte det för nu har det börjat gå in mer och mer att vi väntar en knodd.

• carro90

Nu kan jag verkligen tro på att vi ska ha en bebis! Detta va sista testet, nu ska det bara njutas mellan alla vågor av illamående! :)
  • tovemaja
    jessi84 skrev 2014-07-04 04:57:05 följande:

Usch, nu är jag lite depp =)
    Fick positivt på gravtest jag hade hemma i onsdags. Tog temp bara för att se. Den har legat på 36,4. 36,7. och 36,3 idag =( nu är jag orolig att mensen ska komma, att testet jag gjorde bara visa falskt. Kan det vara så?
    Är rädd att mensen ska komma nu, hoppas verkligen inte det för nu har det börjat gå in mer och mer att vi väntar en knodd.

Jessi, jag har använt mig av fertilityriend (tempning plus flytningar) i 2 år och man brukar säga att en temp är ingen temp... man kan ha en diff en dag utan att det betyder någonting. Beror på så mycket, vilken ida man sover på, om du sovit med öppen mun, hur många timmars sömn du fått osv.

Jag själv har haft temp som dippade här för 3 dagar sedan men efter det har den gått upp till "normalt" för mig.

Förstår dock att man kan noja. Jag har bara två symptom, litelite ömma bröst och rapar :)
  • Tjollahopp
    carro90 skrev 2014-07-04 06:18:02 följande:

phpugFWm902267.jpg

Nu kan jag verkligen tro på att vi ska ha en bebis! Detta va sista testet, nu ska det bara njutas mellan alla vågor av illamående! :)

Skönt!!! Men när tog du det ? Idag?

Jag tog mitt cb för en vecka sedan. Då stod det 2-3.

Vår sista mens första dag var ju samma?!? Eller snurrar jag till de? För vi hade bf 6/3
Svar på tråden Bf mars 2015