• Cheriiie

Latensfasen?!

Jag har haft värkar med ca 5 minuter emellan i snart 1 dygn. Åker in till förlossningen igår natt som tydligt märker av mina sammandragningar med hjälp av ett CTG. Massor av sammandragningar men dock oregelbundna.... Först 5min sedan 2min sedan 7min osv...... Barnmorskan säger att jag är i latensfasen och att jag ska gå hem o vila för att jag inte hade öppnat mig något heller. :/

Min fråga till er fina där ute är... Vad kan jag göra för att påskynda det hela? Det gör ju ont!!!! :/ Hur länge är man i den s.k latensfasen då?

Jag var så besviken när hon skickade hem oss :( det är första barnet o är beräknad 26/6. Kan ju inte sova och smärtorna lindras ju inte av nåt!!

• Svar på tråden Latensfasen?!
  • Cheriiie

Fyyyy för detta :( fina ni är som delar med er!

Mina värkar försvann.... Hade oregelbundna värkar i ca 24 timmar och sedan så försvann de! :( Blir så ledsen och besviken. Barnmorskan sa ju att jag var i latensfasen! Men det verkar inte hända något! Min kropp jävlas med mig :( usch vad besviken man blir!

Ni ska vara glada att vattnet går för vissa av er för detta är bara plågsamt!

• mammafia84

Cheriiie de har kommit å gott hos mig så ge inte upp hoppet.

Mitt kan avta å komma nästa dag.

Nu vill ja bara att vattnet ska gå så måt verkligen händer. Men va ska ja göra. Ja gungar, sitter på knä å vickar höfter.

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-21 22:50:19 följande:

Cheriiie de har kommit å gott hos mig så ge inte upp hoppet.

Mitt kan avta å komma nästa dag.

Nu vill ja bara att vattnet ska gå så måt verkligen händer. Men va ska ja göra. Ja gungar, sitter på knä å vickar höfter.

Ja kära du, jag känner detsamma! Hoppas de riktiga värkarna kommer snart för att stanna!

Folk får värkar och sedan är förlossningen igång och inget mer med det! Eller att vattnet går och sedan sätter det igång. Men fan inte att man ska gå och ha ont, sen att det försvinner, kommer och går, kommer och går och bara plågar en!! :( usch...
  • mammafia84

Funderar om ja ska ringa in idag å be om en undersökning för de känns som huvudet är ända ner i öppningen. Men jobbigt att va så "gnällig". Men så har de varit en jobbig graviditet å nu en jobbig tid med värkar

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-22 08:50:53 följande:

Funderar om ja ska ringa in idag å be om en undersökning för de känns som huvudet är ända ner i öppningen. Men jobbigt att va så "gnällig". Men så har de varit en jobbig graviditet å nu en jobbig tid med värkar

Usch :( Stå på dig! De är väldigt bestämda så man får verkligen ligga i... Berätta gärna hur det har gått för dig sedan!!
  • mammafia84

Ja fick värktabletter å en sömntablett så ska ja komma tillbaka imorrn å få antingen en hinnsvepning eller kanske att dom kan ta hål på hinnan. Får se.

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-22 20:40:51 följande:

Ja fick värktabletter å en sömntablett så ska ja komma tillbaka imorrn å få antingen en hinnsvepning eller kanske att dom kan ta hål på hinnan. Får se.

Vad gott för dig mammafia84! :) Håller tummar och tår för dig!!!

Nu kom mina värkar tillbaka också. Nu hoppas jag att det sätter igång och att det inte är något falskt alarm igen...
  • Cheriiie

Nä, nu försvann de igen :/ 4 timmar med värkar (ca 5min emellan) och nu kommer de bara glesare och glesare för att antagligen försvinna igen :( blir så trött! Och ledsen.....

• Anna Hbg

Cheriie: Vet hur drygt det är att bara gå att vänta på att det verkligen ska dra igång men försök att fokusera på priset, din bebis! Oavsett hur det går så kommer den ut på ett eller annat sätt, förr eller senare :) Snart är den här! Tänker på dig och håller tummen! :)

• Angelpuff

Min latensfas började 04 på morgonen i måndags. Vid tio avtog allt och könde inget mer än några få sammandragningar under dagen som inte gjorde ont. Vid 01 på natten/morgonen på tisdagen vaknade jag av att vattnet gick, en timme senare kom värkarna igång och 05:44 i tisdags föddes dottern. (V36+4).

Det är säkert på gång, bada, massera brösten, försök slappna av, gunga höfter etc. Lycka till :)

Svar på tråden Latensfasen?!