• Cheriiie

Latensfasen?!

Jag har haft värkar med ca 5 minuter emellan i snart 1 dygn. Åker in till förlossningen igår natt som tydligt märker av mina sammandragningar med hjälp av ett CTG. Massor av sammandragningar men dock oregelbundna.... Först 5min sedan 2min sedan 7min osv...... Barnmorskan säger att jag är i latensfasen och att jag ska gå hem o vila för att jag inte hade öppnat mig något heller. :/

Min fråga till er fina där ute är... Vad kan jag göra för att påskynda det hela? Det gör ju ont!!!! :/ Hur länge är man i den s.k latensfasen då?

Jag var så besviken när hon skickade hem oss :( det är första barnet o är beräknad 26/6. Kan ju inte sova och smärtorna lindras ju inte av nåt!!

• Svar på tråden Latensfasen?!
  • mammafia84

Jag frågade både läkaren å barnmorskan om det eftersom jag hört så mycket. Å hade det varit dödsfarligt hade dom ju inte fått lov att använda de.
    Men som tur e behövde ja inte mycket utan bara en fjärdedels tablett ð???

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-07 14:10:03 följande:

Jag frågade både läkaren å barnmorskan om det eftersom jag hört så mycket. Å hade det varit dödsfarligt hade dom ju inte fått lov att använda de.
    Men som tur e behövde ja inte mycket utan bara en fjärdedels tablett ð???

Ja, verkligen tur! Har hört så konstiga grejer om cytotec :( Men nu har du ju din fina dotter hos dig o hon mår bra o det är huvudsaken! Ska ni ha fler barn? (:
  • mammafia84

Cheriiie, de vet vi inte än, han hade en dotter sedan innan och ja två barn så får se om de blir fler senare.

• Cheriiie

Mysigt med barn! Underbart att ha en stor familj :) Det är vad jag satsar på! Just nu väntar vi dock på ettan som drar ut på det till det sista :p hehe.

• mammafia84

Ja de e mysigt med stor familj. Våra stora barn e lika gamla så dom har jätte stor nytta av varandra ð???

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-09 11:07:52 följande:

Ja de e mysigt med stor familj. Våra stora barn e lika gamla så dom har jätte stor nytta av varandra ð???

Mysigt:) nu är min dotter oxå född! Äntligen!!
  • Anna Hbg

GRATTIS!!!!!!! Hur gick förlossningen och hur mår er lilla familj? :)

• Cheriiie

Tack vad fina ni är!!

Det gick väl sisådär. Vattnet gick och sedan kom värkarna sakta sakta. Var öppen 3cm när jag kom in vid 4.00 på torsdags morgonen och vid 11 var jag 10cm öppen men hon ville inte glida ner ordentligt så de satte ett värkstimulerande dropp och bara ökade och ökade eftersom det inte hände något. Började krysta vid 12 och efter 5 timmars krystande så var de tvungna att använda sugklocka eftersom det inte gick framåt. Sen så föddes min lilla tös kl 17.53 :) Med sugklockan så gick det undan. Trodde jag skulle dö och att jag skulle råka ut för en sfinkterruptur men fick bara några små bristningar. :) Nu i efterhand var det SÅÅ värt smärtan! Min lilla prinsessa är alldeles underbar.

Tack till er för allt stöd under den här tiden. <3 m

• mammafia84

Cheriiie, så jobbigt men skönt att de gick bra, å att du inte sprack så mycket. Hur mycket vägde din lilla prinsessa?

• Carolina76

Hoppar in här med förhoppning om råd/tips eller rättare sagt om ngn varit med om liknande.

2:a graviditeten, v35+4 idag.

Första graviditeten slutade i akut snitt -12.

Varken öppen, ingen slempropp, inga förvärkar el vattenavgång.

Denna graviditeten: dagen innan midsommar, in med regelbundna sd som inte gjorde speciellt ont, bara jobbigt. Fick bricanyl som stoppade sd. I torsdags, smärtsamma sd, regelbundna, tappen utplånad, stängd, ytterst lite öppen efter 3 timmar, bm fick in fingertoppen, övernattning på fl. Tror jag fick bricanyl samt sömntablett & morfin. Sov som en prinsessa. Fredag hemgång då sd avtagit.

Idag (lördag) segt slemmigt genomskinlig flytning med blodstrimmor varje gång jag gått på toa. Inga regelbundna sd men emellanåt.

Vad tror ni händer nu? Tror ni jag kommer igång snart?

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-12 20:20:57 följande:

Cheriiie, så jobbigt men skönt att de gick bra, å att du inte sprack så mycket. Hur mycket vägde din lilla prinsessa?

Min lilla prinsessa vägde 3764g :D trots 14 dagar över tiden!! Wiie! O alldeles perfekt!
  • Carolina76

Uppdatering: nu har definitivt slemproppen gått. Ringt till närmsta fl & ska återkomma då jag ej är nära det sjukhuset jag tillhör, så de har ringt & bett om min journal.

• Cheriiie
    Carolina76 skrev 2014-07-12 23:02:05 följande:

Uppdatering: nu har definitivt slemproppen gått. Ringt till närmsta fl & ska återkomma då jag ej är nära det sjukhuset jag tillhör, så de har ringt & bett om min journal.

Det är väldigt svårt att säga. Jag hade också tidiga sammandragningar men förlossningen kom inte igång ändå. Och slemproppen lossnade i omgångar under 2 veckors tid. Sen gick vattnet och då förstod jag att det var dags.
Svar på tråden Latensfasen?!