• Cheriiie

Latensfasen?!

Jag har haft värkar med ca 5 minuter emellan i snart 1 dygn. Åker in till förlossningen igår natt som tydligt märker av mina sammandragningar med hjälp av ett CTG. Massor av sammandragningar men dock oregelbundna.... Först 5min sedan 2min sedan 7min osv...... Barnmorskan säger att jag är i latensfasen och att jag ska gå hem o vila för att jag inte hade öppnat mig något heller. :/

Min fråga till er fina där ute är... Vad kan jag göra för att påskynda det hela? Det gör ju ont!!!! :/ Hur länge är man i den s.k latensfasen då?

Jag var så besviken när hon skickade hem oss :( det är första barnet o är beräknad 26/6. Kan ju inte sova och smärtorna lindras ju inte av nåt!!

• Svar på tråden Latensfasen?!
  • Cheriiie

Tack för att ni finns och för att ni stöttar och delar med er av era erfarenheter! Hoppas det kommer igång snart.

Var ute och gick i över 2 timmar igår, men det hjälpte inte. :( Har bara VÄLDIGT ont i mina fogar att jag knappt kan röra mig nu, hehe.

Min mamma födde mig 2 veckor för tidigt så jag har gått och trott att jag också kommer föda för tidigt, men icke sa nicke.. Har bf på torsdag. :)

• mammafia84

Här sitter jag igen på den akuta mottagningen å ska få träffa läkare. Förhoppningsvis samma läkare som förra veckan.
    Hoppas hoppas dom gör nåt nu.
    Hade så mycket värkar igår men de ökar lixom aldrig ö blir på "riktigt".

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-23 10:50:23 följande:

Här sitter jag igen på den akuta mottagningen å ska få träffa läkare. Förhoppningsvis samma läkare som förra veckan.
    Hoppas hoppas dom gör nåt nu.
    Hade så mycket värkar igår men de ökar lixom aldrig ö blir på "riktigt".

Vad hände mammafia84? Vad sa läkaren?
  • Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-23 19:35:23 följande:

Ja går hjälp att bli igångsatt imorrn tack å lov. :)

Nämen gud, så härligt! Hör gärna av dig sen och berätta hur allt har gått! :) Håller tummarna för dig!!!!

Själv får man vänta ett tag till. Jag har inte fått några värkar idag i alla fall.... Det dröjer nog ett tag till för mig. Försöker hålla tålamodet uppe.... Fast måste säga att det är svårt....
  • mammafia84

Tack :)

Hoppas dina värkar kommer igång snart.

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-23 22:55:16 följande:

Tack :)

Hoppas dina värkar kommer igång snart.

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
    Ja :) Nu gick slemproppen eller en bit av den i alla fall :o Hoppas!!!
  • Anonym (Fia)

Latensfasen kan vara lååååång! Jag fick första känningarna torsdag kväll när min son föddes och sen tog det ända till måndag innan han kom. Det var segt! Men det är inget att göra, vi hade telefonkontakt med förlossningen men åkte aldrig in, det var inte någon ide. Jag hade säkert ändå bara blivit hemskickad för trots alla dygn med värkar till och från hade jag bara öppnat mig 4cm när vi kom in. Då känner man sig väldigt pigg och energisk inför fortsättningen, eller hur

Lycka till hörrni, så småningom har ni era små bebisar!!

• mammafia84

Jag är helt knäckt. Kom in till förlossningen vid 16 för att bli igångsatt.
    Hann bli inskriven, undersökt å skulle precis få första tabletten. Så kom läkaren in å sa att de va kaos å fullt på alla förlossningar i Skåne så ja va tyvärr tvungen att åka hem å låta min igångsättning bli uppskjuten ð???
    Så nu sitter ja hemma å väntar återigen på en plats. Gaaah :(

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-25 08:52:25 följande:

Jag är helt knäckt. Kom in till förlossningen vid 16 för att bli igångsatt.
    Hann bli inskriven, undersökt å skulle precis få första tabletten. Så kom läkaren in å sa att de va kaos å fullt på alla förlossningar i Skåne så ja va tyvärr tvungen att åka hem å låta min igångsättning bli uppskjuten ð???
    Så nu sitter ja hemma å väntar återigen på en plats. Gaaah :(

Nä :(( Vad tråkigt! Gud..... Hur länge måste du vänta nu då? Du har ju ont! Varför sa du inte till läkaren?!
Svar på tråden Latensfasen?!