• Cheriiie

Latensfasen?!

Jag har haft värkar med ca 5 minuter emellan i snart 1 dygn. Åker in till förlossningen igår natt som tydligt märker av mina sammandragningar med hjälp av ett CTG. Massor av sammandragningar men dock oregelbundna.... Först 5min sedan 2min sedan 7min osv...... Barnmorskan säger att jag är i latensfasen och att jag ska gå hem o vila för att jag inte hade öppnat mig något heller. :/

Min fråga till er fina där ute är... Vad kan jag göra för att påskynda det hela? Det gör ju ont!!!! :/ Hur länge är man i den s.k latensfasen då?

Jag var så besviken när hon skickade hem oss :( det är första barnet o är beräknad 26/6. Kan ju inte sova och smärtorna lindras ju inte av nåt!!

• Svar på tråden Latensfasen?!
  • mammafia84

Ja vet inte hur länge ja får vänta. Ringde på morgonen. Så sa dom ring senare å ja e rädd för att de kommer fortsätta så.
    Ja har inte tillräckligt ont tyvärr. Får sovdoser med hem bara hela tiden. :/

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-25 12:17:26 följande:

Ja vet inte hur länge ja får vänta. Ringde på morgonen. Så sa dom ring senare å ja e rädd för att de kommer fortsätta så.
    Ja har inte tillräckligt ont tyvärr. Får sovdoser med hem bara hela tiden. :/

:( Hoppas allt löser sig för dig mammafia84!
  • mammafia84

Igår kl 16 ringde ja å fick besked att komma in direkt. Blev igångsatt halv 6, börja få värkar vid 6 halv sju. Sen gick de undan å min flicka föddes kl 22.33.
    Hann med en fjärde dels cytotec tablett bara ð???

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-26 01:51:04 följande:

Igår kl 16 ringde ja å fick besked att komma in direkt. Blev igångsatt halv 6, börja få värkar vid 6 halv sju. Sen gick de undan å min flicka föddes kl 22.33.
    Hann med en fjärde dels cytotec tablett bara ð???

GRATTIS!!!!! :D
  • Cheriiie

Nu vet jag inte om du har fler barn eller om det var ditt första barn. Berätta gärna om din förlossning :) (om du vill) Det verkar ha gått riktigt smidigt!

• mammafia84

Detta va mitt tredje barn å andra barnet för 8 år sedan gick oxå snabbt efter en igångsättning med dropp.

Ja fick en fjärdedels tablett cytotec kl 17.30. Efter ca en timme hade ja regelbundna värkar men dom gjorde inte ont.
    Sen kl 21 va dom med 3 min mellanrum börja göra mer ont. 21.30 va de smärta hela tiden så ja fick lustgas 50/50.
    Kl 22 va ja öppen ca 6 cm
    22.15 fick ja lustgas på högsta.
    22.33 e hon uteð???
    Så den sista halvtimmen va hemskt jobbig

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-06-26 14:50:32 följande:

Detta va mitt tredje barn å andra barnet för 8 år sedan gick oxå snabbt efter en igångsättning med dropp.

Ja fick en fjärdedels tablett cytotec kl 17.30. Efter ca en timme hade ja regelbundna värkar men dom gjorde inte ont.
    Sen kl 21 va dom med 3 min mellanrum börja göra mer ont. 21.30 va de smärta hela tiden så ja fick lustgas 50/50.
    Kl 22 va ja öppen ca 6 cm
    22.15 fick ja lustgas på högsta.
    22.33 e hon uteð???
    Så den sista halvtimmen va hemskt jobbig

Gud vad mysigt! Grattis :) Jag har BF idag och här verkar det inte hända ngt idag iaf.... Grattis igen!
  • Cheriiie

Det var en jäkla lång latensfas..... Är på bf+5 idag och jag ORKAR INTE VÄNTA MER!! :) hehe. Man är riktigt otålig nu!!

Svar på tråden Latensfasen?!