mammafia84 skrev 2014-07-07 08:41:09 följande:
Man saknar ju absolut inte de jobbiga med att va gravid men de är ju mysigt att känna barnet röra sig där inne. Å förlossningen va underbar, ögonblicket då ens barn kommer upp på magen skulle ja kunna göra om tusen gånger ð???
Ja jag är rätt återhämtad nu, orkar inte gå längre sträckor för då blir ja trött å fogarna gör ont. Men annars känner ja mig nästan som vanligt, blöder väldigt lite och mina 12 gravidkilo e borta.
Förstår att du längtar, snart får du oxå mysa bebis ð???
Men nu rör hon sig utanför magen istället!! :) Vad skönt att återhämtningen gått bra. Själv har jag gått upp närmare 30kg, men samlat på mig massvis med vätska.. Känns som någon pumpat upp mig, ungefär som en ballong. Alldeles svullen blir jag så fort det är varmt o när jag rör mig! Det gör ju så ont också när man svullnar! Kan inte gå på fötterna, benen värker och fingrarna kan man inte ens böja.... Usch! Trodde faktiskt det skulle vara lite lättare att vara gravid men det är faktiskt rätt jobbigt!
Nu är det inte långt kvar tills det är fredag. Hoppas man har öppnat sig lite så att igångsättningen går snabbt. Annars måste man vänta på att livmoderhalsen ska mogna och öppna sig och jag vet inte vad! Men kanske så sätter det igång innan fredag av sig själv, men jag har ställt mig in på en igångsättning!
Skönt att du mår bra mammafia84 för övrigt, och tack för ditt stöd!