• Cheriiie

Latensfasen?!

Jag har haft värkar med ca 5 minuter emellan i snart 1 dygn. Åker in till förlossningen igår natt som tydligt märker av mina sammandragningar med hjälp av ett CTG. Massor av sammandragningar men dock oregelbundna.... Först 5min sedan 2min sedan 7min osv...... Barnmorskan säger att jag är i latensfasen och att jag ska gå hem o vila för att jag inte hade öppnat mig något heller. :/

Min fråga till er fina där ute är... Vad kan jag göra för att påskynda det hela? Det gör ju ont!!!! :/ Hur länge är man i den s.k latensfasen då?

Jag var så besviken när hon skickade hem oss :( det är första barnet o är beräknad 26/6. Kan ju inte sova och smärtorna lindras ju inte av nåt!!

• Svar på tråden Latensfasen?!
  • Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-05 21:54:44 följande:

Cheriiie hur går det för dig?

Ja du, mammafia84.... Om några minuter går jag in på bf+10.... Har fått en tid för igångsättning på fredag, men hoppas innerligt att förlossningen kommer igång innan dess.... :( Då kommer jag vara i v 42+0. Detta är inte roligt någonstans :(( Tack för att du tänker på mig!!!
  • mammafia84

Cheriiie stackare, ja hoppas de kommer igång innan fredag. Långt dit ju.
    Hur mår du annars?

• 3skabli4

När jag väntade mitt första barn så började jag öppna mig 2 veckor innan hon kom, så 2 cm öppnande tog 2 veckor. Givetvis hade jag inte starka värkar under den tiden. Mest små smärtsamma sammandragningar helt oregelbundet.

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-06 09:45:20 följande:

Cheriiie stackare, ja hoppas de kommer igång innan fredag. Långt dit ju.
    Hur mår du annars?

Ja, hoppas det :)) För övrigt så är det väl det vanliga... Förvärkar som kommer och går men det händer ingenting... Fogar o rygg som värker. Svårt att vända mig i sängen och ta mig upp från liggande när jag ska på toa på nätterna.. Gud så ont det gör :( flytningar som bara den. Värmen som dödar mig ska vi inte ens tala om... Men annars är det väl bra, haha :) Gud vad jag gnäller! Men förhoppningsvis inte långt kvar nu. Hur går det för dig o din snutt där hemma? :)
  • mammafia84

Usch ja lider med dig Cheriiie. Hade de så innan min lilla tjej föddes.
    Fast nu saknar ja stan den gravida tiden trots att den va jobbig ð??ð???

Jo de går bra, värmen e jobbig för oss å hon vill ligga nära å ammas hela tiden. Men man får va glad att de iaf e sommar ð???

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-06 20:37:26 följande:

Usch ja lider med dig Cheriiie. Hade de så innan min lilla tjej föddes.
    Fast nu saknar ja stan den gravida tiden trots att den va jobbig ð??ð???

Jo de går bra, värmen e jobbig för oss å hon vill ligga nära å ammas hela tiden. Men man får va glad att de iaf e sommar ð???

Haha aww, varför saknar du den gravida tiden? Värmen är absolut jobbig, men man ska ju alltid ha något att klaga på! Hehe :)

Har du återhämtat dig efter förlossningen? Jag vill också mysa med min bebis!!! :( Blir så avis! :))
  • mammafia84

Man saknar ju absolut inte de jobbiga med att va gravid men de är ju mysigt att känna barnet röra sig där inne. Å förlossningen va underbar, ögonblicket då ens barn kommer upp på magen skulle ja kunna göra om tusen gånger ð???

Ja jag är rätt återhämtad nu, orkar inte gå längre sträckor för då blir ja trött å fogarna gör ont. Men annars känner ja mig nästan som vanligt, blöder väldigt lite och mina 12 gravidkilo e borta.

Förstår att du längtar, snart får du oxå mysa bebis ð???

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-07 08:41:09 följande:

Man saknar ju absolut inte de jobbiga med att va gravid men de är ju mysigt att känna barnet röra sig där inne. Å förlossningen va underbar, ögonblicket då ens barn kommer upp på magen skulle ja kunna göra om tusen gånger ð???

Ja jag är rätt återhämtad nu, orkar inte gå längre sträckor för då blir ja trött å fogarna gör ont. Men annars känner ja mig nästan som vanligt, blöder väldigt lite och mina 12 gravidkilo e borta.

Förstår att du längtar, snart får du oxå mysa bebis ð???

Men nu rör hon sig utanför magen istället!! :) Vad skönt att återhämtningen gått bra. Själv har jag gått upp närmare 30kg, men samlat på mig massvis med vätska.. Känns som någon pumpat upp mig, ungefär som en ballong. Alldeles svullen blir jag så fort det är varmt o när jag rör mig! Det gör ju så ont också när man svullnar! Kan inte gå på fötterna, benen värker och fingrarna kan man inte ens böja.... Usch! Trodde faktiskt det skulle vara lite lättare att vara gravid men det är faktiskt rätt jobbigt!

Nu är det inte långt kvar tills det är fredag. Hoppas man har öppnat sig lite så att igångsättningen går snabbt. Annars måste man vänta på att livmoderhalsen ska mogna och öppna sig och jag vet inte vad! Men kanske så sätter det igång innan fredag av sig själv, men jag har ställt mig in på en igångsättning!

Skönt att du mår bra mammafia84 för övrigt, och tack för ditt stöd!
  • mammafia84

Cheriiie usch vad ja lider med dig.
    I denna värmen va de ingen hit att va gravid men ja slapp iaf den vätske samlingen.

Ja hade öppnat mig ca 2 cm å hade drygt 3 cm kvar av tappen så fick börja med cytotec. Men som tur e behövde ja bara 1/4 tablett.

• Cheriiie
    mammafia84 skrev 2014-07-07 12:47:06 följande:

Cheriiie usch vad ja lider med dig.
    I denna värmen va de ingen hit att va gravid men ja slapp iaf den vätske samlingen.

Ja hade öppnat mig ca 2 cm å hade drygt 3 cm kvar av tappen så fick börja med cytotec. Men som tur e behövde ja bara 1/4 tablett.

Cytotec är ju livsfarligt för bebisen? Det är ju ett läkemedel för magsår som även används vid aborter! Livsfarligt för bebisen? Står massor om det om du söker på google! :/ Gott och tur att allt gick bra för er, men jag hade aldrig velat stoppa i mig cytotec efter allt som man läst. :/
Svar på tråden Latensfasen?!