• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-04-22 19:42:52 följande:

Åååå jag blir galen! Min lilla verkar fortfarande ha ont i öronen :( Hon är jättegnällig och klänger på mig 24/7, tar sig för ena örat stup i ett, blöjbytena sker numera ståendes och nätterna är katastrof eftersom hon inte vill ligga ner. I morgon blir det att ringa vc igen och höra om den där remissen till ÖNH. Det hade varit skönt om hon kunde bli frisk nu :(

Så jobbigt för både mamma och bebis när dom är sjuka. Jag hade en feberfri men ändå gnällig pojke i morse, lite förhöjd temp under dagen och lite kass matlust. Men det verkar bli bättre nu! <3
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-04-22 21:40:33 följande:
    Så jobbigt för både mamma och bebis när dom är sjuka. Jag hade en feberfri men ändå gnällig pojke i morse, lite förhöjd temp under dagen och lite kass matlust. Men det verkar bli bättre nu! <3
    Vad skönt att det är på bättringsvägen för er :)

A verkar lite gladare idag så vi får väl se om jag ringer eller ej. Det kan tydligen göra ont i öronen vid tandsprickning också och vi har en liten tand till som är på väg så det kan ju vara det....hoppas hoppas :/
  • nica

Kela, hur är de med lillan ikväll? Bättre med öronen?

Soffipropp skönt att din lille verkar bättre :')

• Kela1981

Natten har varit kaos men sambon tog henne så jag har fått sova. Han jobbar hela helgen så då har jag ingen hjälp. Tycker jag kan se en tand till som nästan är igenom så jag hoppas på att det är det som stör henne och inte öronen. Väntar fortfarande på tid hos ÖNH och jag börjar bli ganska otålig :/

• soffipropp1987

Från att vara pigg glad och äta så bra, så har L tappat matlusten och typ vägrar ens smaka på maten. Har man väl fått i honom en sked så går iallafall halva portionen ner innan det är stopp. Verkar som att tand nummer 6 är på väg också.

Sen är han så har han äntligen fattat det här med krypställning! Men han kommer ingenstans... Tog dock första kryptaget i morse så det släpper kanske snart!

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-04-25 15:21:08 följande:

Från att vara pigg glad och äta så bra, så har L tappat matlusten och typ vägrar ens smaka på maten. Har man väl fått i honom en sked så går iallafall halva portionen ner innan det är stopp. Verkar som att tand nummer 6 är på väg också.

Sen är han så har han äntligen fattat det här med krypställning! Men han kommer ingenstans... Tog dock första kryptaget i morse så det släpper kanske snart!

Oj oj oj...hoppas tanden snart bryter igenom så han får äta igen stackarn :( Alice äter sämre än innan men så är hon ett matvrak av rang så det går ingen nöd på henne direkt ;) Tror här är en tant till på väg också, puh....har precis repat mig från förra :/

Krypandet kommer nog fortare än du tror! Här gick det över en natt. Nu är hon istället på väg att gå själv(!), helt galet. Idag stod hon vid soffbordet och släppte taget för att se om hon kunde stå själv och såg hyfsat nöjd ut när hon klarade det ha ha ha....

Våra bebisar är inte så mycket bebisar längre :)
  • smalljey

Hej tjejer!

Det var länge sen jag skrev nåt här men är inne och läser lite ibland. Min lilla tjej sover äntligen ganska bra, om ni minns så vaknade hon ju konstant genom hela nätterna. Dock har hon haft några jobbiga nätter precis nu när tand nr 3 har tagit sig igenom och hon haft sin andra förkylning någonsin. Men den var över på 2 dygn tack och lov

Hon är 73,5cm lång och väger ca 9,5kg och hon springer nu. Jag skojar inte. Hon lärde sig gå precis innan hon blev 9 månader och nu går hon helt själv ute och springer gärna. Hennes favoritlek är när jag jagar henne och hon får springa, då tjuter hon av skratt <3 hon säger inga ord än, men pratar med en oändligt massa ljud och smackar med munnen när hon vill ha mat eller vatten. Hon klappar händerna och ställer sig upp och dansar när hon hör musik och hon letar efter nappen när man frågar vart den är (SÅ gulligt!!).

Kan ni förstå att våra små snart är 1 år?! Heeelt galet! De är snart inga bebisar längre utan börjar bli barn verkligen. Så jäkla häftigt! Kram på er alla!

• soffipropp1987
    smalljey skrev 2015-04-27 00:28:22 följande:

Hej tjejer!

Det var länge sen jag skrev nåt här men är inne och läser lite ibland. Min lilla tjej sover äntligen ganska bra, om ni minns så vaknade hon ju konstant genom hela nätterna. Dock har hon haft några jobbiga nätter precis nu när tand nr 3 har tagit sig igenom och hon haft sin andra förkylning någonsin. Men den var över på 2 dygn tack och lov smile1.gif

Hon är 73,5cm lång och väger ca 9,5kg och hon springer nu. Jag skojar inte. Hon lärde sig gå precis innan hon blev 9 månader och nu går hon helt själv ute och springer gärna. Hennes favoritlek är när jag jagar henne och hon får springa, då tjuter hon av skratt <3 hon säger inga ord än, men pratar med en oändligt massa ljud och smackar med munnen när hon vill ha mat eller vatten. Hon klappar händerna och ställer sig upp och dansar när hon hör musik och hon letar efter nappen när man frågar vart den är (SÅ gulligt!!).

Kan ni förstå att våra små snart är 1 år?! Heeelt galet! De är snart inga bebisar längre utan börjar bli barn verkligen. Så jäkla häftigt! Kram på er alla!

Wow!

Hon är verkligen snabb! Här har L precis lärt sig att sätta sig upp från att ligga på mage, ställa sig upp mot saker och att stå i krypställning :)
  • Kela1981

I dag tog Alice sina första steg!!!! Här går det undan minsann! Hon är galet ostadig och det är inte många i taget men ändå. Så sjukt stolt man blir :D

• nica
    Kela1981 skrev 2015-04-27 19:31:14 följande:

I dag tog Alice sina första steg!!!! Här går det undan minsann! Hon är galet ostadig och det är inte många i taget men ändå. Så sjukt stolt man blir :D

Så duktig hon är <3
Svar på tråden Junibebisar 2014