Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Åååå jag blir galen! Min lilla verkar fortfarande ha ont i öronen :( Hon är jättegnällig och klänger på mig 24/7, tar sig för ena örat stup i ett, blöjbytena sker numera ståendes och nätterna är katastrof eftersom hon inte vill ligga ner. I morgon blir det att ringa vc igen och höra om den där remissen till ÖNH. Det hade varit skönt om hon kunde bli frisk nu :(
Kela, hur är de med lillan ikväll? Bättre med öronen?
Soffipropp skönt att din lille verkar bättre :')
Natten har varit kaos men sambon tog henne så jag har fått sova. Han jobbar hela helgen så då har jag ingen hjälp. Tycker jag kan se en tand till som nästan är igenom så jag hoppas på att det är det som stör henne och inte öronen. Väntar fortfarande på tid hos ÖNH och jag börjar bli ganska otålig :/
Från att vara pigg glad och äta så bra, så har L tappat matlusten och typ vägrar ens smaka på maten. Har man väl fått i honom en sked så går iallafall halva portionen ner innan det är stopp. Verkar som att tand nummer 6 är på väg också.
Sen är han så har han äntligen fattat det här med krypställning! Men han kommer ingenstans... Tog dock första kryptaget i morse så det släpper kanske snart!
Från att vara pigg glad och äta så bra, så har L tappat matlusten och typ vägrar ens smaka på maten. Har man väl fått i honom en sked så går iallafall halva portionen ner innan det är stopp. Verkar som att tand nummer 6 är på väg också.
Sen är han så har han äntligen fattat det här med krypställning! Men han kommer ingenstans... Tog dock första kryptaget i morse så det släpper kanske snart!
Hej tjejer!
Det var länge sen jag skrev nåt här men är inne och läser lite ibland. Min lilla tjej sover äntligen ganska bra, om ni minns så vaknade hon ju konstant genom hela nätterna. Dock har hon haft några jobbiga nätter precis nu när tand nr 3 har tagit sig igenom och hon haft sin andra förkylning någonsin. Men den var över på 2 dygn tack och lov
Hon är 73,5cm lång och väger ca 9,5kg och hon springer nu. Jag skojar inte. Hon lärde sig gå precis innan hon blev 9 månader och nu går hon helt själv ute och springer gärna. Hennes favoritlek är när jag jagar henne och hon får springa, då tjuter hon av skratt <3 hon säger inga ord än, men pratar med en oändligt massa ljud och smackar med munnen när hon vill ha mat eller vatten. Hon klappar händerna och ställer sig upp och dansar när hon hör musik och hon letar efter nappen när man frågar vart den är (SÅ gulligt!!).
Kan ni förstå att våra små snart är 1 år?! Heeelt galet! De är snart inga bebisar längre utan börjar bli barn verkligen. Så jäkla häftigt! Kram på er alla!
Hej tjejer!
Det var länge sen jag skrev nåt här men är inne och läser lite ibland. Min lilla tjej sover äntligen ganska bra, om ni minns så vaknade hon ju konstant genom hela nätterna. Dock har hon haft några jobbiga nätter precis nu när tand nr 3 har tagit sig igenom och hon haft sin andra förkylning någonsin. Men den var över på 2 dygn tack och lov ![]()
Hon är 73,5cm lång och väger ca 9,5kg och hon springer nu. Jag skojar inte. Hon lärde sig gå precis innan hon blev 9 månader och nu går hon helt själv ute och springer gärna. Hennes favoritlek är när jag jagar henne och hon får springa, då tjuter hon av skratt <3 hon säger inga ord än, men pratar med en oändligt massa ljud och smackar med munnen när hon vill ha mat eller vatten. Hon klappar händerna och ställer sig upp och dansar när hon hör musik och hon letar efter nappen när man frågar vart den är (SÅ gulligt!!).
Kan ni förstå att våra små snart är 1 år?! Heeelt galet! De är snart inga bebisar längre utan börjar bli barn verkligen. Så jäkla häftigt! Kram på er alla!
I dag tog Alice sina första steg!!!! Här går det undan minsann! Hon är galet ostadig och det är inte många i taget men ändå. Så sjukt stolt man blir :D
I dag tog Alice sina första steg!!!! Här går det undan minsann! Hon är galet ostadig och det är inte många i taget men ändå. Så sjukt stolt man blir :D