• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak

Nica javisst jag kan alla dagar utom onsdag, men vi är fortfarande lite förkylda?

Om ni är helt friska är det ju dumt att komma med förkylning.

• ellami

Tyvärr kan inte mannen vabba/ta fp då han pluggar, inte jobbar, och nu har han fullt upp med ex-jobbet (examensarbete) så han kunde verkligen inte stanna hemma :( som tur är känner jag mig inte riktigt lika utslagen idag trots att jag fortfarande är väldigt trött och har ont i kroppen. Sov inget inatt heller pga att jag inte kunde somna av värken i benen och huvudet, så typiskt.

Min gosse säger inte heller så mycket, massa ljud utan mening :) mamma säger han iaf och baba (pappa)!

• Kela1981

Nica & Asjak; febern är tillbaka hos Alice och i morse tyckte jag det såg ut som att det hade runnit goja ur örat på henne så nu ska vi tillbaka till vc i eftermiddag och se vad som fattas henne. Jag tror på öroninflammation :( Så vi kan tyvärr inte denna veckan, vi satsar på att kurera oss istället. Jag är dessutom genomförkyld och har haft huvudvärk i snart en vecka :( Så jäkla trött på detta nu!!!

• Asjak

Men stackars Alice och dig :(

Fick ni någon medicin?

Kurera er så kan dom få leka när alla är krya igen, då kan jag baka något denna gången

• Kela1981

Ja hon fick Kåvepenin så det känns bra att kunna ge henne något så hon blir bättre. Trodde inte dom gav penicillin till så små faktiskt. Var lite beredd att kriga mig till medicinen :) Med hennes öroninflammation, min förkylning och sömnbrist så känner jag mig helt dränerad och denna veckan är sambons långa jobbvecka :( Svärmor har erbjudit sig att hjälpa till men det känns inte bra att lämna bort henne när hon är sjuk för då är hon mammigare än någonsin :/

• ellami
    Kela1981 skrev 2015-03-23 16:31:02 följande:

Ja hon fick Kåvepenin så det känns bra att kunna ge henne något så hon blir bättre. Trodde inte dom gav penicillin till så små faktiskt. Var lite beredd att kriga mig till medicinen :) Med hennes öroninflammation, min förkylning och sömnbrist så känner jag mig helt dränerad och denna veckan är sambons långa jobbvecka :( Svärmor har erbjudit sig att hjälpa till men det känns inte bra att lämna bort henne när hon är sjuk för då är hon mammigare än någonsin :/

Usch krya på er! Jag förstår dig fullt ut! Är väl i en liknande sits. Knappt sovit något på en månad och nu denna jäkla influensa. Har aldrig varit såhär sjuk i mitt liv känns det som. Febern ger inte med sig varken för mig eller lillen, vi är snart inne på dygn 3. Värken i kroppen låter mig inte sova och hostan är så hemsk att det känns som jag skadat mina luftrör, gör så ont! Idag har jag legat på golvet hela dagen och lillen har lekt omkring mig. Det är med stooor ansträngning jag lyckats byta blöja.

Börjar dessutom oroa mig för den lilla i magen :/ känns ärligt talat inte bra med både denna höga feber och att jag tar maxdosen av alvedon såhär tidigt i grav..

Hoppas det vänder för oss båda snart och att vi alla blir friska <3
  • Kela1981
    ellami skrev 2015-03-23 20:08:50 följande:
    Usch krya på er! Jag förstår dig fullt ut! Är väl i en liknande sits. Knappt sovit något på en månad och nu denna jäkla influensa. Har aldrig varit såhär sjuk i mitt liv känns det som. Febern ger inte med sig varken för mig eller lillen, vi är snart inne på dygn 3. Värken i kroppen låter mig inte sova och hostan är så hemsk att det känns som jag skadat mina luftrör, gör så ont! Idag har jag legat på golvet hela dagen och lillen har lekt omkring mig. Det är med stooor ansträngning jag lyckats byta blöja.

Börjar dessutom oroa mig för den lilla i magen :/ känns ärligt talat inte bra med både denna höga feber och att jag tar maxdosen av alvedon såhär tidigt i grav..

Hoppas det vänder för oss båda snart och att vi alla blir friska <3
    Fy! Hoppas ni mår bättre snart <3

Nackdelen med graviditeten är väl att du inte kan ta vilken medicin du vill :( Allting löser sig till slut men just nu är det rätt jobbigt. Krya på oss <3
  • nica

Kela hoppas penicillinet hjälper och hon blir bättre snabbt. Krya på henne.

Ellami hoppas du snart blir frisk. Förstår att du känner dig orolig men de ska nog inte vara någon fara.

Asjak kanske kan se på fredag isf?

• Asjak

Kela har medicinen börjat verka?

Ellami när ja va gravid så var jag super sjuk i influensa två gånger samt krossade tre fingrar och fick äta maxdosen alvedon och det gick bra så oroa dig inte.

Nica javisst vill vi det men är det okej då,för isabelle hostar och snorar en del men är pigg och glad. Vill ju inte att hon smittar er heller :)

Svar på tråden Junibebisar 2014