Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hoppas du får en bra dag på jobbet Nica! Jag längtar tillbaka till mitt men det hinner väl vända tills det är dags ;)
Vi har full rulle hela påsken. Middag hos min pappa på fredag, mamma på lördagen och sambons familj på söndagen. Längtar faktiskt efter att få träffa alla igen <3
Någon annan som har ett barn som reagerar på fullmåne? Alice blir helt omöjlig på nätterna :(
Någon annan som har ett barn som reagerar på fullmåne? Alice blir helt omöjlig på nätterna :(
Dottern har sovit orolig några nätter nu och vill inte sova i sin säng, sjukt jobbigt! Sen har man jobbat massa på de så man är ju lagom mör:-P
Min lilla loppa har hittat så fina ljud nu så man får ont i öronen hoppas hon snart slutar med de hahaha
påsken här har eller blir inget speciellt få jag bara vill ta de lugnt börjar jobba den 14:de så vill passa på att njuta av lugnet
Funderar på att köpa en baby traven Amsterdam.
Min lilla galning går en gel del nu och tror man kan räkna de som att hon går nu
Dottern har sovit orolig några nätter nu och vill inte sova i sin säng, sjukt jobbigt! Sen har man jobbat massa på de så man är ju lagom mör:-P
Min lilla loppa har hittat så fina ljud nu så man får ont i öronen hoppas hon snart slutar med de hahaha
påsken här har eller blir inget speciellt få jag bara vill ta de lugnt börjar jobba den 14:de så vill passa på att njuta av lugnet ![]()
Funderar på att köpa en baby traven Amsterdam.
Min lilla galning går en gel del nu och tror man kan räkna de som att hon går nu ![]()
Nu i påskhelgen åkte båda mina hästar. Jag har lagt en timme om dagen i stallet med L i släptåg, tycker det är skönt att komma hemifrån iallafall en gång om dagen. Vad gör ni om dagarna? Jag har förutom promenader inte kommit på något bra att göra. Idag ska vi till öppna förskolan.
Öppna förskolan är vi på två gånger i veckan och dom andra dagarna brukar vi kunna hitta någon som vill hälsa på eller bli påhälsad. Tycker det är ganska skönt att ha en eller två dagar i veckan med inget planerat så att man bara får vara hemma också och slappa tillsammans. Annars jagar jag väl mest Alice runt huset nu när hon kryper ;)
10-månaders koll idag:
70 cm lång
8080 gram
Inte störst i världen med andra ord ;)
Här har vi inte kontroll igen förrän vid ett år.
Nu har jag jobbat i snart två månader och det fungerar så bra här hemma. Pappa och bebis stortrivs tillsammans och det är SÅ SKÖNT att hon inte bryr sig om det är jag eller pappan som tar hand om henne. Hon är lika glad i båda. Det är en sådan befrielse för mig.
Precis som er andra är det här nu full fart. Stå och gå (med stöd) och klättra som en galning. Jag är imponerad att hennes pappa orkar (och imponerad av er också). Man blir lite bortskämd när man är på jobb även om jag såklart nästan springer hem om eftermiddagen för att hinna vara med henne så mycket som möjligt.
Sömnmässigt fortsätter hon sova i egen säng, men vaknar ibland och då är vi inne hos henne till hon somnar om. Känns helt ok eftersom vi kan alternera vem som går in. Det är inte bara jag som kan trösta henne.
Vi köpte nyss en babyjogger city elite att ha som resevagn, men den funkar väldigt bra också som vardagsvagn i stan.
Amelia kul att höra att de går så bra
Börjar jobba om 6 dagar och är blandade känslor
tyvärr så jobbar jag till 6 på kvällarna så hinner kanske inte hem till lillan har somnat
Kela så liten hon är, tror min lilla är runt 70 cm och 8,6kg så lite rundare
För min del har de varit dåligt med öppna förskolan då lillan inte varit intresserad av de andra barnen ( för lugnt tempo tror jag hehe)
Känns som man har fullt upp hela tiden så vi försöker njuta av lite hemma tid nu innan jag börjar jobba