Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
efter många om & men vaccinerades vår pojk igår. Han fick inte rotavirus vaccinet så detta (3 månaders men uppskjutet han är snart 5) var det första. Dock tog vi enbart kombivaccinet, inte pneumokocker.
Fick veta att han skulle sova kanske som aldrig förr av utmattning.
Istället vaknar han varje kvart sen han somnade kl 20. Nu stökar & bökar han precis varje sekund. Sover lätt och oroligt. Ingen feber och verkar inte ha ont. Jag har inte fått en enda blund..
Blir gråtfärdig snart. Inte en enda bra natt på 5 mån och nu detta. Kan det ha med vaccinet att göra? En biverkning? Vet inte varför han annars sover såhär! Hoppas det inte hållwr i sig fler nätter, nu verkar det helt plötsligt som en lyx att få typ 1,5 h sammanhängande sömn som jag annars brukar ha :(
efter många om & men vaccinerades vår pojk igår. Han fick inte rotavirus vaccinet så detta (3 månaders men uppskjutet han är snart 5) var det första. Dock tog vi enbart kombivaccinet, inte pneumokocker.
Istället vaknar han varje kvart sen han somnade kl 20. Nu stökar & bökar han precis varje sekund. Sover lätt och oroligt. Ingen feber och verkar inte ha ont. Jag har inte fått en enda blund..
Blir gråtfärdig snart. Inte en enda bra natt på 5 mån och nu detta. Kan det ha med vaccinet att göra? En biverkning? Vet inte varför han annars sover såhär! Hoppas det inte hållwr i sig fler nätter, nu verkar det helt plötsligt som en lyx att få typ 1,5 h sammanhängande sömn som jag annars brukar ha :(
Vi har också en period med sämre sömn nu. I går var han jättesvår att få att sova och inatt vaknade han vid 1 och åt mat, sen kunde han inte somna om som han brukar utan låg vaken över en timme. Så har han varit några nätter, till och med ätit mat två gånger, något som han inte gjort på länge.
Han är förkyld så jag tror att det spelar in, för han vaknar och kan inte andas ordentligt. Inte lätt att vara bebis och täppt i näsan!
Ja det är asjobbigt att inte få sova, men var glada ni som bara har en sån period just nu. Att det varit bättre innan och antagligen blir bättre när de kommer ur utvecklingsfasen. Vi har haft det så här sen hon föddes så det lär nog fortsätta ett bra tag till också för oss
Nån annan som bytt till sittdel? Vi invigde den idag om 1,5 vecka blir han 5 mån så det kändes helt ok men han får fortsätta vara i helt liggläge :) dock lite ångest vart försvann min lilla lilla bebis?!
Ja det är asjobbigt att inte få sova, men var glada ni som bara har en sån period just nu. Att det varit bättre innan och antagligen blir bättre när de kommer ur utvecklingsfasen. Vi har haft det så här sen hon föddes så det lär nog fortsätta ett bra tag till också för oss
Jag tyckte det var dags typ! Han är ju snart 5 månader, saknas en halv cm till 67 cm och 100 gram till 8 kilo :D så han är ju ingen minibebis som behöver liggdelen längre känns det som. Att vänta till 6 mån är ju bara en rekommendation för att man måste sätta en gräns som passar alla bebisar även de mindre och mindre stabila. Han är en kille som gärna vill sitta upp numera. Lärde sig att sitta själv redan runt 4 mån så han är väldigt stabil. Allt längre och längre stunder innan han faller åt sidan hehe. Han vill i princip aldrig ligga.. Bara sitta.. Så även därför liggdelen fick ryka.
När han var liten hatade han liggdelen. Nu har han accepterat den. MEN den funkar ju bara när man är ute på promenader eller när han sover. Ska vi iväg tex i en galleria så blir han missnöjd snabbt så vi måste bära eller ha med babyskyddet och klicka på istället. Då är ju sittdelen bättre. Även fast det är fullt liggläge ser han ut på ett helt annat sätt och har bättre kontakt med den som kör, sen har vi ergonomisk sits så han ligger ju inte helt plant utan med benen lite uppåt vilket ger en annan ställning än att bara ligga platt på rygg, så igår var han helnöjd hela tiden i den! Sen kan man alltid höja upp till mittenläget ifall han nu skulle bli gnällig och vilja komma upp lite den möjligheten fanns inte med liggdel :)
Hur gammal är hon? De flesta bebisar gillar sittdelen mycket bättre så hoppas det blir bra för er när ni byter och att hon blir mycket mer nöjd i vagnen :)