• Forumvärd

    Använde du "mammakläder" när du var gravid?

    Idag är jag nyfiken på vad du använde för kläder när du var/är gravida.
    Har du köpt speciella mammakläder och när började du använda det i så fall?
    Eller klarade du dig ändå?
    Rösta och berätta gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använde du "mammakläder" när du var gravid?
  • Jeaninne


    stor grön drake skrev 2014-07-04 15:38:28 följande:

    Vad är skillnaden på "mammklader" och att kööpa "vanliga" i några storlekar större? Det är ju fortfarande kläder som köpt specifikt pga graviditeten, och blir på det viset "mammakläder" endå...


    Du ser - modellen sitter perfekt över axlarna och bysten, halslinningen och ärmhålen. Och magen såklart!
  • stor grön drake

    Förutsatt att man endast ökar i vikt runt magen ja...

    Men min poäng var nog mera att allt som köps in enkomst pga graviditeten om det sen är gravidkläder eller bara större storlekar, så blir per deffinition "mammakläder" eftersom de (oftast) inte passar efter att man fött barnet


    Jeaninne skrev 2014-07-04 17:42:22 följande:

    Du ser - modellen sitter perfekt över axlarna och bysten, halslinningen och ärmhålen. Och magen såklart!


  • Anonym (japp)

    Jag röstade "ja, under hela graviditeten". 

    Är gravid nu och använder nästan uteslutande gravidkläder. Visst kan jag ha vissa koftor, klänningar och mysbyxor. Men jeans, kjolar och tröjor måste jag ha gravidanpassade. Har inte gått upp något i vikt, men har en stor kulmage. 

    Har provat vanliga kläder i större storlek men det sitter inget bra. Blir för stort över axlar och i urringningen, och för kort fram och långt bak. Även om gravidkläder ofta ser lite trista ut (tråkiga färger, dålig kvalitet), så sitter det ändå mycket bättre än vanliga kläder. 

  • GossipGirl
    Jeaninne skrev 2014-07-04 17:42:22 följande:
    Du ser - modellen sitter perfekt över axlarna och bysten, halslinningen och ärmhålen. Och magen såklart!
    Fast det där exemplet påvisade väl inte riktigt det? :) Tycker den var väldigt tältig och just ärmhålen såg ju fula och stora ut.
  • Apelsin

    Nej, jag hade vanliga klänningar när byxorna och tröjorna satt åt. Inte ett enda gravidplagg.

  • Jeaninne


    GossipGirl skrev 2014-07-04 20:03:51 följande:
    Fast det där exemplet påvisade väl inte riktigt det? :) Tycker den var väldigt tältig och just ärmhålen såg ju fula och stora ut.
    Jaha, men jag trodde att modellen skulle vara så..?

    Men OK - dessa då!

    Jag ÄLSKAR mammaklänningar! Är nästan avis på dom som har detta framför sig!   Så OTROLIGT synd när kvinnor förstör dessa månader genom att klä sig i oformliga tält, för små tröjor som visar magen, och snickarbyxor och Gud vet allt!


  • fluu
    Jeaninne skrev 2014-07-04 20:12:44 följande:
    Jaha, men jag trodde att modellen skulle vara så..?

    Men OK - dessa då!

    Jag ÄLSKAR mammaklänningar! smile1.gif Är nästan avis på dom som har detta framför sig! smile1.gif   Så OTROLIGT synd när kvinnor förstör dessa månader genom att klä sig i oformliga tält, för små tröjor som visar magen, och snickarbyxor och Gud vet allt!


    Erhm.... hur förstör man sin graviditet genom att inte klä sig i mammakläder? Fokuset ligger lite fel där känns det som Drömmer
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Hallonbåt02
    Jeaninne skrev 2014-07-04 20:12:44 följande:
    Jaha, men jag trodde att modellen skulle vara så..?

    Men OK - dessa då!

    Jag ÄLSKAR mammaklänningar! Är nästan avis på dom som har detta framför sig!   Så OTROLIGT synd när kvinnor förstör dessa månader genom att klä sig i oformliga tält, för små tröjor som visar magen, och snickarbyxor och Gud vet allt!
    Hehe, oformligt tält skulle jag kalla den andra bilden du visade upp med  Kardashian, , man kan hitta jättefina kläder även om det inte är "mammakläder" , de flesta mammakläderna jag har provat sitter just som tält eller har varit för mig obekväma, så därför har jag valt att använda sköna kläder som passar bra utan att visa mage och baken under mina graviditeter.
  • Anonym (Förundrad)
    fluu skrev 2014-07-03 10:41:05 följande:

    Tja, några kläder kanske satt lite konstigt, vad vet jag... Jag är inte sådär "ytlig" av mig ;)


    Gött! Bekvämt är viktigast!

    Jag jobbar med textil, dock ej kläder, men är i viss grad utbildad i mönsterkonstruktion. Man får väl kalla det hela en yrkesskada! Andra får verkligen klä sig hur de vill (tycker inte att man förstör graviditeten med fula kläder tex). Det handlar mer om hantverk än utseende för mig. Jag är inte heller sådär ytlig, men ett dåligt textilhantverk gör mig lite illa till mods medan ett gott hantverk ger mig härliga myskänslor, som att gå på en riktigt bra konsert.
  • trolliz

    Tröjor var desamma, tyvärr rätt uttöjda nu fast samtidigt har jag krympt mycket från innan jag blev gravid.

    Hade några gravidbyxor som jag tyckte mycket bra om! Och skorna var bara att köpa nya större på en gång nästan. Det första som hände med kroppen var fötterna! Haha.

Svar på tråden Använde du "mammakläder" när du var gravid?