Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk
    Anonym (ck) skrev 2014-07-03 20:50:31 följande:

Jag åt cambridgekuren o gick ner över 40 kg. 

Mådde kanonbra o hade massor av energi.....när jag inte vart yr, så fruktansvärt trött, för speedad för att kunna sova o gallstensanfall.

När jag slutade gjorde jag mitt bästa för att motionera o äta rätt, men gick iaf upp allt o lite till igen.

Det visade sig att min ämnesomsättning som var ok innan jag började, nu vart sabbad o även många av mina värden.

Så nu knaprar jag piller för bla ämnesomsättningen.

Ångrar att jag inte gjorde rätt från början.

Men lycka till.

Gud vad tråkigt :/ dock inget jag hört är till det vanliga, men det var tråkigt att det hände dig. Hur snabbt gick du ner dem 40kilona? Drack du och så som du skulle?
  • Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-07-03 21:09:05 följande:

Jag har precis börjat, är på tredje dagen... har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra, om jag ska köra med bara pulver eller försöka äta mat också. Jag har en ätstörning, så försöker få ett normalt förhållningssätt till mat. Det är såå svårt.

Om du har en ätstörning tycker jag först och främst att du ska slänga pulvret. Alla dieter sin innebär strikt kontroll över mat är inget för någon som inte kan hantera det, och en med ätstörning är en sån person som inte kan kontrollera när det blir för mycket. Om du mår dåligt över din kropp och vill gå ner i vikt eller bli fastare i kroppen. Tycker jag absolut att du ska satsa på en sund och balanserad kost, ett tips jag har för att käbba sig fräsch och nöjd med dem man stoppar i sig, är att massa frukt,bär och grönt, göra smoothies, juicer osvosv. Men ett annat är också att äta ekologiskt, då känner jag mig sjukt fräsch i kroppen. Så en bra kost, innehållande frukter,bär,nötter, massa grönsaker av olika slag, fisk,kött,kyckling, gröt och bulgur osv. Massa mat, med fullkorn och massa gott som gör att kroppen mår super! gör massa goda smoothies, ät gröt öp morgonen tex med bär och nötter. Go crazy with the veggies girl. Skämt åsido, nej men en balsanserad kost med bra råvaror är det absolut bästa. Sen kan du gå på promenader och sånt. Alltid skönt att få en lugn stund för sig själv och ha bra och skön musik i lurarna och bara ta det lugnt och andas in frisk luft. Det är mitt absolut bästa tips till dig. Folk med svårigheter i ät beteendet ska inte hoppa på såna här dieter där man lätt kan tappa kontrollen. Jag vet dock inte hur din situation ser ut med din vikt osv. Kram
  • Jossevk

Förlåt för otroligt många stavfel i texten. Svårt att skriva på mobilen. Men hoppas du förstod. Kram

• Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-07-04 09:10:15 följande:

Fast grejen är att jag inte kan kontrollera _något_ matintag. Absolut vore det bästa om jag skulle kunna hålla en balanserad kost, men jag ser det här lite som en "reboot" av mig själv och mitt ätbeteende. Jag är alltså inte anorektisk eller bulimisk, utan har en "ospecificerad" ätstörning. Otroligt mycket av mitt tänkande kretsar kring mat och godis, och med vlcd är det inte möjligt att göra på samma sätt.

Men jag förstår absolut hur du menar och vet också att många inte rekommenderar pulver om man har ätstörningar, så jag försöker vara uppmärksam och ha koll på att det inte ballar ur.

Har du någon i din närhet som kan hjälpa dig? Ha lite koll på dig osv? Jag kan också behöva bli påmind och juste shaken skulle jag ju tagit för 3timmar sen liksom hehe, då har jag någon som tjatar på mig och säger nu är det shake dags! Kan vara bra att ha någon nära som vet att man går på kur och kan prata med en när man mår dåligt eller har funderingar eller bara ha någon som man vet finns där och stöttar. Har du mycket övervikt eller hur ligger din situation till? Kram
  • Jossevk
    Anonym (E) skrev 2014-07-04 09:27:19 följande:

Jag kör en snabbkur på 12 dagar innan jag ska utomlands nu bara, får fortsätta när jag kommer hem sen.. har kört pulver tidigare och gick ner 16 kg på att göra 2v (paus) 3 v(paus) 3 v.. de var 1,5 år sen jag slutade och har nästan hamnat tillbaka, men höll vikten i ett år innan jag började överäta som en galning i ett halvår nu! :( är på dag 2 nu och de brukar vara den kritiska dagen som är lätt att hoppa av.. klarar jag den så brukar jag stå ut resten me :)

Tror att när allt handlar om vikt och träning och sånt. Gäller det att ha en stark vilja och främst ha motivation, om inte motivation finns där brukar man oftast inte komma långt. Man måste liksom verkligen berätta för sig själv "så här och så här är de" och jag vill inte leva så liksom. Aa dem första dagarna är ju extremt jobbiga och motivation måste verkligen ligga på topp då. Idag är dag 1 för mig. Men efter många "om börjanden" om de ens är ett ord, så ska jag ge fan påt nu. Jag är helt enkelt inte lycklig med 25kgs övervikt. Vill ju bli den där glada, spontana tjejen, som inte behöver tänka över en dag på stan med tjejerna i minsta detalj, för att det ska kännas så bekvämt för mig som möjligt om du förstår vad jag menar. Man kan ju inte direkt slänga på sig ett par shorts och linne, utan man måste ju tänka igenom klädsel och allt. Hehe grymt jobbigt. Min motivation är definitivt att jag vet hur mycket lyckligare jag skulle bli om jag blev smalare och kände mig bekväm i jeans osv. Så det är min starka motivation.
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-11 12:24:29 följande:

Jag kör VLCD just nu, då jag på kort tid gått upp en massa i vikt. Jag har kört nu i 4 dagar, och det är inte förrän nu jag orkar göra saker. Jag har gått ned 2 kg, så nu väger jag 64,6 kg till mina 168 cm. Mitt mål är att hamna runt 55-57 kg, det är min idealvikt för min kropp och alla mina kläder är anpassade efter den vikten. 

Vad kul att det gått bra för dig. Är inne på min andra dag idag. Efter fusk och dylikt. Så började jag om igår. Men har nu lyckats hålla mig clean i två dagar. Lider just nu av lite illamående och yrsel. Men hoppas det går över som för andra efter några dagar, har också även vart orkeslös, som du säger. Men känns iallafall bra att ha kommit in i det nu äntligen, skulle liksom börjat för ett antal veckor sen, men nu är jag iallafall inne. Nu kan det bara gå framåt, skönt att ha lite att gå ner. Jag har ungefär 25kg jag vill gå ner. Men det är bara att kämpa på. :) Det där med vikt och längd och dömande är så roligt tycker jag, om man skriver att man är si och så lång och vill gå ner till si och så i vikt, till exempel. Man är 168 cm som du och vill gå ner till 55-57 så börjar genast folk tänka men herre gud så lite kan du ju inte väga till din längd, då kommer du ju bli alldeles för smal, men grejen är ju inte de, för de är ju hur kroppen är byggd. Jag tex skulle nog inte passa att väga så lite till sån längd, pågrund av att jag har kraftig benstomme, så det skulle nog bara se oproportionerligt ut, men tex du kanske är byggd på ett annat sätt, så du passar i det liksom. Så man kan ju liksom inte riktigt säga hur folk ska väga till sin vikt liksom. Påpekade detta för det kändes som du behövde förklara dig angående hur du känner med din vikt till din längd, vilket du inte ska behöva, om du förstår vad jag menar :)
  • Jossevk
    Jossevk skrev 2014-07-11 23:01:26 följande:

Vad kul att det gått bra för dig. Är inne på min andra dag idag. Efter fusk och dylikt. Så började jag om igår. Men har nu lyckats hålla mig clean i två dagar. Lider just nu av lite illamående och yrsel. Men hoppas det går över som för andra efter några dagar, har också även vart orkeslös, som du säger. Men känns iallafall bra att ha kommit in i det nu äntligen, skulle liksom börjat för ett antal veckor sen, men nu är jag iallafall inne. Nu kan det bara gå framåt, skönt att ha lite att gå ner. Jag har ungefär 25kg jag vill gå ner. Men det är bara att kämpa på. :) Det där med vikt och längd och dömande är så roligt tycker jag, om man skriver att man är si och så lång och vill gå ner till si och så i vikt, till exempel. Man är 168 cm som du och vill gå ner till 55-57 så börjar genast folk tänka men herre gud så lite kan du ju inte väga till din längd, då kommer du ju bli alldeles för smal, men grejen är ju inte de, för de är ju hur kroppen är byggd. Jag tex skulle nog inte passa att väga så lite till sån längd, pågrund av att jag har kraftig benstomme, så det skulle nog bara se oproportionerligt ut, men tex du kanske är byggd på ett annat sätt, så du passar i det liksom. Så man kan ju liksom inte riktigt säga hur folk ska väga till sin vikt liksom. Påpekade detta för det kändes som du behövde förklara dig angående hur du känner med din vikt till din längd, vilket du inte ska behöva, om du förstår vad jag menar :)

Ska såklart stå,? man kan ju inte riktigt säga vad man ska väga till sin längd* :)
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-12 15:51:41 följande:

Jossevk - du läste mig alldeles rätt där! :) vikt är ett ganska uruselt mått på om man är smal eller ej. Det är så individuellt. Men rätt klädstorlek får jag vid den vikten har jag lärt mig genom erfarenhet.

Nu står vågen på 64,4. Så minus 2,2 kg.

Det är bara att kämpa på. Det som är jobbigast för mig är suget, att få tugga på någonting.

Är du inne på 5dagen nu? Är inne på min 3, ska väga mig på måndag. Får se vad som hänt på 5dagar. Äter du bara shakes eller hur gör du? Kanske du skrev i förra inlägget hehe men passar på att fråga igen ;)
  • Jossevk
    Kejkej91 skrev 2014-07-12 16:11:53 följande:

varför väljer ni inte en diet som är BRA för kroppen? 

Tror det var du som skrev i andra forumet, och i sånt fall har jag redan gett dig svar. :)
Svar på tråden VLCD DIET