Anonym (..) skrev 2014-07-03 21:09:05 följande:
Jag har precis börjat, är på tredje dagen... har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra, om jag ska köra med bara pulver eller försöka äta mat också. Jag har en ätstörning, så försöker få ett normalt förhållningssätt till mat. Det är såå svårt.
Om du har en ätstörning tycker jag först och främst att du ska slänga pulvret. Alla dieter sin innebär strikt kontroll över mat är inget för någon som inte kan hantera det, och en med ätstörning är en sån person som inte kan kontrollera när det blir för mycket. Om du mår dåligt över din kropp och vill gå ner i vikt eller bli fastare i kroppen. Tycker jag absolut att du ska satsa på en sund och balanserad kost, ett tips jag har för att käbba sig fräsch och nöjd med dem man stoppar i sig, är att massa frukt,bär och grönt, göra smoothies, juicer osvosv. Men ett annat är också att äta ekologiskt, då känner jag mig sjukt fräsch i kroppen. Så en bra kost, innehållande frukter,bär,nötter, massa grönsaker av olika slag, fisk,kött,kyckling, gröt och bulgur osv. Massa mat, med fullkorn och massa gott som gör att kroppen mår super! gör massa goda smoothies, ät gröt öp morgonen tex med bär och nötter. Go crazy with the veggies girl. Skämt åsido, nej men en balsanserad kost med bra råvaror är det absolut bästa. Sen kan du gå på promenader och sånt. Alltid skönt att få en lugn stund för sig själv och ha bra och skön musik i lurarna och bara ta det lugnt och andas in frisk luft. Det är mitt absolut bästa tips till dig. Folk med svårigheter i ät beteendet ska inte hoppa på såna här dieter där man lätt kan tappa kontrollen. Jag vet dock inte hur din situation ser ut med din vikt osv. Kram