VLCD DIET
-2,5 kg /en vecka. Hoppas på samma resultat denna vecka, men tror att det blir svårt.
-2,5 kg /en vecka. Hoppas på samma resultat denna vecka, men tror att det blir svårt.
Ja, det är kul, och det är inte förrän nu (7 dagar) som jag inte känner KONSTANT hunger. Hunger känner jag ju, men då är det ungefär en halvtimme kvar innan pulver. Jag äter Allevo, soppdiet, smak purjolök och potatis. Man ska äta 5 sådana påsar per dag, vilket motsvarar 560 kcal. Jag måste ha varm dryck/mat, annars blir jag inte mätt konstigt nog, fast det är samma mängd.
Kul med blogg. Den måste jag kolla in! :)
Ja, det är det som är knepigt med soppdiet när man är ute. Då får man helt enkelt köra på shakes, alternativt äta en kyckling bröstfile (innehåller 140 kcal). :)
Jag tänkte köra full diet i 3 veckor, sedan får jag se var jag hamnar då. Eventuellt att jag kör lunch då (typ kyckling och keso) och resten pulverdiet. Det beror på hur jag har lyckats med allt då. Man kan ju lätt bli manisk, i alla fall jag.
Tränar du något? Jag försöker "underhållsträna" typ som lätt simning, promenader, lite spontana småjoggningar, jogga upp för en trappa osv.
De första 4-5 dagarna var jag i princip paralyserad. Jag förstår precis vad du menar. Hur mår du nu?
Vad kul att höra fler som kämpar med vikten. Det är inte lätt men jag tror verkligen vi kan klara det. Har själv kört vlcd i 64 dagar.
För mig är inte problemet hunger alls, känner mig varken hungrig eller tröttare när jag börjar med pulver. Däremot det psykiska...
Jag lär få pulvra ett tag med 25kgs övervikt, men det är bara att kämpa, man vet ju hur mycket man får för det. :) var längesen jag var nere på 60kg. Har helt glömt bort hur det känns att ha jeans, var nog 4-5år sen jag använde de. Så ska bli väldigt trevligt att få på sig det plagg alla går omkring med igen hehe ;)
Att jag vill äääta, är van att äta ofta och mycket, och njuter mycket av det. Men det är bara att bita ihop...
Han inte med där. Hehe
Jo men kan absolut hålla med om att livet blir rätt tråkigt utan mat, och det är lite skrämmande hur stor kontroll mat har över livet egentligen. Jag är en sån människa som nästintill måste ha något framför tvn och filmen. Så det är något jag verkligen måste träna bort från huvudet, det bästa med denna sort av diet förutom att man går ner massor i vikt såklart, är att jag upplever som att man knappt behöver nå mat sen, liksom att man krympt magsäcken. Har kört en sån här diet förut, när jag sen började äta igen, orkade jag knappt någonting. Så det är ju bra, då kan man lära om kroppen att inte behöva lika stor portioner som förut. :)
Hej.. :) Kan man köra någon slags vlcd utan att äta pulver? Om man istället gör egna smoothies tex. Men självklart håller koll på kalorierna och försöker hålla sig omkring 800 om dagen kanske.
Har alltid varit i ok form även om jag inte har insett det själv. Nu efter att jag fått barn i April ligger jag på 77 kg! 20 kg mer än vad jag brukar väga. Är bara 154 cm lång. Jag mår helt otroligt dåligt och undviker till och med vissa sociala sammanhang för att slippa visa mig för folk jag inte har träffat på länge. Mår helt otroligt dåligt över min kropp och detta går verkligen ut över min sexlust också. Vikten står i princip stilla nu och jag skulle gärna vilja gå ned ett par kg väldigt fort för att känna mig mer taggad.