Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

Snartfrueriksson skrev 2014-08-07 16:04:05 följande:

Hej hoppar in här :) Igår beställde jag slanka o nu har mitt paket kommit. Hoppas på att sambon hinner hämta ut idag så jag kan börja imorgon :)!'ska köra 2 veckor på Ren kur o sen kombination...

Välkommen :)
    JuniSol78 skrev 2014-08-07 18:19:56 följande:

Blir såå arg!!!Av bara farten så åt jag tre riskakor på stranden sen gjorde jag mat till familjen och smakade av köttfärsen och inte bara en sked utan 4-5 Inte nog med detta utan tre små tom & jerry kakor.Varför???Jag är ju supermotiverad just nu och kände att jag fixar detta.Tur iaf att jag ska ut på pw nu så kalorierna försvinner iaf...men ketosen lär ju dröja

Ge inte upp, nya tag imorgon! Jag sitter just nu och äter lite stekt köttfärs, mår så illa av någon konstig anledning, kanske bara måste stå ut lite så försvinner den? Iallafall så hällde jag lite köttfärs och lite rapsolja + lite salt i stekpannan, för att mår bättre när jag får i mit lite protein, och kan säga att det var väldigt gott, ska dock försöka hålla mig undan från allt, men har en så konstig illamående som bara suktar efter protein? Får även ont i ryggen längst ner på båda sidorna, är det inte njurarna som sitter där? Jag kanske dricker för mycket vatten :o fast det känns underligt eftersom jag knappt får i mig 2L, något ni känner igen er i? Dag 2 eller 3? Avklarad, fick hemma några nya smaker från slanka, har börjat tröttna rejält på vaniljen, jordgubb tycker jag dock om fortfarande, iallafall så kan jag tipsa er om att slankas varma, kyckling soppa och grönsakssoppa är goda, jag gillar förövrigt inga pulver varma soppor av något slag, inte ens vanliga soppor som "knorr" "findus" osv. Så om du brukar gilla såna soppor, som varma koppen osv, tror jag du skulle tycka dem var jätte goda, då får man både god soppa + att dem är i vlcd som inte direkt knorr och allt vad dem heter är ;) så tips tips dock är det som sagt inget för mig det här med varma pulver soppor så håller mig till shakes, fick även hem lite nya smaker av shakes, cappucino & chocklad, och jag säger bara att där hade jag min räddning till att byta ut vaniljen som blivit tradig. Chocklad shaken smakar som julkalenders chockladen man käka när man var yngre, sjukt god!! jag brukar inte gilla kaffe förutom i väldigt liten mängd i tex bakverk eller i frappino osv. Men denna var faktiskt helt okej, man får välja om man vill värma eller inte, men jag tog den kall med massa isbitar, i tanke att det kanske skulle bli lite frapino aktigt, till och börja med att bara stå och lukta på cappucino pulvret gjorde så jag kom till himlen, luktade mjölkgräddig, chocklad kaffe karamel dröm, stod och sniffa på pulvret jätte länge innan jag fick mig att blanda ner pulvret haha, den blev också god, med tanke på att jag annars inte brukar gilla kaffe, så får den + av mig. Så ni som annars brukar gilla kaffe, kommer tycka denna är jätte god! Så ett + om man vill ha vlcd kaffe med mjölkig smak ;) istället för att bara dricka svart, som sagt kunde man både ha kaffet kallt eller varmt. Så när jag besöker butiken igen, ska jag definitivt ta och köpa chocklad shaken och några kaffe, ska även be om att få smaka mint chockladen, eftersom att den vanliga chockladen var sjukt goda, så tror ja, jag även kommer gilla den med mint, och det är ju alltid fräscht med lite mint smak. > Lite tips från mig här ifall du letar nya smaker osv. Hoppas ni förstod vad jag skrev hehe mycket text ;)
  • Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-08-08 12:06:13 följande:

Blir lite less...Har suttit och läst lite trådar för att få peppning att fortsätta.Vet att vlcd är enda lösningen för mig då det går snabbt och det ger motivation att fortsätta trots vissa snedsteg.

Men så är det vissa inlägg och trådar som bara gör att man tröttnar och tänker att det kanske inte är nån ide.

Det ska tala om att vlcd är så dåligt,det är i princip bara vätska man går eller tomma tarmar osv.Sen kommer man gå upp aaaall vikt tillbaks igen.

Men alla människor man ser som lyckas då?Många går ner till sin drömvikt med vlcd och HÅLLER VIKTEN efteråt....

Är så tröttsamt att behöva få höra negativa saker vad man än väljer för väg..

Jag gillar vlcd och jag tänker kämpa tills min målvikt är nådd!!Jag mår bra av det och många andra likaså!!

Så,ville bara skriva av mig lite irritaion Nu känns det bättre och idag är det nya friska tag med mina pulver och långpromenad

Ha en härlig dag allihop...och vi kommer fixa detta Eller hur?

Man kan ju inte veta förren man testat ;)

Jag tror definitivt att man kan gå ner och hålla vikten med vlcd, bara man har öppna ögon och trappar upp långsamt osv,

och inte låter det bära iväg så fort man är klar, utan att man faktiskt till en början inte äter nå sötsaker alls, att det får komma senare, när vikten stabeliserat sig och att man har lite koll vad stoppar i sig för något, så att det är bra mat och även fortsätter med motion, då tror jag absolut att man kan lyckas. Sen är det dem som bara vill gå ner lite kilon på vlcd, det är oftast dem som går upp igen, får då har dem inte haft tid att planera och förändras, det slutar oftast att man går in i gamla vanor, eftersom att man körde så för bara två veckor sen liksom, så kör på, du kommer klara det, det vet jag! :)
  • Jossevk

Dagen har redan börjat med fusk, rökt fisk, en näve start (sockerflingorna..) och tog ett finger i en sås och drog upp lite och smaka. Lyckat! Eller inte. Men finns inte mycket att göra bara att köra på som vanligt, får ta två jordgubbsshakes senare och dricka massa vatten och fortsätta dagen :) har även mejlat och frågat om jag får åka och byta ut mitt vaniljpulver till en annan smak i butiken, så väntar på att hon ska svara bara. Nu ska jag iallafall hålla mig borta och bara körs shakes resten av dagen!

• Jossevk

Dagen är totalt misslyckad. Ska inte äta nå mer nu utan bara dricka vatten resten av kvällen. Här ätit två smördegsbakelser, kött, flingor med vanilj yoghurt, glass och ja.. Misslyckad dag helt klart. Nu blir det vatten, sova tidigt och köra hårt imorgon!

• Jossevk

Kombinerad går inte för mig. Bättre att inte ha något alls då. Men detta var bara ett snesteg, hoppas dock hon jag köper shakes av svarar imorgon att jag får åka och byta ut shake smaken, skulle ge mig peppning. Men mår inte så dåligt längre när jag gör snesteg, bara att fortsätta ändå. :) så kör på renkur, känns absolut bäst. :)

• Jossevk

Konstigt nog, efter all mat igår och godsaker, friterat och smördegsbakelser med sylt och you name it, har jag gått ner i vikt. Så skumt haha :) men det var ju skönt iallafall, trodde det skull bli kilon upp, så det var ju super. Idag har jag ätit två shakes, och lite kött och så. Hyffsad dag. :)

• Jossevk

Ny vecka och nya tag!

Nu sätter jag igång för fulla mugar med renkur. Har unnat mig onyttigheter för ett helt år dem här dagarna, igår åt jag min sista chips påse och godis påse + cola och även min sista måltid. Hehe. Har fått unna mig lite men nu är jag på banan igen, är påväg att inhandla nya shakes också, det bästa av allt under mina onyttiga dagar här, har jag inte gått upp mer än 500gram, så det känns super! Har saknat shakesen faktiskt hehe, så nu sitter jag och dricker min jordgubbsshake och njuter. Back on track hårdare än någonsin ;)

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-11 15:11:25 följande:

hejar på er. jag kör inte vlcd längre då jag tränar intensivt men läser här ändå. vlcd är en perfekt ingångspurt, sen har vi olika idéer (och ork) hur länge den bör/vill pågå. 

Duktig du är som klarade din kur, önskar dig lycka till med att hålla vikten och att må bra :)
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-11 17:09:21 följande:

Jag går fortfarande ned ;)

Ja självklart, det var inte så jag menade :)

Klart man går ner också, men menade mer att lycka till med målet att hålla vikten vid huvudtaget sen när du är nöjd :) man går ner med bra mat och träning också, det är ju det bästa sättet, men är man lat som mig och inte orkar vänta så värst länge på någonting, så kör jag på här med vlcd ;) längtar tills jag känner mig lite mer nöjd med min kropp, då ska jag försöka börja springa, det verkar så skönt och alla säger ju att det är så skönt att rensa tankarna och koppla av. Men kommer sitta fast i vlcd fängelset ett tag, haha sen när jag blir frigiven så ska jag börja mitt nya liv, vad fyndig jag kände mig där hehe ;) men det var ju faktiskt ett ganska bra exempel att se på saken. Mitt nya tänk, jag sitter i vlcd fängelse och tjänar av mitt fettstraff ;) vitsig tjej här ;D
  • Jossevk
    ouii skrev 2014-08-11 17:24:40 följande:

Jag tycker att Cambridge är helt fantastiskt, speciellt om man har bestämt sig för att köra VLCD. Jag har testat Nutrilett, Naturdiet och Allevo tidigare men deras shakes smakar inte alls lika gott som CB.

Sen om man tycker att man har svårt att hålla sig till dieten så tycker jag absolut att man ska träffa en konsulent. Sen bestämmer man själv hur ofta man vill väga sig ;)

Jag som kan ha väldigt dålig karaktär emellanåt blev väldigt duktig när jag visste att en annan person skulle vara med när jag ställde mig på vågen ????

Och så att man får veta mängden fett, muskler och vätska dessutom. Även fast vågen stått stilla en vecka kan man ändå ha tappat nåt kilo fett och det peppade iaf mig! ????

Sen när man väl skrivit in sig första gången så behöver man ju inte träffa en konsulent om man inte vill såklart. Det är bara att gå in och handla sina produkter när man vill.

Många verkar köra Slankas produkter här inne. Själv har jag aldrig hört talats om dom, är det något nytt?? ????

Slanka & cambridge ska vara samma sak bara det att slanka är ett svenskt märke typ, har inte smakat cambridge så vet inte om dem smakar likadant men det ska som sagt vara likadant, dem har samma sortiment med smaker osv. Jag dricker slanka o är nöjd med det, tycker vlcd produkterna såsom naturdiet & nutrilett smakar för kemiskt och metalligt för min smak, vet dock inte hur det är med allevo & modifast och allt vad det finns. Har smakat alla slankas shakes och soppor, och mina favoriter är jordgubb & choklad, tycker även kaffe och chokladmint är god, har bara apelsinchokladen kvar och prova och det ska jag göra idag till middag, men tror även den kommer vara god, för både choklad och mint choklad var goda. Det ända dåliga jag märkt med slanka är att den kan vara en aning svår att lösas upp, det kanske dock är min shaker? Inte vet jag, iallafall är det ingen jätte sak som stör mig utan tar bara en sked och mosar ut om det blir några klumpar, får ju som sagt tillbaka i god smak, så det funkar för mig. Vad jag vet är slanka glutenfritt har jag för mig och även utan aspartam och sojamjöl, vet inte hur det är med cambridge :)
  • Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-08-11 18:44:50 följande:

Men nej, Slanka och Cambridge har väl inte samma smaker? Finns ju ingen Slanka Banan t ex (tyvärr, den hade jag velat ha!)

Oj förlåt, en smak som inte stämde överens.

Endast vad jag hört, att det ska va lika, går ju att prova själv annars. Har ingen koll på cambridge.
  • Jossevk

Försökte mig på kycklingsoppan igen, kryddade med massa goda kryddor och det blev faktiskt lyckat. :) inte själva soppan det är fel på utan att den är så smaklös så med lite kryddor så ;) aningen salt kanske haha:)

• Jossevk

Dem shakesen jag gillar av dem jag smakat är slankas jordgubb & slankas choklad.

Sen tycker jag nutriletts vanilj, slankas cappuchino och slankas choklad mint är helt okej. :) har ingen aning om modifast och allevo och sånt, men har ju hittat några jag gillar så håller mig till dem nu :) hur går det för er alla egentligen? Hur mycket har ni gått ner? :) jag har gått ner 5kg och hållit dem nu ett tag för att jag inte kört rent, men nu är det rent :)

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-11 21:53:17 följande:

Jag tycker man blir mättare på varma soppor/dryck... Fler som upplever samma?

Känner så med, dock gillar jag inte dem varma så det är ju synd :/
  • Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-08-16 13:03:13 följande:

Vilodag från träning idag,så inget extra utöver påsarna...byter ev ut två påsar mot en bar.Klarade fredagskvällen bra, lite gurkskivor och en extra halv shake så var inte ens barnens chips intressanta

Men jag blir inte klok på ketosen....kommer upp till steg två på färgskalan sen nästa koll så har det halkat ner till ett igen.Varför kommer jag inte in i ketos ordentligt?Har ju inte ätit något utöver påsarna förutom lite lite kyckling.

Hur länge tog det för er att hamna i ketos?

Man får inte äta barer eller lägga till någonting förutom vatten, för att lyckas komma in i optimal ketos, det blir för mycket kolhydrater, så det kan vara det som är problemet. Men stressa inte upp dig så mycket angående ketosen, du går ner i vikt ändå, träna, drick soppor och ät lite protein eller så om du nu vill det, även fast du inte kommer in i ketos kommer du gå ner. Lycka till!
  • Jossevk

Haft paus från vlcd, så har inte vart så aktiv i tråden, verkar som ni är klara med era kurer också, så har låtit tråden vara. Men vill bara komma in här och säga lycka till! :)

• Jossevk

Angående ketos, på sidor man söker på så står det att man inte får överskrida 20-30gram kolhydrater per dag men vad jag vet har typ alla vlcd produkter mer kolhydrater men det verkar ju ändå som att folk kommer in i ketos, så varför säger vissa att det bara är så lite? Fattar ingenting. Aja verkar ju som sagt funka ändå, så är väl inget att bry sig i! :)

Svar på tråden VLCD DIET