PTmartina skrev 2014-08-04 14:58:46 följande:
Lugna ner dej, jag har varken kallat nån efterbliven eller dumförklarat nån så hetsa inte. Sen kan du bara prata för din egen del vad Du vet och inte. Många därute har ingen aning om vad en diet innebär och det är inte direkt så att dom skriver dom negativa nackdelarna på förpackningarna.
Som tränare så träffar jag dagligen människor med problem, som också tycker det är pinsamt med gym och som inte har koll på kosten. Men det är ju inte direkt så att nån går på gymmet för att glo på nån annan, så det är ju int direkt nå att skämmas över.
Men jag är fullt medveten om att de funkar, klart det funkar att svälta. Men tänk såhär ist, du har motivationen att gå ner i vikt och disciplinen att gå på soppor. Då har du ju lätt motivationen att äta vanlig rätt mat också. Billigare dessutom..
Jag förstår. Men anledningen att jag startade denna tråd var för att kunna få peppning med andra som går på denna diet. Ingenting annat. Dessa pulver rekommenderar även läkare för folk som är överviktiga. Satt så himla farligt som du målar upp det är det inte. Läkare tycker till och med det är ett effektivt sätt att starta en viktnedgång. Sen kan man alltid prata med sin läkare om en bra vlcd produkt som dem tipsar om, om man är orsäker på ett bra märke. Om man använder sig av shakes som har konsulenter så har nästan alla i butiken gått igenom en vlcd kur själv och äter produkterna själv. Så det är ju definitivt bättre att gå till konsulenter som äter produkterna själv än att handla på ica, det är ju sant. Men alla gör saker olika i världen, vissa tycker saker är fel och andra tycker dem sakerna är rätt. Inget mer med det. Jag ska gå ner till min målvikt, sen så ska jag träna massor och röra på mig och äta massa god nyttig mat (vilket jag föredrar) men just nu behöver jag denna snabba förändring, längtar till min havregrynsgröt och springrunda, men det får vänta till senare. Förlåt för jag blir irriterad. Men jag vet redan, jag har en plan, jag har motivationen, backa inte den då.
Btw: Skulle gärna äta och träna istället, men det tar alldeles för lång tid för mig för att hålla motivationen uppe. Sen har jag ätit bra hela tiden förut, så min kropp behöver en chock.