Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

Gått ner exakt 5,1kg från måndag till måndag då även med fusk dem första tre dagarna, då jag åt massa mat. Så det känns super! :) ikväll blir det lite motion också. Skönt att vara under 80 nu alltså!

Junisol, ge inte upp, alla faller någon/några gånger under såna här dieter, se det inte som ett misslyckande, se det som en motivation att köra stenhårt nästa dag, blir själv helt sänkt när jag fuskar och vill bara ge upp, men jag kör på, det är bättre att fortsätta än att strunta i det för ett litet fall, om du tycker det är hemskt och vill ha något att äta dem, fokusera på protein, kött,fisk osv och ta lite av sånt. Då känns det inte helt förjävligt. Du är duktig! Du klarar det! :)

• Jossevk
    Anonym (Kille) skrev 2014-07-28 13:40:52 följande:

Funderar på nutrilett, har ingen erfarenhet av detta alls då jag i princip alltid har kunnat äta vad som helst och hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.. Det har liksom gått långsamt. typ 0,5 kg viktökning / år. Men nu har jag helt enkelt fått för många kilo och jag trivs inte med mitt utseende.. Jag drar t.ex. per automatik in magen. Jag kommer att göra lätt och ibland även tung cardio, bl.a. så kommer jag att gå hem från jobbet (45 min promenad) så att familjen hinner äta klart innan jag kommer hem. På så sätt så slipper jag frestelserna... Är dock sjukt motiverad så jag är övertygad om att det kommer att gå...

Musklerna får vänta tills efter att jag har gått ned den vikt som krävs.. vill ned på BMI runt 21...

Nutrilett vanilj tycker jag smakar helt okej, så om du kör på renkur så äter du 6påsar varje dag, och drick minst 2L, också individuellt men du får se vad som känns bäst för dig. Tänk på att man blir lite trött och slö iallafall den första veckan, så bli inte besviken om du inte orkar så mycket träning som du tänkt dig, önskar dig lycka till, det här kommer du klara :)
  • Jossevk

Här har det inte gått bra, fuskat som tusan, med massa godsaker och mat. Gått upp lite igen, men nu orkar jag inte hålla på såhär och larva mig fram och tillbaka, imorgon kör jag igång igen och då ska jag verkligen KÖRA tills jag nått min målvikt. Inget jävla fuskande, man kan ju inte sitta och vänta på bättre tider och att kroppen ska bli smal av sig själv, nä nu får det vara nog. Hoppas det går mycket bättre för er. Har inte hört av er på länge, så hoppas ni är påväg till ert mål, lycka till! :)

• Jossevk

Jag är kvar. Allt går ju åt helvete.

Hade fått in det, men då ska folk fylla år och allt skit. Vill bara placera mig i ett öde hus me bara vatten och pulver och vara där tills jag är klar. Jag MÅSTE hitta styrkan att ta kontroll över maten, den ska inte ha en sån stor kontroll över än. Nä usch. Är inte på humör. Men skriver när saker börjar fixa sig.

• Jossevk

Nu intar jag en shake. Idag SKA jag LÅTA bli ALLT annat än shakes och vatten! :)

• Jossevk

Ptmartina, vad jag vet så är ingen är grovt efterbliven, alla vet redan det du säger, men vi väljer detta sätt, så låt oss göra det då. Ingen börjar med något förns den läst på om själva produkten. VI VET. Eftersom du inte har någonting med detta forum att göra så kan du lämna. Är sjukt trött på människor son dig, som ska lägga sig i detta med vlcd, typ som om man vore helt bakom flötet och inte redan vet allt du skriver. HEJDÅ MED DIG.

Förövrigt har jag kommit igång nu, kullan du är så himla duktig! Riktig peppning! :) hoppas det går bra för er andra!! :) kämpa på.

• Jossevk

Vlcd är för dem som inte pallar ta sig ut och träna ihärdigt hela tiden och heller inte har ett stopp när det gäller mat. Klart alla vet att detta inte är det mest hälsosamma sättet för en att gå ner. Men för dem som är otåliga, skäms över sig själva osv. Så funkar det perfekt. Jag behöver inte stå på något gym och skämma ut mig, jag kan sitta här hemma och dricka en soppa utan att tänka på hur lite jag fär äta av middagen senare. Nä. Alla vet vad som är bäst men det finns alltid "lättare" vägar, och den har jag valt, och vet att detta funkar, då det funkat på många i min omgivning. Förlåt att jag blir arg, men blir så sur när man sitter och kämpar och sen ska gå in på MITT forum jag gjort för att kunna få pepp och så är det någon som skrivit allt dåligt om vlcd och allt bra man kan göra med bra mat och träning, som om jag inte redan vet det liksom, jag vill kunna gå in här för att få extra pepp och skriva av mig med folk som går på PULVER, så tack för information jag redan vet, men inte kan utföra i detta nu.

Synd att man inte kan ta bort sina egna trådar på denna skit sida..

• Jossevk
    PTmartina skrev 2014-08-04 14:58:46 följande:

Lugna ner dej, jag har varken kallat nån efterbliven eller dumförklarat nån så hetsa inte. Sen kan du bara prata för din egen del vad Du vet och inte. Många därute har ingen aning om vad en diet innebär och det är inte direkt så att dom skriver dom negativa nackdelarna på förpackningarna.

Som tränare så träffar jag dagligen människor med problem, som också tycker det är pinsamt med gym och som inte har koll på kosten. Men det är ju inte direkt så att nån går på gymmet för att glo på nån annan, så det är ju int direkt nå att skämmas över.

Men jag är fullt medveten om att de funkar, klart det funkar att svälta. Men tänk såhär ist, du har motivationen att gå ner i vikt och disciplinen att gå på soppor. Då har du ju lätt motivationen att äta vanlig rätt mat också. Billigare dessutom..

Jag förstår. Men anledningen att jag startade denna tråd var för att kunna få peppning med andra som går på denna diet. Ingenting annat. Dessa pulver rekommenderar även läkare för folk som är överviktiga. Satt så himla farligt som du målar upp det är det inte. Läkare tycker till och med det är ett effektivt sätt att starta en viktnedgång. Sen kan man alltid prata med sin läkare om en bra vlcd produkt som dem tipsar om, om man är orsäker på ett bra märke. Om man använder sig av shakes som har konsulenter så har nästan alla i butiken gått igenom en vlcd kur själv och äter produkterna själv. Så det är ju definitivt bättre att gå till konsulenter som äter produkterna själv än att handla på ica, det är ju sant. Men alla gör saker olika i världen, vissa tycker saker är fel och andra tycker dem sakerna är rätt. Inget mer med det. Jag ska gå ner till min målvikt, sen så ska jag träna massor och röra på mig och äta massa god nyttig mat (vilket jag föredrar) men just nu behöver jag denna snabba förändring, längtar till min havregrynsgröt och springrunda, men det får vänta till senare. Förlåt för jag blir irriterad. Men jag vet redan, jag har en plan, jag har motivationen, backa inte den då.

Btw: Skulle gärna äta och träna istället, men det tar alldeles för lång tid för mig för att hålla motivationen uppe. Sen har jag ätit bra hela tiden förut, så min kropp behöver en chock.
    D
  • Jossevk

Verkligen peppande att höra er som är inne på många veckor, om man bara ger fan påt och står ut första veckan, så blir det ju lättare sen. Måste bara tänka så hela tiden, tror dock det kommer bli lättare för mig när ledigheten är över, för då har man massa och göra så man slipper bli rastlös. Sen måste jag komma in i rutiner då jag äter dem olika shakesen också, så blir det nog lättare när kroppen vant sig vid det. Har hällt upp en stor flaska med vatten och ställt in i kylen också, så jag får i mig mina 3L ;) längtar till hösten så man kan träna lite utan att rinna bort haha. Ni är så duktiga ni som tränar, jag orkar verkligen inte, längtar verkligen till att införskaffa fina träningskläder sen när jag nått målvikten! :) ni är otroligt duktiga, hur många kilon har ni kvar? Känns ju som ni är i mål snart! ;)

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-04 18:39:56 följande:

Att jag tränar beror på att jag har tränat i hela mitt liv. När jag började plugga på universitet ändrades dock mycket, vilket gjorde att jag drog på mig ungefär 10 kilo. Träning är en del av mitt liv. Men som sagt, nu äter jag annan föda också, men aldrig måltider på det sättet. Det kan bli ett ägg, lite kalkon. Senare lite sallad. Jag skulle aldrig orka träna på det sättet jag gör nu (två ggr per dag) på ren kur. Och det gjorde jag inte de två första veckorna, utan då var det mer lugna promenader/ lugnt tempo på crosstrainen. 

Det är ju jätte bra. :) jag har en exakt plan, gäller bara att jag måste följa den hehe. :)
Svar på tråden VLCD DIET