• Rainbow gg

Varför vänder du inte på varorna?

Jag jobbar i en butik där det vid bandet vid kassan står på en stor fin lapp att man ska vända streckkoden mot sig. Trotts detta så vänder nästan ingen på sina varor, vilket gör att jag måste göra det, vilket i sin tur gör att jag får ont i axlar och rygg- särskilt efter att jag fått vända ett 20-tal stora tunga varor.
    Det har kommit till en punkt där jag nu tackar alla kunder som vänt sina varor rätt samtidigt som jag får impulser (som jag inte genomför) att ta alla felvända varor riktigt långsamt.
    Det vi fått lära oss om dessa felvända varor är att inte lyfta något, vilket i princip alltid är omöjligt när man måste vända och vrida. Man får ha ont med andra ord.

Varför vänder inte DU dina varor rätt och, snälla, kan du göra det i fortsättningen?

• Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?
  • Anton Chigurh
    skpklm skrev 2014-07-12 07:37:49 följande:
    En länk?  I vilket av dina inlägg?
    270, och den finns också med i 271

Mycket nöje.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • skpklm
    Anton Chigurh skrev 2014-07-12 09:12:31 följande:
    270, och den finns också med i 271

Mycket nöje.Glad
    Tyvärr,  jag hittar fortfarande  ingen hänvisning till källan där du hämtat citatet.
  • Anton Chigurh
    skpklm skrev 2014-07-12 09:22:44 följande:
    Tyvärr,  jag hittar fortfarande  ingen hänvisning till källan där du hämtat citatet.
    Den ligger inbäddad i texten, är blåmarkerad.

Jag gör såhär:

LÄNK....KLICKA HÄR.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • EnAnonumius
    Zoja skrev 2014-07-11 21:37:37 följande:

Jag har svårt att förstå de som inte vänder varorna åt rätt håll. Det går mycket snabbare för kassörskan att slå in, och det sliter mindre på hens leder. 

Ni som tycker att det inte är erat jobb att vända på varorna, fy fan vad egoistiska och lata ni är.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee

Alltså... det är bata jag som vänder varorna "rätt" redan när jag plockar hyllorna, antar jag?

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • skpklm
    Aniiee skrev 2014-07-12 15:20:33 följande:

Alltså... det är bata jag som vänder varorna "rätt" redan när jag plockar hyllorna, antar jag?

Plockar hyllorna?
  • Zoja
    Michael 310 skrev 2014-07-12 08:28:53 följande:
    Hörselkåpor får vi men kläder får vi skaffa själva. Men visst man ska utgå från sig själv, men trivs man inte på jobbet så byt?
    Man kan väl trivas trots att det är några saker man stör sig på? Sen är det inte alltid heller lätt att få ett nytt jobb bara sådär.
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2014-07-12 15:20:33 följande:

Jupp..
    För det låter lite jobbigt att vända varorna rätt, samtidigt som man plockar hyllorna.
    Jag tro butiken uppskattar att man lämnar kvar hyllorna. Flört

Men det var ingen dum idé att lägga varorna rätt redan i korgen/vagnen, om man kommer till en butik där man inte är reggad  för självscanning. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • skpklm
    EnAnonumius skrev 2014-07-12 19:03:07 följande:
    Jupp..
    För det låter lite jobbigt att vända varorna rätt, samtidigt som man plockar hyllorna.

Men det var ingen dum idé att lägga varorna rätt redan i korgen/vagnen, om man kommer till en butik där man inte är reggad  för självscanning. 
  • skpklm
    Jupp..

• Aniiee
    skpklm skrev 2014-07-12 16:32:35 följande:
    Plockar hyllorna?
    Plockar I hyllorna, ska det stå, förstås..... Mitt tangentbord som spökar igen..... En del säger "plockar varor från hyllorna, men jag är södertörnsbo, så då måste talet gå fort....
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Jupp..

Tungan ute Sorry.....

Ja, men eller hur? Testa det.
  • Kaupa Jaur

För att varje gång jag gör det suckar och stånkar både kassörskan och kön bakom och fäller kommentarer som "det där är ju inte nåt man måste göra vet du" och "men oj så duktiga vi var idag då...." och liknande.

Efter alltför många otrevliga upplevelser kastar jag numera upp mina varor och skyndar mig så mycket jag kan. (Och nej, jag var inte långsam från början.)

Därför, kära kassörska till TS, vänder jag inte varorna.

• kenneth768768
    Kaupa Jaur skrev 2014-07-13 12:53:16 följande:

För att varje gång jag gör det suckar och stånkar både kassörskan och kön bakom och fäller kommentarer som "det där är ju inte nåt man måste göra vet du" och "men oj så duktiga vi var idag då...." och liknande.

Efter alltför många otrevliga upplevelser kastar jag numera upp mina varor och skyndar mig så mycket jag kan. (Och nej, jag var inte långsam från början.)

Märkligt, var handlar du då? Detta har jag aldrig varit med om eller hört talas om.
  • Zoja
    Kaupa Jaur skrev 2014-07-13 12:53:16 följande:

Det har jag aldrig märkt av, vad folk är märkliga.
Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?