• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Känner mig tröttare igen och tjockare som aldrig förr. Kan man inte spola fram tiden till allas bebisar är ute?

Fick en överraskning igår när maken kom in strax efter att han gått ut för att röka och sa att jag ska komma och titta i köksfönstret. Där framför vårt fönster och trappan till huset gick två mårdhunds ungar! Vi bor inte såå nära skogen så dom har nog gått över några åkrar innan dom kommit hit och längr slipper do inte eftersom vi har en å som kommer runt huset och väg.

• thefee
    Mamma05081214 skrev 2014-08-10 09:10:54 följande:

Vårt fjärde lilla underverk har äntligen kommit i fredags 8/8 kl 01.40 kom vår älskade Neo efter igångsättning på bf+15.

Åh vad underbart! Grattis till hela familjen! :)
  • thefee

Usch satt och gjorde som man inte ska göra igår och läste om bebisar som dött i magen några dagar innan bf. Vet inte ifall jag skulle vilja eller våga skaffa flera barn om min bebis skulle dö i magen. Och bara för att jag läste detdär igår så tycker jag att min bebis rör så lite på sig idag. Varför lär man sig aldrig??

• thefee

Jo känns som jag får en sammadragning varje gång hon gör någon större rörelse. Känner ju att hon rör på sig i magen men vissa rörelser gör riktigt ont så hon har nog ändrat ställning tycker jag och troligen sparkar mer inåt idag. Men visst skulle det ändp kännas skönt att åks in för att kolla en gång hur läget är där inne. Ska till bm 18onde och på tul den 22dra. Känner överlag mer rörelser på kvällen inte alls lika mycket på dan.

• thefee

Jo samma här. Kände dessutom hicka nyss men hon har nog sängt sg för nu kände man det på vänstra sidan om navel och annars har det alltid känts nära bäckenet som att hon har legat med huvudet neråt men inte nu. Hoppas bara hon inte får för sig att sänga sig och sitta så jag måste bli snittad.

• thefee

Pedalen: låter som en bra förlossning! Skönt att bebisarna är snälla och sover på dagen iaf så ni hinner vila upp er lite. Blir säkert lite svårare med den saken när dom växt lite och börjar vara mera vakna.

Limaliie: Hade samma tankar efter min förlossning. Den gick visserligen bra men jag har aldrig blivit riktigt "bebissjuk" efter förlossningen utan skulle nog bra ha klarat mig med bara ett barn. Nu är det ju bara 5 veckor kvar till BF och jag känner mig säker på att jag inte vill ha fler barn. Två barn räcker trots att jag alltid tyckt att det verkat mysigt att ha många syskon att leka med och åka och hälsa på när man blir äldre. Har bara en bror själv medans min man har 4 syskon. Men det här med att vara gravid är inget för mig har jag märkt. Trivs inte alls med gravidkroppen utan vill bara slippa den nu för att kunna börja använda vanliga kläder igen. Vi ville att vår son skulle få ett syskon och om några veckor kommer vi få vårt syskon. Känns skönt att ha hela gravid och föda barn grejjen över efter det.
    Men njut av din bebis dom växer ju så otroligt fort! Vill man inte ha flera barn sen så har man ju alltid ett barn som man kan ge all sin tid och kärlek åt i stället :)

• thefee

Har också starkt luktande flytningar. Måste byta trosor varje dag för att inte börja lukta riktigt illa. Dock så svettas jag väldigt mycket mellan benen (ursäkta dör den infon ;)) och har iaf tyckt att det luktat mindre när det varit svalare och jag inte svettats lika mycket. Kanske en kombination av båda som gör att det luktar så? har haft så flera veckor redan och tagit prov för uvi men det var neg. Alla mina urinprover jag lämnat hos bm har också varit bra.

Med jobbet vet jag inte vad som är bättre. Har ju själv ett tungt fysiskt jobb med mycket lyft och böjande. Står 90% av tiden jag jobbade eller gick mycket så min rygg och fogarna klarade inte av det.

• thefee
    larssonkaa skrev 2014-08-11 20:19:42 följande:
    Jag svettas också som en tok mellan benen!! Har jag aldrig gjort innan jag blev gravid... Absolut inte på det här viset i af. Så skönt att se att jag inte är ensam om det! Jag tror också att det kan vara en kombo av pH-obalans, flytningar och svett. Hur skulle det inte kunna lukta funky liksom??! ;)
    Jo plus att man själv är känsligare för starka dofter så det luktar ju säkert betydligt starkare för oss själva än det gör för någon annan? Fast kanske inte någon skulle komma och påpeka att man luktar skit mellan benen heller haha ;)

Vi var och handlade ikväll och jag var tvungen att gå lite snabbare då maken var lite stressad över att han hamnat att vänta så länge på mig när jag gjorde ett ärende och han och sonen satt kvar i bilen. " det skulle ju gå fort ;)" så stressade sen genom affären och när vi satte oss i bilen igen och jag slappnade av fick jag en hemsk smärta i underlivet/rumpan. Kändes som riktigt stark mensvärk med ett starkt tryck neråt så jag kunde knappt sitta. Gick över efter en liten stund typ 1 min och sen igen samma sak när vi svängde in på vägen ner till vårt hus som för tillfället är väldigt guppig eftersom vi håller på att fixa nytt grus på den. Skulle sen stiga ur bilen och trodde aldrig jag skulle slippa ur när magen kändes som den skulle spränga och det tryckte neråt och värkte på samma gång.
  • thefee
    larssonkaa skrev 2014-08-11 20:42:16 följande:
    Fy då... Låter inget bra alls! Kanske kroppens sätt att säga åt dig att sakta ner och ta det lugnare?! Ansträng dig inget mer ikväll nu!
    Nej har intagit soffläge och sen blir det sängen. Tycker det är så surt när man äntligen tänker att man ska göra något vettigt efter att ha slappat flera dagar pga värmen så tror man att man ska gå sönder när kroppen lägger sig emot. Men visst borde man vila för att orka med förlossningen och tiden efteråt. Tror vi tar en lugn dag i morgon hos mina föräldrar.

• thefee

Samma problem med sovandet här. Ligger först på vänster sida tills sonen vaknar och jag får gå till hans rum. Haltar som en gammal tant för det gör så ont när jag blivit så stel efter några timmar på samma sidan. Oftast kommer han i vår säng och sen får man börja kämpa med att somna om vilket brukar ta sin tid och sen försöka hitta en bra ställning. Skulle så gärna sova på mage men det går jubinte.

Träffade en gammal arbetskompis igår som undrade hur länge det var kvar och hon höll på att tsppa hakan när jag sa att jag har bf 20.9.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida